کد خبر: ۹۵۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
تعداد بازدید: ۱۳۵
سخنگوی قوه قضائیه گفت: اجرای حکم اعدام حبیب اسیود، سرکرده گروهک تروریستی حرکة‌النضال نشان داد که هیچ جنایتکاری از عقوبت حمایت و رفتار خود در امان نخواهد بود.

توضیح سخنگوی قوه قضائیه درباره اعدامبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم : سخنگوی قوه قضائیه گفت: اجرای حکم اعدام حبیب اسیود، سرکرده گروهک تروریستی حرکة‌النضال نشان داد که هیچ جنایتکاری از عقوبت حمایت و رفتار خود در امان نخواهد بود.

مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز سه‌شنبه 19 اردیبهشت با اشاره به خبر اجرای حکم دادگاه مبنی ‌بر اعدام حبیب اسیود مشهور به چعب گفت: این تروریست یکی از مشهورترین و بی‌پرواترین جنایتکارانی بود که از کشتن مردم بی‌گناه کشور ابایی نداشت و طبق اظهارات خود حتی قبل از بازداشت به این قتل‌ها افتخار می‌کرد.

وی افزود: رد پای سرویس‌های غربی و آمریکایی و صهیونیستی در دفاع از این تروریست با حمایت‌های مالی و اطلاعاتی و تاسیساتی مشهود است. رسواتر آنکه همین مربیان تروریست در پشت تریبون‌ها و رسانه‌ها، جنتلمن می‌شوند و دم از حقوق بشر می‌زنند.‌ از دیدگاه این تروریست‌سازان زمانی که هزاران زن و مردم و کودک به خاک و خون کشیده می‌شوند صدایی از آنها بلند نمی‌شود.

ستایشی ادامه داد: علی‌رغم اظهارات وی در سردستگی گروه جنایتکار قبل از دستگیری، پس از دستگیری پس زوال دادرسی عادلانه تعطیل نشد و از تمام قواعد دادرسی و متهمان از جنبه استفاده از وکیل و دستیابی به حقوق متهم برخوردار بود. سرانجام حکم وی ‌بر اساس مستندات صادر و به مرحله اجرا درآمد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اجرای حکم نشان داد که هیچ جنایتکاری از عقوبت حمایت خود در امان نخواهد بود و قوه قضائیه اعلام می‌کند، کسانی که دست به جنایت می‌زنند از دست قانون راه فراری ندارند این وظیفه قوه قضائیه و مطالبه مردم مسلمان است.

وی افزود: نسبت به حادثه تاسف‌بار منجر به شهادت جوانمرد وطن، شهید حمیدرضا الداغی اعلام می‌دارم این واقعه مردم ایران به ویژه مردم سبزوار را داغدار کرد که امیدها و پندها در دل خود داشت. جوانمردی که از سر احساس مسئولیت نسبت به شرف و ناموس دختران شهر خود، از جان خود گذشت تا آوازه دلیری و غیرت مردانه را در جامعه اسلامی طنین‌انداز کند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: همچنانکه همسر این شهید بیان کرد، او نمادی روشن و برجسته از امر به معروف و نهی از منکر عملی بود که با خرج غیرت و بذل جان در برابر دست اندازان به عفت بانوان قد علم کرد و نشان داد مردانِ مرد ایران‌زمین به رغم هیاهوهای دشمن همچنان آماده‌اند تا جان در طبق اخلاص نهاده در دفاع از ناموس و شرف ایرانی آن را ایثار کنند.

وی درباره میزان جریمه مدیران بانک مرکزی گفت: این افراد به اتهام قاچاق ارز محکومیت یافته‌اند که میزان آن دو برابر معادل ریالی مبلغ جرم در زمان وقوع تخلف است که باید تقدیم کنند.

ستایشی ادامه داد: اگر مدیران سابق بانک مرکزی نتوانند جریمه خود را پرداخت کنند یا اموالی از آنها شناسایی نشود که به‌اندازه جریمه نباشد، بازداشت می‌شوند.

ستایشی درباره سوءقصد به آمرین معروف و اقدامات قوه قضائیه در این باره گفت: بر اساس قانون مصوب 1394 مجلس مبنی بر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، قوه قضائیه خود را موظف به آن می‌داند. در دادسرای ناحیه 38 در صورت احراز جرم، به اتهام این افراد سوءقصدکننده به آمران به معروف و ناهیان از منکر رسیدگی می‌شود همچنین دادستان کل کشور متولی نظارت بر دادسراهای عمومی و انقلاب سراسر کشور است و در این باره به وظایف قانونی خود عمل کرده و نظارت دارد و در دادسراها شعب خاصی موردنظر واقع شده تا در دادسراها که تحقیقات مقدماتی است، موارد پیش رود.

سخنگوی قوه قضائیه درباره اظهارات علیرضابیگی، نماینده مجلس و احضار او به دادستانی کل کشور گفت: ادعایی صورت گرفته و مراتب به دادستان کل کشور رسیده که با ارجاع آن به یکی از معاونان، نماینده محترم احضار و سخنان و مستندات وی با دقت اخذ شده است. در حال حاضر استعلاماتی صورت گرفته که با دریافت پاسخ‌ها اقدامات مرتبط انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دو نفر از مدیران سازمان محیط‌زیست بازداشت و بعد با تامین وثیقه آزاد شده‌اند، گفت: اتهام یکی از این متهمان اختلاس و تحصیل نامشروع است که بر اساس گزارش ذیربط ضابطین پرونده رسیدگی شده است. در خصوص‌ وی‌ قرار جلب صادر و در نهایت با تأمین قرار وثیقه آزاد شده است. ‌اتهام نفر دیگر پولشویی و داشتن شغل دوم است که برای وی هم قرار جلب صادر شد و بعد با صدور قرار وثیقه و تأمین آن آزاد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: