کد خبر: ۹۴۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
تعداد بازدید: ۱۲۴
معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از آمادگی مرکز مین‌زدایی این نهاد برای توسعه فعالیت‌های بین‌المللی خود خبر داد.

نامجوی: وزارت دفاع آماده توسعه فعالیت‌های بین‌المللی مین‌زدایی استبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، سید مهدی نامجوی معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم گرامیداشت «روز بین‌المللی آگاهی از خطر مین و کمک به اقدام علیه آن»، گفت: مین و مهمات‌های خوشه‌ای به جای مانده از جنگ برای مردم آثار سوء جانی و زیست‌محیطی و موانع رشد را در پی داشته است که این تهدیدی برای توسعه جوامع محسوب می‌شود.

وی افزود: بر اساس آنچه سازمان ملل اعلام کرده، ۶۰ کشور درگیر مین و مواد منفجره ناشی از جنگ‌ها هستند و این در حالی است که اغلب این کشور‌ها برای پاکسازی این مواد منفجره از امکانات و دانش کافی برخوردار نیستند.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع بیان کرد: این امر موجب شد تا در سال ۲۰۰۵ سازمان ملل از کشور‌های درگیر به مین و مهمات به جای مانده از جنگ خواست تا درخصوص مین‌زدایی کمک‌های اطلاعاتی، فنی و تجهیزاتی را از یکدیگر دریغ نکنند.

نامجوی در پایان گفت: بر این اساس، مرکز مین‌زدایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای توسعه فعالیت‌های بین‌المللی خود در موضوع مورد اشاره اعلام می‌کند.

انتهای‌پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: