کد خبر: ۹۵۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
تعداد بازدید: ۳۲۵
قیمت طلا پس از بهبود قوی از ۱۹۵۶ دلار در جلسه لندن، به سمت مقاومت حیاتی ۱۹۷۰.۰۰ دلار حرکت می کند. این فلز گران‌بها پس از افت شاخص دلار آمریکا تقاضای بالایی در خرید به دست آورده‌است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، هر اونس طلا در زمان نگارش این گزارش ۳ دلار و ۴ سنت گران شده‌است و هزار و ۹۶۳ دلار و ۱۹ سنت قیمت خوده‌است و به سمت سد مقاومتی هزار و ۹۷۰ دلار نزدیک می‌شود.

طلا سد مقاومتی را می‌شکند؟/ تقاضای طلا صعودی شد

پیش از این، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که افزایش بیشتر نرخ بهره قطعی نیست چراکه سیاست‌هایی در راستای تسهیل شرایط بازار کار روی میز قرار گرفته‌است که احتمال ثابت نگه‌داشته شدن نرخ بهره توسط فدرال رزرو را بالا می‌برد. در همین حال، فعالیت های اقتصادی ایالات متحده نیز ضعیف ظاهر شده‌است، زیرا فعالیت های تولیدی به طور مداوم در حال انقباض هستند و فعالیت های خدماتی به سختی گسترش می یابند.

شاخص دلار آمریکا به دنبال از سرگیری روند نزولی خود در بحبوحه ناتوانی در حفظ بالای سطح حمایت متوسط در حدود ۱۰۳.۳۰ است. برخلاف آن، بازدهی خزانه داری ایالات متحده متلاطم است. بازده حاصل از اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده بالای ۳.۷۵ درصد نگه داشته شده‌است.

قیمت طلا در محدوده باریکی بین ۱۹۵۴ تا ۱۹۷۰ دلار در مقیاس دو ساعته تثبیت می شود که نشان دهنده انقباض نوسانات و به دنبال آن حجم سنگین است. به طور کلی، صعود قیمت طلا از بالاترین قیمت ۱۸ می در حدود ۱,۹۸۶.۰۰ دلار محدود شده است و از طرف دیگر نزولی به پایین ترین قیمت ۲۶ می در حدود ۱,۹۳۶.۷۷ دلار محدود شده است.

میانگین متحرک نمایی ۵۰ دوره ای (EMA) در ۱۹۵۹.۷۰ دلار نشان می دهد که روند کلی غیر جهت دار است. همچنین، شاخص قدرت نسبی (RSI) (۱۴) در محدوده ۴۰.۰۰-۶۰.۰۰ در نوسان است، که نشان می دهد سرمایه گذاران منتظر یک محرک بالقوه هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: