کد خبر: ۹۵۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
تعداد بازدید: ۳۵۸
نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس گفت: نگاه امام راحل به اقلیت‌های دینی و ازجمله کلیمیان نگاهی مثبت و بدون تبعیض بود.

نماینده کلیمیان در مجلس: نگاه امام به اقلیت‌های دینی نگاهی مثبت و بدون تبعیض بودبه گزارش خبرداغ ، همایون سامه یح نمایندگی ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل گفت: امام راحل فردی ساده زیست بود و وقتی ساده زیستی را ترویج می‌داد خود به این مسئله کاملاً پایبند بود.

وی افزود: هر کس که خانه امام راحل در جماران را ببیند متوجه می‌شود که امام در خانه‌ای محقر و با وسایلی کاملاً ساده و ابتدایی زندگی خود را می‌گذراند.

نمایندگی ایرانیان کلیمی در مجلس اظهار داشت: علاوه بر این امام خمینی(ره) فردی آزاداندیش بود که این مسئله در اظهارنظرها، موضع‌گیری‌ها و رفتار ایشان کاملاً مشهود بود.

سامه یح خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در مورد امام می‌توان به آن اشاره کرد نگاه بدون تبعیض و مثبت ایشان نسبت به اقلیت‌های دینی و ازجمله کلیمیان بود.

وی افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب تعدادی از افراد نگاه منفی به جامعه کلیمیان ایران داشتند و از آنجایی که رژیم اشغالگر قدس به ظاهر خود را از پیروان دین یهود می‌داند، این عده فضایی منفی را علیه کلیمیان ایران ایجاد کرده بودند.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس اظهار داشت: این نگاه منفی فضای سنگینی را برای جامعه کلیمیان در ایران ایجاد کرده بود، به همین سبب تعدادی از بزرگان دینی ما با امام خمینی(ره) دیدار داشتند و این موضوع را مطرح کردند.

سامه یح خاطرنشان کرد: در این دیدار امام خمینی(ره) ضمن نکوهش این نگاه منفی نسبت به جامعه کلیمیان ایران از سوی عده‌ای از افراد، بر این نکته تاکید کردند که بین جامعه کلیمیان ایران و صهیونیست‌ها تفاوت وجود دارد و نباید کلیمیان ایران را با صهیونیست‌ها یکی دانست.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس اظهار داشت: رژیم اشغالگر قدس با سوء استفاده از دین یهود خود را یهودی و کلیمی معرفی می‌کند و ما رفتارها و اقدامات این رژیم را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنیم.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: