کد خبر: ۹۵۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
تعداد بازدید: ۳۵۲
یک فعال بازار طلا و سکه با بیان اینکه شرایط سیاسی و اقتصادی کشور و کاهش قیمت ارز منجر به کاهش قیمت طلا و سکه شده است، پیش بینی کرد که روند کاهشی قیمت‌ها ادامه داشته باشد.

طلا و سکه یک کانال سقوط کردند/ ریزش قیمت‌ها تا کجا ادامه دارد؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، بررسی روند بازار طلا و سکه، از سقوط قیمت‌ها به یک کانال پایین‌تر حکایت دارد؛ به طوری که قیمت طلا ۷۲ هزار تومان و سکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ریخت.

بر این اساس، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار دیروز در بازار تهران به قیمت ۲ میلیون و ۲۴۷ هزار تومان و سکه به ۲۷ میلیون و ۲۹۲ هزار تومان رسید.

از سوی دیگر، قیمت هر مثقال طلا نیز به زیر کانال ۱۰ میلیون تومان سقوط کرد و در بازار ۹ میلیون و ۷۳۳ هزار تومان قیمت پیدا کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هر قطعه نیم‌سکه ۱۵ میلیون و ۷۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰ میلیون و ۴۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان است.

بنا با این گزارش، محمد کشتی آرای، کارشناس بازار طلا در مورد وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: قیمت طلا و سکه ناشی از شرایط سیاسی و اقتصادی کشور که رو به سمت مثبت شدن پیش می‌رود در حال کاهش است.

نایب‌ رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر افزود: بحث مذاکرات، ارتباطات بین المللی و تعاملات با کشورهای همسایه‌ها از جمله اتفاقاتی بوده که طی دو هفته اخیر رخ داده و آثار مثبتی را بر جا گذاشته است. از جمله آثار مثبت کاهش قیمت ارز است؛ یعنی اینکه ارزش ریال بالا رفته و این مؤلفه به معنای کاهش قیمت ارز است.

وی تصریح کرد: دیروز قیمت ارز مجدد کاهش یافت. قیمت دلار که در کانال ۴۹ هزار تومان بود، وارد کانال ۴۷ هزار تومان شد؛ همین امر موجب شد که قیمت طلا و سکه کاهش یابد. این در حالیست که بازارهای جهانی تعطیل بوده یعنی قیمت جهانی طلا ثابت بودا و طلا در بازار داخل به دلیل کاهش قیمت دلار، با افت مواجه شد.

این فعال بازار طلا و سکه تاکید کرد: انس جهانی و قیمت ارز تعیین کننده قیمت طلا و سکه هستند و هر کدام نوسان پیدا کنند بر قیمت نهایی طلا اثر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد شرایط بازار مساعد است و با توجه به روند فعلی، طبیعتا ثبات قیمت خوبی را شاهد خواهیم بود و ممکن است باز هم قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تعدیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: