کد خبر: ۹۵۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
تعداد بازدید: ۱۹۹
پزشکان در سریلانکا یک سنگ کلیه بزرگ و سنگین به طول ۱۳ سانتی‌متر و وزن ۸۰۰ گرم را از کلیه راست یک بیمار خارج کردند.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، پزشکان در سریلانکا یک سنگ کلیه بزرگ و سنگین به طول ۱۳ سانتی‌متر و وزن ۸۰۰ گرم را از کلیه راست یک بیمار خارج کردند.

الهه جعفرزاده: جراحان یک بیمارستان نظامی در سریلانکا موفق شدند سنگ کلیه‌ای بزرگ را از کلیه سمت راست یک افسر بازنشسته ۶۲ ساله خارج کنند. این سنگ ۴ سانتی‌متر بزرگ‌تر از ابعاد کلیه بود و بیش از ۱۳ سانتی‌متر طول و ۱۰ سانتی‌متر عرض داشت و به عنوان بزرگترین سنگ کلیه جهان در گینس به ثبت رسید. هم‌چنین وزن این سنگ معادل ۸۰۰ گرم، بیش از ۵ برابر وزن کلیه مردان، است.

خارج کردن سنگ کلیه ۱۳ سانتی‌متری از کلیه یک بیمار/ عکس

پیش از این، بزرگترین سنگ کلیه‌ خارج‌شده از بدن انسان، ۱۲ سانتی‌متر طول داشت که در سال ۲۰۰۴ از بدن یک بیمار در هند خارج شد. هم‌چنین سنگین‌ترین سنگ کلیه با وزن ۶۲۰ گرم نیز متعلق به یک بیمار پاکستانی بود که در سال ۲۰۰۸ تحت عمل جراحی قرار گرفت.

طبق گفته اعضای تیم جراحی، کلیه بیمار پس از عمل همچنان عملکرد طبیعی خود را دارد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

خارج کردن سنگ کلیه ۱۳ سانتی‌متری از کلیه یک بیمار/ عکس

 

دلایل احتمالی ایجاد سنگ کلیه عبارتند از: نوشیدن آب کم، چاقی، جراحی‌هایی به منظور کاهش وزن، خوردن غذاهای پرنمک یا خیلی شیرین. عفونت و سابقه خانوادگی نیز ممکن است در بروز این اتفاق نقش داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: