کد خبر: ۹۵۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
تعداد بازدید: ۱۶۰
بختیار رحمانی بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی معتقد است حضور تیم ملی در تورنمنت کافا کمکی به شاگردان امیر قلعه نویی برای حضور در جام ملتها نمی‌کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، بختیار رحمانی بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی معتقد است حضور تیم ملی در تورنمنت کافا کمکی به شاگردان امیر قلعه نویی برای حضور در جام ملتها نمی‌کند.

زاوش محمدی: مدیران باشگاه استقلال این روزها به دنبال انتخاب جانشینی برای ریکاردو ساپینتو هستند. حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال، از لوپز اسپانیایی برای بازدید از امکانات باشگاه استقلال دعوت به عمل آورد و سرمربی اسبق رئال مادرید به تهران آمد تا با مدیران استقلال دیدار و مذاکره داشته باشد.

سرپرست مدیرعاملی استقلال دیروز و در برنامه تلویزیونی اعلام کرد که با لوپز به توافق نرسیدند و به زودی مربی ایرانی استقلال معرفی خواهد شد. در این میان از دو گزینه به عنوان مربی ایرانی استقلال نام برده شده و گفته می شود جواد نکونام و محمد ربیعی آن دو گزینه ایرانی استقلال هستند. همچنین خبر رسیده که احتمال حضور نکونام روی نیمکت استقلال بیشتر از ربیعی است و باید به زودی منتظر معرفی او به عنوان سرمربی جدید استقلال باشیم.

در این میان بختیار رحمانی بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال با انتشار یک استوری به انتخاب نکونام انتقاد کرد. حال به سراغ رحمانی رفتیم و با او درباره شرایط استقلال و همچنین لیگ برتر فوتبال ایران گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

پرسپولیس هم در لیگ برتر و هم در جام حذفی قهرمان شد و توانست دبل کند. تیم یحیی گل محمدی در حالی به این عنوان دست پیدا کرد که در دو دربی پیاپی استقلال را شکست داد. اما این قهرمانی حواشی زیادی داشت و تیم های استقلال و سپاهان از دست های پشت پرده می گفتند!

در این چندسال اتفاقات عجیبی برای استقلال در حال رقم خوردن است و نمی دانم این اتفاقات چه زمانی تمام خواهد شد. از تعویض های پی در پی مربیان تا جابجایی مدیرعامل‌ها. استقلال هر سال شده محل کسب تجربه افراد. در طرف مقابل پرسپولیس مدتهاست به ثابت مدیریتی و کادرفنی رسیده. برانکو چندسال در پرسپولیس بود و پس از او یحیی گل محمدی آمد و این تیم به یک ثبات رسید و همین موضوع به پرسپولیس کمک کرده تا در این چندسال به موفقیت برسد. شما ببینید زمانی که استقلال در کورس قهرمانی بود، بحث درگیری و مناظره های تلویزیونی مدیران این باشگاه انجام شد و صحبتهای این چنینی روی کادرفنی و بازیکنان تاثیر می گذارد. با اینکه پرسپولیس قهرمان شد اما استقلال و سپاهان هم شایسته قهرمانی بودند و باید به آنها خسته نباشید گفت.

در این چند سال اخیر هم پرسپولیس کلی مدیرعامل عوض کرد. حتی در زمان حضور برانکو، آقایان طاهری، گرشاسبی، عرب آمدند و رفتند....

من اصل مطلبم این است نمی دانم چرا در این سالها هرکسی به استقلال آمده به جای اینکه مشکل این تیم را حل کند، تیم را سامان دهد، به جایش به مشکلات این تیم اضافه کرده است. واقعا اتفاقاتی که امسال برای استقلال رخ داد تاسف آور بود. به نظرم شکل تیمی پرسپولیس در این چندسال حفظ شد و حتی با رفتن برانکو این تیم استخوان بندی اش ثابت ماند و آقا یحیی هم روی بنایی که برانکو آن را بنا نهاد، ادامه داد و نتیجه گرفت.

مدیران باشگاه استقلال برای فصل آینده با لوپز اسپانیایی مذاکره کردند و حتی او را به تهران آوردند اما به توافق نرسیدند...

نمی دانم معنی این رفتارها چیست؟ شما یک مربی را از کشور دیگر می آوری اینجا، نشست خبری هم برایش برگزار می کنی اما می آیی در تلویزیون می گویی که به توافق نرسیدیم؟ اگر به توافق نرسیدی چرا این همه هزینه کردی و مربی را به تهران آوردی؟ شما یا مذاکره را بلد نیستی یا می خواهی با ذهن هوادار بازی کنی! امیدوارم یک روزی این چیزها تمام شود.

شما خودت یک استوری علیه جواد نکونام منتشر و او را به باندبازی متهم کردی.

این نظر شخصی من است.

شما به عنوان کسی که در استقلال بازی کرده آیا جواد نکونام گزینه مناسبی برای استقلال است یا خیر؟

آقا جواد کاپیتان من در تیم ملی بود اما من با توجه به چیزهایی که در فولاد دیدم و اتفاقاتی که رخ داد، در بحث مربیگری به نظرم گزینه مناسبی نخواهد بود. این استوری هم که گذاشتم تنها نظر شخصی من بوده و کسی هم منتظر نظر من نیست تا با حرف من نظرش عوض شود، اما متاسفانه اتفاقاتی در فولاد رخ داد که بسیاری از آنها خبر ندارند و به نظر تکرار این اتفاقات در استقلال نه تنها به این تیم کمک نمی کند که ضربه خواهد زد. اما به هر حال من به نظر هواداران استقلال احترام می گذارم.

بختیار رحمانی: استقلال جای باندبازی و هوچی‌گری نیست

انتقادی که به جواد نکونام در این سالها می شد این بود که تیم هایش تاکتیک دفاع اتوبوسی دارد و عموما یک سبک بازی می کند آن هم کپی گرفته شده از روی بازی تیم‌های کی‌روش. به نظر شما چنین نوع سبک بازی برای تیمی به بزرگی استقلال اصلا درست است؟

ببینید وقتی شما می آیی سرمربی استقلال می شوی دیگر هوادار از شما انتظار قهرمانی جام حذفی را ندارد. جام حذفی هم می گویند جام شگفتی ها. گاهی یک تیمی می آید و قهرمان می شود اما شاید سالها دیگر به آن جام نرسد. همین فصل گذشته نساجی توانست قهرمان جام حذفی شود. و قهرمانی در جام حذفی را نمی توان برای یک مربی موفقیت چشمگیر دانست.

استقلال تیمی نیست که شما بخواهی در آن چنین تاکتیکی را پیاده کنی. هواداران چنین بازی هایی را نمی پسندند و از شما و تیم تان بازی زیبا می خواهند. قرار نیست تیم به هر قیمتی قهرمان شود. آدم باید از فوتبال لذت ببرد. استقلال فصل پیش بسیار زیبا بازی می کرد و نتایج این تیم هم مشخص بود اما یکسری مسائل باعث شد تا این تیم نتواند قهرمان شود. استقلال جای باند بازی و بازیکن بی کیفیت نیست. سال گذشته فولاد این همه بازیکن خارجی جذب کرد اما چه عملکردی داشتند؟ تورس را از اسپانیا به اهواز بردند اما چه کار کرد؟ من با گذاشتن آن استوری صحبتم این چیزها بود. که استقلال جای این کارها نیست و دوستانی که قرار است به این تیم بیایند از الان حواسشان باشد. همچنین تماشاگران و هواداران هم چشم شان را بیشتر باز کنند.

یکی از نقدهایی که به جواد نکونام و کادرفنی اش می شود، جنجال ها و حواشی آنها در کنار زمین است. چیزی که ما در فصل اخیر در ساپینتو دیدیم

این رفتارها برای هیچکس قابل قبول نیست. یعنی چی این رفتارها؟ یکی از عواملی که استقلال نتوانست قهرمان شود همین رفتارهای عجیب ساپینتو بود. تیم ساپینتو بسیار رو به جلو و خوب بازی می کرد و تاکتیک بسیار خوبی داشت اما رفتارهای ساپینتو امتیازات مهمی را از این تیم گرفت. ساپینتو یک چهارم بازی های استقلال را در این فصل به دلیل محرومیت از دست داد. اگر این رفتارها قرار است در آینده هم تکرار شود خب این کادرفنی چه فرقی با ساپینتو خواهند داشت؟ البته این را هم بگویم که این رفتار مختص به جواد نکونام نیست و چند مربی دیگر هم به این سبک روی آوردند و نمی دانم چه اتفاقی در فوتبال ما در حال رخ دادن است؟ بسیاری فکر می کنند این رفتارها به خاطر تعصب زیاد است اما به نظر من فقط شلوغ کاری بیش نیست.

در روزهای اخیر خبری مبنی بر شکایت افشین پیروانی از شما منتشر شد که با حکم دادگاه شما به ۸ ماه حبس محکوم شدی

من هر چی دارم از فوتبال خوزستان و مردم خوب اهواز دارم. من سالهای بسیار خوبی را در تیم فولاد گذراندم و توانستم با این تیم قهرمان لیگ برتر شوم. من تنها از مردم خوزستان دفاع کردم و حتی گفته شده که باشگاه پرسپولیس از من شکایت کرده و افشین پیروانی شکایت نکرده.

بختیار رحمانی: استقلال جای باندبازی و هوچی‌گری نیست

شما در این مدت با خود افشین پیروانی صحبت نکردید که این مشکل حل شود؟

نه من با ایشان اصلا صحبتی نکردم و اصلا بدون اینکه من اطلاعی داشته باشم از من شکایت شده و حتی حکم هم صادر کردند در صورتی که من روحمم خبر نداشت. البته این را هم بگویم که در حال حاضر هم من دارم از تابستان سوئد لذت می برم. من حرف بدی نزدم ولی گفتند فحاشی کردم. اگر حرفهایی که من زدم فحش محسوب می شود، باید مربیان لیگ برتر را ۱۰ سال محروم کنند.

یک موضوعی که این روزها مورد بحث قرار گرفته این است که تیم ملی ما با تمام ستاره هایش به تورنمنت کافا رفته و مقابل افغانستان و قرقیزستان قرار گرفته. آن هم در روزهایی که استرالیا مقابل آرژانتین بازی می کند و کره و ژاپن به مصاف پرو می روند

هیچ کسی موافق این نبود که تیم ملی با این همه لژیونر و ستاره به این مسابقات برود. شما ببینید همین الانی که تیم ملی دارد با قرقیزستان بازی می کند، تیم ملی عراق قرار است به مصاف کلمبیا برود. استرالیا با قهرمان جهان بازی می کند. بعد ما میخواهیم با این تیم ها در جام ملتها رقابت کنیم؟ نباید خودمان را گول بزنیم و به نظرم تا زمانی که چنین تصمیماتی برای تیم ملی گرفته می شود نباید توقع قهرمانی در جام ملتها را داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: