کد خبر: ۹۴۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
تعداد بازدید: ۱۷۷
اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وضعیت نامناسب جاده ها و کیفیت پایین خودروهای داخلی که در فضای غیر رقابتی تولید می شوند از عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر تصادفات جاده ای به شمار می رود.

نماینده مجلس: نصف آمار کشته های تصادفات نوروزی مربوط به سیستان و بلوچستان است/ کیفیت خودروها عامل اساسی در بالا بودن آمار مرگ و میر استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وضعیت نامناسب جاده ها و کیفیت پایین خودروهای داخلی که در فضای غیر رقابتی تولید می شوند از عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر تصادفات جاده ای به شمار می رود.

اسماعیل حسین زهی با اشاره به عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر براثر تصادفات جاده ای به ویژه در ایام نوروز، بیان کرد: حجم تصادفات و آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای بیشتر به استان سیستان و بلوچستان باز می گردد. استان سیستان و بلوچستان در صدر لیست آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای قرار دارد. متاسفانه تمام جاده های استان دوطرفه است. ما در برخی استان ها بزرگراه و در برخی استان های دیگر آزادراه داریم اما در استان سیستان و بلوچستان جاده های دو طرفه داریم.

نصف آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای به استان سیستان و بلوچستان باز می گردد

وی در ادامه اظهار کرد: مرگ و میر در تصادفات جاده ای در بزرگراه ها و آزادراه ها در وهله اول به کیفیت خودروها باز می گردد و در وهله دوم به خطای نیروی انسانی و رانندگان مربوط می شود. عدم توجه به نکات راهنمایی و رانندگی بیشتر منجر به واژگونی خودروها و مرگ سرنشینان می شود. اما در تصادفات جاده ای استان سیستان و بلوچستان خودروها شاخ به شاخ باهم تصادف می کنند. تقریبا نصف آمار کشته شدگان در تصادف جاده ای در ایام نوروز امسال به استان سیستان و بلوچستان باز می گردد.

هر سال آمار کشته شدگان ارائه می شود اما...

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر سال این آمار ارائه می شود اما وزارت راه شهرسازی هیچ گونه توجهی به وضعیت جاده ها ندارد. باید یکبار برای همیشه بودجه ای تخصیص داده شده و کریدور شمال به جنوب که از اهمیت بالایی برخوردار است تکمیل شود. کیفیت خودروها نیز عامل اساسی در بالا بودن آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای است.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه رقابتی در بازار تولید خودروهای داخلی وجود ندارد. نیاز است خودروسازهای داخلی حداقل در کنار افزایش روزافزون قیمت ها، مقداری توجه به ایمنی و کیفیت خودروهای تولیدی داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: