کد خبر: ۹۵۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
تعداد بازدید: ۴۱۸
نماینده مردم شاهین‌شهر درمجلس از طرح سوال خود از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دلیل پرداخت حداقل حقوق و مزایا به کارگران بازنشسته خبر داد.

حداقل حقوق و مزایا به کارگران بازنشسته چقدر است؟ / سوال از وزیر کاربه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم:نماینده مردم شاهین‌شهر درمجلس از طرح سوال خود از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دلیل پرداخت حداقل حقوق و مزایا به کارگران بازنشسته خبر داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخار از طرح سوال خود از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره چرایی دلیل پرداخت حداقل حقوق و مزایا به کارگران بازنشسته، خبر داد.

وی افزود: این سوال برای بررسی تقدیم هیئت رئیسه شده و سپس برای بررسی به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: طبق آیین‌نامه باید وزیر برای توضیح پیرامون محورهای سوال در کمیسیون مربوطه حاضر شود که اگر پاسخ‌های وی قانع کننده بود سوال از دستورکار خارج و در غیر این صورت سوال جهت بررسی در جلسه علنی به هیئت رئیسه مجلس ارجاع می‌شود.

خلاصه سؤال چرا راهکاری اتخاذ نمی‌شود تا کارگرانی که بدون اختیار در شرایط تعدیل نیرو آخر خدمت قرار می‌گیرند حقوق و مزایای شان نزولی نشود؟ تا در آسیب‌های اقتصادی اجتماعی تا حدی در امان بمانند؟

شرح سؤال:
کارگرانی که در سازمانها ، شرکتها و برخی مجموعه ها سالیان متمادی شاغل بوده و به واسطه وضعیت شغلی در واحدهایی نظیر ،نگهبانی خدمات و حتی پستهای بالاتر مبلغ بالایی از حقوقشان بابت حق بیمه کسر و به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز شده به ناگاه در سالهای پایانی خدمت به دلایلی از قبیل تعطیلی محل کار یا در قالب تعدیل نیرو از کار بیکار شده و پس از پایان فرصت دریافت بیمه بیکاری ، پس از گذشت سی سال علیرغم پرداخت حق بیمه بالا با حداقل حقوق و مزایا بازنشسته شده‌اند؛ حال با مشکل معیشتی و ..... مواجه و آسیب پذیر شده‌اند.

حال سوال این است:

۱ چرا راهکاری اتخاذ نمی‌شود تا کارگرانی که بدون اختیار در شرایط تعدیل نیروی آخر خدمت قرار می گیرد حقوق و مزایایش به حداقل نرسد و در معرض آسیب اقتصادی اجتماعی قرار نگیرند؟
۲ چرا این قشر از کارگران در متناسب سازی نیز باید کمترین رقم افزایش شامل حالشان گردد؟ چرا در پایه سنوات بازنشستگان تامین اجتماعی مبالغی تعیین میشود ۵۰۰۰ ریال برای هر سال سابقه بالای ۲۰ سال) که هیچ تناسبی در اجرای عدالت افراد دارای حق بیمه ۲۰ تا ۳۵ سال ندارد؟

به چه دلیل تفاوت مستمری شخصی که ۳۵ سال سابقه پرداخت بیمه دارد با شخص ۲۰ سال سابق نهایتا از سال دوم برقراری بازنشستگی ماهیانه ۷۵۰۰۰ ریال بابت پرداخت ۱۵ سال حق بیمه بیشتر اختلاف مستمری دارد.

طبق ماده ۲۰۷ آیین‌نامه داخلی مجلس هر نماینده می‌تواند راجع به مسائل داخلی و خارجی کشور از وزیر مسئول درباره وظایف او سؤال نماید. سؤال باید کتبی و صریح بوده و در فرم مخصوص که هیأت رئیسه تهیه می‌نماید توسط نماینده تنظیم و به هیأت رئیسه تسلیم شود و هیأت رئیسه موظف است سؤال را فوری به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط ارسال نماید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: