کد خبر: ۹۵۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
تعداد بازدید: ۲۶۴
میوه انجیر تعرق آور ،ادرارآور ،تب بر ،ضد یبوست و تقویت کننده بوده است و برای افرادی که قصد دارند وزن خود را افزایش دهند و نیز بیمارانی که دوران نقاهت را می گذارانند بسیار مفید است.

از خواص شگفت‌انگیز این میوه غافل نشویدبه گزارش خبرداغ به نقل ازبهداشت نیوز: میوه انجیر تعرق آور ،ادرارآور ،تب بر ،ضد یبوست و تقویت کننده بوده است و برای افرادی که قصد دارند وزن خود را افزایش دهند و نیز بیمارانی که دوران نقاهت را می گذارانند بسیار مفید است.

درخت انجیر از زمان های قدیم وجود داشته و از آن استفاده زیادی می کردند .در تورات ازاین درخت نام برده شده است. مسلمانان به آن میوه بهشتی نام داده اند. برداشت میوه انجیر اغلب دوبار درسال انجام می گیرد بار اول در تابستان و بار دوم در پاییز ،معمولا برداشت پاییز را برای خشک کردن انتخاب می نمایند.

میوه انجیر تعرق آور ،ادرارآور ،تب بر ،ضد یبوست و تقویت کننده بوده است و برای افرادی که قصد دارند وزن خود را افزایش دهند و نیز بیمارانی که دوران نقاهت را می گذارانند بسیار مفید است . انجیر تقویت کننده دستگاه گوارش بوده و سوء هاضمه را درمان می کند .

خوردن انجیر موجب تقویت کبد و افزایش نیروی جنسی نیز می شود مهم تر از همه انجیر ضد سرطان است. برگ های درخت انجیر دارای خواص ملین، ضدعفونی کننده و در درمان سریع زخم ها به کار می رود.

شیره درخت انجیر برای درمان بیماری های پوستی و رفع زگیل ها و میخچه ها مفید است .وبا آغشته کردن شیره آن به موها مانع از ریزش مو می شود. برای درمان ناراحتی های تنفسی به مقدار سه فنجان در روز از دمکرده انجیر خشک استفاده کنید.

برای تهیه دمکرده ۲۰گرم انجیر خشک و۲۰گرم مویز را با هم ترکیب کنید و با یک لیتر آب جوش به مدت نیم ساعت با حرارت ملایم دم کنید و میل نمایید. برای درمان درد بواسیر و زخم مقعد از جوشانده برگ های انجیر کمک بگیرید.

برای این منظور ۲۰۰گرم برگ انجیر را در داخل یک لیتر آب به مدت ۲۰ دقیقه آرام بجوشانید و محل زخم را با آن شستشو دهید.

احتیاط در مصرف

انجیر برای کبد های ضعیف مناسب نیست و افرادی که کبد ضعیف دارند باید انجیر را با گردو بخورند زیاده روی در مصرف انجیر تولید نفخ شکم و اسهال کرده و برای چشم نیز مضر است.ازشیره خارج شده از دم برگ های انجیر برای درمان زیگل به صورت موضعی استفاده می کنند.

مهم ترین مواد موثر دارویی انجیر

میوه ها : ویتامین A,B,C,D پروتئین واملاح مختلف و یک الکالوئید ناشناحته ، قند ها

برگ : آنزیم مختلف ( پروتئاز- لیپاز- و دیاستاز-) ترکیبات فیکوسین –برگاپتین- پزورالن و روتین

شیرابه : املاح معدنی –گم- پکتین- گلوکز- اسیدمالیک- و آنزیم های پروتئولیتیک وآمینولیتیک.

ترکیب های شیمیایی موثر در درمان سرطان :

Serince,shikimic acid

Stigmasterol,succinic acid

Oleanoica asid

Myristic acid,niacin

Alanine ,alpha-pinene

Ascorbic acid,bergapten

انجیر دارای طبع گرم است با نام علمی Ficus carica L. از خانواده موراسه یا توت Moraceae است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: