کد خبر: ۹۵۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
تعداد بازدید: ۱۱۶
بخت‌الرحمان شرافت، رییس اداره‌ خط آهن افغانستان پس از دیدار با مقام‌های ایرانی در پیامی در توئیتر اعلام کرد: افغانستان به زودی از طریق خط‌ آهن میلک در نیمروز و خط آهن زاهدان، به بندر چابهار وصل می‌شود.

خط آهن افغانستان به زودی به بندر چابهار وصل می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: در همین حال، عبدالسمیع درانی، سخنگوی خط آهن افغانستان، اعلام کرد که بخش عمده‌ای از احداث خط آهن ۱۴۰ کیلومتری بندر چابهار تا مرز افغانستان انجام شده است.

به گفته‌ی او، وصل‌شدن افغانستان به بندر چابهار، بر اقتصاد و توسعه‌ افغانستان تأثیرگذار است.

او افزود: پروژه‌ راه آهن چابهار در حال احداث است، با اتمام کار، افغانستان مستقیم از طریق خط آهن به بندر چابهار وصل می‌شود که انتقالات مستقیم بین دو کشور به خصوص بین هند و افغانستان، امکان‌پذیر می‌شود.

در دیدار مقام‌های افغانستان و ایران میرشفیع، نماینده‌ ویژه‌ وزارت راه و شهرسازی ایران در امور افغانستان، گفته که برای عملی‌شدن این پروژه، ایران کار روی خط‌ آهن چابهار-زاهدان آغاز شده است.

میر شفیع تاکید کرد: قصد قطعی داریم تا کار این پروژه هرچه زودتر به پایان برسد. انتظار می‌رود که طرف افغان نیز کار ساخت خط آهن مرزی بندر میلک نیمروز را آغاز کند تا ارتباط ریلی دیگری بین دو کشور برقرار شود.

بر اساس آمار وزارت صنعت‌وتجارت افغانستان، در چهار ماه نخست امسال، تبادلات تجاری افغانستان با ایران، به ۵۱۲ میلیون دلار رسید.

رییس خط‌ آهن افغانستان، دوشنبه، در رأس یک هیئت، برای گفت‌وگو در باره‌ی تسریع انتقالات از قطعه‌ سوم راه آهن خواف_هرات، ارائه‌ آموزش‌های فنی موقت به کارمندان اداره‌ راه‌ آهن و توسعه‌ همکاری‌های دوجانبه، به ایران سفر کرده‌ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: