کد خبر: ۹۵۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
تعداد بازدید: ۱۱۱
پیش از این هم آمار نشان می‌داد که صادرات نفت ایران افزایش پیدا کرده است اما آمار اوت، رشد قابل توجهی بالاتر را نشان می‌دهد. نرخ صادرات در ۲۸ روز گذشته نشان می‌دهد که نرخ صادرات ایران، ۲.۱ میلیون بشکه در روز بوده است.

افزایش صادرات روزانه نفت ایران به بالای ۲ میلیون بشکهبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا :پیش از این هم آمار نشان می‌داد که صادرات نفت ایران افزایش پیدا کرده است اما آمار اوت، رشد قابل توجهی بالاتر را نشان می‌دهد. نرخ صادرات در ۲۸ روز گذشته نشان می‌دهد که نرخ صادرات ایران، ۲.۱ میلیون بشکه در روز بوده است.

برآورد شرکت TankerTrackers.com Inc نشان می‌دهد که صادرات نفت ایران در ماه میلادی جاری افزایش یافت و به افزایش عرضه جهانی و جبران کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان دیگر کمک کرد.

این افزایش صادرات برای آمریکا که تحریم‌های خود علیه صادرات نفت ایران را حفظ کرده، ناخوشایند است. با این حال، ارسال محموله‌های نفتی بیشتر از سوی ایران، تاثیر کاهش تولید عربستان سعودی، روسیه و سایر کشورهای گروه اوپک پلاس را تعدیل خواهد کرد.

طبق برآورد شرکت TankerTrackers.com Inc، ایران در ۲۰ روز نخست ماه اوت، ۲.۲ میلیون بشکه در روز نفت و میعانات صادر کرده است و اگر این روند حفظ شود، صادرات ایران در اوت سال ۲۰۲۳، بالاتر از ماه‌های دیگر امسال و بالاتری از میزانی خواهد بود که سایر شرکت‌های رصدکننده نفتکش می‌گویند.

پیش از این هم آمار نشان می‌داد که صادرات نفت ایران افزایش پیدا کرده است اما آمار اوت، رشد قابل توجهی بالاتر را نشان می‌دهد. نرخ صادرات در ۲۸ روز گذشته نشان می‌دهد که نرخ صادرات ایران، ۲.۱ میلیون بشکه در روز بوده است.

شرکت TankerTrackers.com Inc این آمار را با بررسی تصاویر ماهواره‌ای و جمع آوری تک به تک داده‌ها، مونیتور کرده است.

سمیر مدنی، یکی از موسسان شرکت TankerTrackers.com Inc گفت: هیچ کدام از بشکه‌های صادراتی از ذخایر شناور نبوده است، با این حال ممکن است از مخازن خشکی منتقل شده باشند.

بزرگترین سهم صادرات اوت، مربوط به نفت خام بود و صادرات میعانات که نوع سبک‌تر نفت است، اندکی بیش از ۲۰۰ هزار بشکه در روز بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در شرایطی که تحریم‌های آمریکا، مانع از خرید نفت ایران توسط مشتریان کره‌ای و ژاپنی شده است، چین مقادیر زیادی از نفت ایران را خریداری می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: