کد خبر: ۹۵۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
تعداد بازدید: ۲۶۴
یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این‌که معاون سیاسی وزیر کشور در ابلاغیه‌ای قصد داشته دوره نمایندگی را محدود به سه سال کند خلاف اصول متعدد قانون اساسی است.

سلیمی: مجلسبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این‌که معاون سیاسی وزیر کشور در ابلاغیه‌ای قصد داشته دوره نمایندگی را محدود به سه سال کند خلاف اصول متعدد قانون اساسی است.

  • حجت الاسلام علیرضا سلیمی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس بیان کرد: براساس قانون اساسی دوره نمایندگی چهار سال است و نماینده در تمام طول این چهار سال می‌تواند بر تمام مسائل داخلی و خارجی اظهارنظر کند. در طول این چهار سال نماینده هم حق تحقیق و تفحص دارد و هم حق نظارت. این‌که معاون سیاسی وزیر کشور در ابلاغیه‌ای قصد داشته دوره نمایندگی را محدود به سه سال کند با اصول متعدد قانون اساسی مغایرت دارد.
  • وی در ادامه اظهار کرد: این‌که یک بخشنامه را اصلاح کنند یک موضوع است اما اصل قصه و اصل این تفکر خطرناک است و نوعی توهین به مجلس شورای اسلامی به‌شمار می‌رود، مجلس "آقا اجازه" نیست. بعضی‌ها فکر کردند که هرچه می‌گویند مجلس شورای اسلامی باید عمل کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: