کد خبر: ۹۵۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
تعداد بازدید: ۴۳۲
نخست‌وزیر ارمنستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اظهارات رجب طیب اردوغان مبنی بر اینکه مشکل کریدور زنگزور به ارمنستان مربوط نمی‌شود بلکه با ایران است، گفت: مواضع ما تغییر نکرده است.

هشدار پاشینیان به اردوغان درباره کریدور جعلی زنگزوربه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: نخست‌وزیر ارمنستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اظهارات رجب طیب اردوغان مبنی بر اینکه مشکل کریدور زنگزور به ارمنستان مربوط نمی‌شود بلکه با ایران است، گفت: مواضع ما تغییر نکرده است.

 نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان سه‌شنبه در جریان یک کنفرانس خبری در رابطه با سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: پس از این بیانیه، ما مواضع و برداشت‌های خود را نه تنها با کشورهای شریک، بلکه با ترکیه هم در میان گذاشتیم. هیچ «کریدوری» نمی‌تواند در خاک جمهوری ارمنستان فعالیت کند.

پاشینیان گفت: ارمنستان آماده باز کردن راه‌هاست و همانطور که در بیانیه‌ای پس از آخرین نشست بروکسل آمده است، این باید در چارچوب تمامیت ارضی، حق حاکمیت و صلاحیت و حوزه قضایی عمل کند.

این روزنامه‌نگار همچنین از نخست وزیر ارمنستان خواست تا در مورد بیانیه کمیته منتخب مجلس برای بررسی جنگ ۴۴ روزه قره‌باغ در مورد سلاح‌هایی که «حق آن به طور کامل متعلق به ما نبود» نظر بدهد. پاشینیان در پاسخ گفت: من پشت درهای بسته توضیحات مفصلی در این مورد دادم؛ اما این اطلاعات محرمانه است و نمی‌توانم آن را علنی کنم.

این اظهارت واکنشی به سخنان اخیر اردوغان بود که گفت: کریدور زنگزور یک مشکل با ایران است. این باعث ناراحتی آنکارا و باکو می‌شود.

رئیس‌جمهوری ترکیه اواسط ژوئن در دیدار با الهام‌ علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان سخنانی را مطرح کرد که حساب توییتری تی‌آرتی منتشر کرد.

علی‌اف گفته بود: «در مورد افتتاح زودتر کریدور زنگزور تبادل نظر داشته‌ایم. هر چه زودتر این مسیر باز شود، بهتر است. افتتاح کریدور زنگزور اجتناب‌ناپذیر است.» اردوغان هم گفت: «حل سریع مساله کریدور زنگزور دو فرصت مهم را در اختیار ما قرار می‌دهد. ارتباط ترکیه با نخجوان به لطف اقداماتی که در زمینه ارتباطات جاده‌ای و ریلی انجام می‌شود، قوی‌تر خواهد شد. این روابط باعث تقویت روابط ترکیه و آذربایجان می‌شود.»

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ارمنستان بارها مخالفت خود را با آن ابراز کرده‌اند. ایجاد این کریدور، مرز ایران و ارمنستان را برای همیشه قطع خواهد کرد و باکو بدون مانع به جمهوری خودمختار نخجوان دسترسی خواهد یافت. ارمنستان بارها تاکید کرده است که تلاش علی‌اف برای گشایش مسیرهای حمل و نقل منطقه‌ای هیچ ارتباطی با مذاکرات و بیانیه‌های امضا شده در این زمینه تا به امروز نداشته و برای ارمنستان غیر قابل قبول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: