کد خبر: ۹۴۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
تعداد بازدید: ۲۱۴
تصمیم ناگهانی سازمان اوپک و افزایش قیمت نفت انتظارات تورمی را مجددا در روندی صعودی قرار داده است و این موضوع نیز به عنوان عاملی صعودی در بازار طلا به حساب می آید.
راه بیت‌کوین و اتریوم جدا شد /رفت و برگشت قیمت طلابه گزارش خبرداغ به نقل از اقتصاد نیوز: تصمیم ناگهانی سازمان اوپک و افزایش قیمت نفت انتظارات تورمی را مجددا در روندی صعودی قرار داده است و این موضوع نیز به عنوان عاملی صعودی در بازار طلا به حساب می آید.

قیمت طلا در روز چهارشنبه برخلاف روزهای دوشنبه و سه شنبه رشد قیمتی قابل توجهی نداشت هر چند برای ساعاتی در طی روز تا قیمت ۲۰۳۲ دلاری بالا رفت.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز توانست سقف یک ساله قیمتی را بشکند هر چند در ادامه روز به سوی مرز ۲۰۲۰ دلاری بازگشت. داده های ضعیف اقتصادی آمریکا از دو کانال توانسته است سبب رشد قیمت فلز زرد شود.

دلیل اول به کاکرد سنتی طلا بازمی گردد؛ در مواقع رکود اقتصادی سرمایه ها به سوی دارایی های امن تر متمایل می شوند و از همین روز تقاضای طلا افزایش پیدا می کند. از سوی دیگر ضعف اقتصادی بزرگ ترین اقتصاد جهان احتمال توقف افزایش نرخ بهره را توسط فدرال رزرو افزایش می دهد. افزایش نرخ بهره پیامدهای رکودی برای اقتصاد دارد و در شرایط کنونی که بحران های بانکی نیز بالا گرفته است بازارها این احتمال را می دهند که فدرال رزرو در ادامه شیوه ای محتاطانه در پیش بگیرد.

در کنار این عوامل تصمیم ناگهانی سازمان اوپک و افزایش قیمت نفت نیز انتظارات تورمی را مجددا در روندی صعودی قرار داده است و این موضوع نیز به عنوان عاملی صعودی در بازار طلا به حساب می آید.

بیت کوین نیز که در روز سه شنبه پس از چند روز متوالی بازدهی صعودی داشت، در روز چهارشنبه مجددا کاهشی بود. البته مقدار کاهش قیمت بیت کوین در سطح نیم درصد بود و این موضوع سبب شد تا قیمت بزرگ ترین رمزارز جهان به کانال ۲۷ هزار دلاری بازگردد. بازدهی هفتگی بیت کوین در حال حاضر در سطح منفی ۱.۷ درصد قرار دارد.

اتریوم اما برخلاف بیت کوین روندی صعودی پیش گرفته است و برای سومین روز متوالی افزایش قیمت داشت. امروز قیمت اتریوم برای ساعاتی وارد کانال ۱۹۰۰ دلاری شد. کانالی که ۸ ماه بود اتریوم وارد آن نشده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: