کد خبر: ۹۵۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
تعداد بازدید: ۲۹۰
دکتر محمد مخبر عصر امروز(يكشنبه) در دیدار «صالح الحسناوی» وزیر بهداشت و درمان عراق از آمادگي شركت هاي توليد دارو و تجهيزات پيشرفته پزشكي ايران براي تامين نيازهاي دارويي و پزشكي عراق خبر داد و گفت: ايران و عراق مي توانند با همكاري و مشاركت يكديگر نسبت به احداث خط توليد دارو و صادرات به كشورهاي اسلامي اقدام كنند و در منطقه پيشگام باشند.

پيام نخست وزير عراق به اطلاع معاون اول رييس جمهور كشورمان رسيد/ دكتر مخبر: ايران و عراق مي توانند با سرمايه گذاري مشترك در توليد دارو در منطقه پيشگام باشند/ تاكيد بر ارتقاء سطح خدمات بهداشتي و درماني در ايام محرم و صفر/ الحسناوي: آمادگي داريم شرايط را براي فعاليت كارخانجات دارويي ايران فراهم كنيمبه گزارش خبرداغ ، معاون اول رييس جمهور در اين ديدار با اشاره به روند مثبت و در حال توسعه روابط دو کشور در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، بر ضرورت تقویت و تحکیم هرچه بیشتر مناسبات تهران- بغداد به عنوان خواست دو ملت تاکید و تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از ثبات، امنیت، استقلال، تمامیت ارضی، اقتدار و جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی عراق حمایت کرده است.

دكتر مخبر همچنین گسترش همکاری وزارتخانه‌های بهداشت دو کشور در زمینه‌های مختلف نظیر آموزش، تاسیس کلینیک‌های درمانی، خدمات بیمه و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه در ایام محرم و صفر را ضروري دانست.

وي با اشاره به زمینه‌های متعدد همکاری برای توسعه مناسبات تهران- بغداد خاطرنشان کرد: ایران و عراق می توانند سطح مناسبات و همکاریهای فیمابین را در زمینه های مختلف حمل و نقل، علم و فناوری، صنعت و تجارت و انرژی ارتقاء دهند که پیش‌نیاز اصلی این تحول در روابط اقتصادی رفع موانع بانکی و تسهیل مراودات تجاری دو کشور است.

دكتر مخبر با اشاره به اشتراكات ديني و فرهنگي و روابط صميمانه مردم دو كشور تصريح كرد: اگر بستر فعاليت بخش خصوصي ايران و عراق فراهم و موانع بانكي برطرف شود، شاهد تحول و جهشي جدي در همكاري هاي اقتصادي خواهيم بود.

«صالح الحسناوي» وزير بهداشت و درمان عراق نيز در اين ديدار ضمن ابلاغ سلام نخست وزير عراق به معاون اول رييس جمهور كشورمان، پيام محمد شياع السوداني را به استحضار دكتر مخبر رساند.

وي در ادامه گفت: مهمترين اولويت دولت عراق تقويت و تحكيم روابط دوجانبه با جمهوري اسلامي ايران است.

الحسناوي با اشاره به بازديد خود و شركت هاي همراه از كارخانجات دارويي ايران اظهار داشت: شركت عراقي قراردادي را با طرف ايراني جهت توليد دارو در عراق امضا كرده است.

وي افزود: عراق آمادگي دارد شرايط لازم را براي فعاليت كارخانجات ايراني و شركت هاي دارويي در اين كشور فراهم كند تا بتوانيم همكاري مشتركي در حوزه هاي مختلف داشته باشيم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: