کد خبر: ۹۵۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
تعداد بازدید: ۱۶۲
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا توافق مبادله زندانیان میان ایران و واشنگتن را «گامی مثبت» ارزیابی کرد اما گفت که از ارائه جزئیات بیشتر در این باره خودداری می‌کند.

جزئیات جدید از توافق ایران و آمریکا / نکته مهمی که بلینکن درباره این توافق گفتبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا : آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا توافق مبادله زندانیان میان ایران و واشنگتن را «گامی مثبت» ارزیابی کرد اما گفت که از ارائه جزئیات بیشتر در این باره خودداری می‌کند.

بلینکن گفت: «وارد هیچ یک از جزئیات اقداماتی که انجام می‌دهیم یا درگیر آن هستیم» نمی‌شوم «چون نمی‌خواهم تکمیل این روند را دچار مخاطره کنم.»

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از وزیر خارجه آمریکا درباره آزادسازی ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران نوشت: ایران به هیچ عنوان هیچ گونه کاهش تحریمی دریافت نخواهد کرد.

وی افزود: «دارایی‌های ایران در حساب‌های محدودشده منتقل و استفاده می‌شود.» به گفته بلینکن، این دارایی‌ها «صرفا برای مقاصد بشردوستانه» استفاده خواهد شد. وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه دولت آمریکا با خانواده‌های زندانیانی که قرار است آزاد شوند، در ارتباط است، درباره این زندانیان گفت: آنها از اینکه از زندان خارج شوند، بسیار خوشحال هستند. اما ما می‌خواهیم که نسبت به تکمیل این روند مطمئن شده و آنها را به خانه و خانواده‌هایشان بازگردانیم.

جزئیات توافق ایران و آمریکا/ پول‌های بلوکه چگونه آزاد می‌شود؟

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: ما تایید می کنیم که ایران پنج آمریکایی را که به صورت غیر قانونی بازداشت شده بودند، از زندان آزاد کرده و آنها را در حبس خانگی قرار داده است. اگرچه این اقدامی دلگرم‌کننده است، اما این شهروندان آمریکایی از جمله سیامک نمازی، مراد طاهباز، عماد شرقی و دو آمریکایی که نخواسته اند نامشان فاش شود، در وهله اول هرگز نباید بازداشت می‌شدند.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی خبر خروج زندانیان دو تابعیتی را از زندان اوین تهران را در گفتگو با خبرنگار ایرنا تایید کرد و گفت: این خروج در چارچوب یک توافق با واسطه گری کشور ثالث صورت گرفته است تا طرفین ۵ زندانی مورد نظر را بطور متقابل آزاد کنند و مشمول بخشش قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک، در اجرای این توافق، قرار است وجوه (پول های) توقیف شده ایران در کره جنوبی آزاد و به کشور قطر منتقل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: