کد خبر: ۹۵۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
تعداد بازدید: ۱۸۲
فرماندهان نیروی دریایی آمریکا، بریتانیا و فرانسه مستقر در خاورمیانه با یک ناو آمریکایی از تنگه هرمز عبور کردند که نشانه‌ای از رویکرد یکپارچه آن‌ها برای باز نگه داشتن این آبره مهم پس از توقیف دو نفتکش از سوی ایران است.

سه قایق تندروی سپاه، نزدیک ناو حامل فرماندهان نیروی دریایی آمریکا، بریتانیا و فرانسه در خاورمیانهبه گزارش خبرداغ به نقل از یورونیوز: فرماندهان نیروی دریایی آمریکا، بریتانیا و فرانسه مستقر در خاورمیانه با یک ناو آمریکایی از تنگه هرمز عبور کردند که نشانه‌ای از رویکرد یکپارچه آن‌ها برای باز نگه داشتن این آبره مهم پس از توقیف دو نفتکش از سوی ایران است.

  • در جریان سفر مشترک روز جمعۀ فرماندهان نیروی دریایی آمریکا، بریتانیا و فرانسه مستقر در خاورمیانه با یک ناو آمریکایی که اقدامی نادر محسوب می‌شود، سه قایق تندروی سپاه نیز برای لحظاتی به ناو جنگی آنها یعنی «یواس‌اس پل همیلتون» نزدیک شدند.
  • در جریان این رویارویی کوتاه، نیروهای سپاه در حالی که کنار مسلسل‌های خود ایستاده بودند از کنار این ناو جنگی که ملوانان آن نیز کنار مسلسل‌هایشان در حال آماده‌باش بودند و ناوچه بریتانیایی «اچ‌ام‌اس لنکستر» عبور کردند. آنها در تمام این مدت سعی داشتند فاصله خود را از هر دو کشتی جنگی حفظ کنند.
  • یک پنجم نفت جهان از دهانۀ باریک خلیج فارس موسوم به «تنگه هرمز» عبور می‌کند و به گفتۀ دریاسالار برد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، در دو سال گذشته ایران در این منطقه ۱۵ کشتی را توقیف یا به آن‌ها حمله کرده است.
  • او گفت: «برای صنعت کشتیرانی بین‌المللی، امنیت این آبراه اهمیت زیادی دارد و ما نیز این توانایی را داریم که تأثیر مثبتی بر این موضوع بگذاریم و این کاری است که اکنون انجام می‌دهیم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: