کد خبر: ۹۴۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
تعداد بازدید: ۲۱۹
۷ استان کشور در معرض بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور قرار دارند.

۷نقشه جوی مناطق با وضعیت قرمز در ۲۳ فروردین / خطر وقوع سیل در ۷ استان استان کشور در معرض بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور قرار دارند.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ، بر اساس هشدار سازمان هواشناسی که روز گذشته در سطح قرمز و نارنجی منتشر شد، بارش شدید باران در استان های «ایلام، کرمانشاه،‌شمال خوزستان، جنوب و غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی و غرب کردستان» سبب بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها می شود.

این بارش ها همراه با ذوب شدن برف در ارتفاعات و سبب سیلابی شدن رودخانه های فصلی، آبگرفتگی گسترده معابر، انسداد راه های روستایی و اختلال جدی در جاده ها و سفرهای بین شهری و درون شهری و خسارت به برخی زیرساخت ها مانند خطوط انتقال برق و غیره است.

این شرایط چهارشنبه در استان های «ایلام، کرمانشاه،‌شمال خوزستان، جنوب و غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی و غرب کردستان و پنج شنبه شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال و غرب چهارمحال و بختیاری» و پنجشنبه در استان های «شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال و غرب چهارمحال و بختیاری» روی می دهد.

توصیه می‌شود مردم استان‌های تحت تاثیر در بازه فعالیت سامانه بارشی از توقف و تردد در بستر رودخانه ها و مسیل ها اجتناب کنند و از سفرهای برون شهری و فعالیت های کوهنوردی بپرهیزند.

همچنین توصیه می‌شود نسبت به بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون شهری و برون شهری اقدام شود و دستگاه‌های اجرایی و امدادی آمادگی لازم برای مواجهه با این شرایط را کسب کنند.

خودداری از کوچ عشایر و چرای دام در مناطق تحت تاثیر نیز اکیدا توصیه می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: