کد خبر: ۹۴۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
تعداد بازدید: ۱۷۶
وکیل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، گفته است که او در آستانه جلسه استماع دادگاه که برای روز سه‌شنبه، ۴ آوریل، تعیین شده است، «آماده نبرد» می‌شود. انتظار می‌رود ترامپ امروز، دوشنبه ۳ آوریل، از خانه‌اش در مارآلاگو در فلوریدا، به نیویورک پرواز کند تا در جلسه استماع دادگاه با اتهامات مربوط به پرداخت حق‌السکوت به یک ستاره فیلم‌های مستهجن حاضر شود.

دونالد ترامپ خود را «آماده نبرد» برای جلسه دادگاه نیویورک می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از بی بی سی: وکیل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، گفته است که او در آستانه جلسه استماع دادگاه که برای روز سه‌شنبه، ۴ آوریل، تعیین شده است، «آماده نبرد» می‌شود.

انتظار می‌رود ترامپ امروز، دوشنبه ۳ آوریل، از خانه‌اش در مارآلاگو در فلوریدا، به نیویورک پرواز کند تا در جلسه استماع دادگاه با اتهامات مربوط به پرداخت حق‌السکوت به یک ستاره فیلم‌های مستهجن حاضر شود.

او سپس قصد دارد پس از جلسه دادگاه به فلوریدا بازگردد و در آنجا برای حامیان خود سخنرانی کند.

ترامپ همچنان انجام هرگونه تخلف را انکار می‌کند.

جو تاکوپینا، وکیل آقای ترامپ، قول داده است که با هر گونه اتهام علیه رئیس‌جمهور سابق با جد مبارزه خواهد شد.

تاکوپینا در برنامه این هفته شبکه تلویزیونی اِی‌بی‌سی در روز یکشنبه، ۲ آوریل، گفت: «او کسی است که برای این نبرد آماده خواهد بود.»

«ما برای این نبرد آماده‌ایم. من مشتاقانه منتظرم که این موضوع را هر چه سریعتر پیش ببرم تا او را تبرئه کنم.»

گزارش‌های رسانه‌ای گفته‌اند که آقای ترامپ با «بیش از ۳۰ اتهام» مرتبط با کلاهبرداری تجاری مواجه خواهد شد، که در آن ۱۳۰ هزار دلار به استورمی دانیلز در سال ۲۰۱۶ پرداخته است، تلاشی برای خرید سکوت او در مورد یک رابطه ادعایی.

منابع آگاه به این پرونده به رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند که رئیس‌جمهور سابق به جعل سوابق تجاری در درجه اول متهم شده است، که طبق قوانین ایالات متحده آمریکا «جنایت» محسوب می‌شود.

جزئیات اتهامات، از جمله اینکه چه مواردی هستند و چه تعداد، همچنان مهر و موم هستند. آقای تاکوپینا گفته است که خودش هنوز این اتهامات را ندیده است.

گزارش شده است که آقای ترامپ با مشاوران و تیم حقوقی خود ملاقات کرده است تا دفاعیه خود را قبل از پرواز روز دوشنبه به نیویورک آماده کند.

مقامات اجرای قانون به شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز، شریک آمریکایی بی‌بی‌سی، گفته‌اند که رئیس‌جمهور سابق در مسیر نیویورک توسط اعضای سرویس مخفی آمریکا اسکورت خواهد شد.

انتظار می‌رود که او روز سه‌شنبه، ۴ آوریل، خود را به مقامات تحویل دهد، که جلسه استماع دادگاه او در ساعت ۱۴:۱۵ به وقت محلی (۱۹:۱۵ به وقت تابستانی بریتانیا) در منهتن برگزار می‌شود.

قاضی خوان مِرچان ریاست دادگاه جنایی آقای ترامپ را بر عهده خواهد داشت.

وکیل آقای ترامپ گفته است که دادگاه منهتن بعدازظهر برای جلسه دادگاه بسته خواهد شد. آقای تاکوپینا گفت که به رئیس‌جمهور سابق دستبند زده نخواهد شد، اما او افزود که جزئیات دیگر محاکمه هنوز مبهم است.

او گفت: «این بی‌سابقه است... من اصلا نمی‌دانم که باید در انتظار چه صحنه‌ و اتفاقاتی باشم.»

 

«صرفا امیدوارم هر چه سریعتر همه چیز شروع شود و پایان یابد؛ این یک محاکمه معمولی است که در مقابل قاضی می‌ایستیم، می‌گوییم «بی‌گناه»، برای طرح درخواست‌های خود برنامه‌ریزی می‌کنیم و غیره، تا پیش برویم و از آنجا خارج شویم و کار را تمام کنیم.»

مقامات اجرای قانون - از جمله اِف‌بی‌آی و ماموران دادگاه نیویورک و سرویس مخفی - برای روز سه شنبه آماده شده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، اداره پلیس نیویورک هم تدابیر امنیتی را با پیش‌بینی احتمال تجمعات اعتراضی در اطراف شهر تشدید کرده است.

یک گردهمایی برای حمایت از آقای ترامپ، همراه با مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، برای ظهر روز سه‌شنبه در نیویورک برنامه‌ریزی شده است؛ از هواداران خواسته شده است تا به «اعتراض مسالمت‌آمیز» علیه کیفرخواست بپیوندند.

سپس در روز سه‌شنبه، آقای ترامپ قرار است پس از جلسه استماع خود مارآلاگو، محل اقامت خود در فلوریدا بازگردد؛ او قرار است آنجا در ساعت ۲۰:۱۵ به وقت منطقه شرقی آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

حدود ۱۲ نفر از حامیان او در آخر هفته گذشته بیرون خانه آقای ترامپ در فلوریدا تجمع کرده بودند و پرچم ها و بنرهای «ترامپ ۲۰۲۴» را بر روبروی رانندگانی که از آنجا عبور می‌کردند، تکان می دادند؛ بسیاری از آنها با بوق زدن خود از آن حمایت می‌کردند، یا مخالفت خود را نشان می‌دادند.

اما شمار بسیار بیشتری از روزنامه‌نگاران و عکاسان و فیلمبردارانی آنجا حضور داشتند که منتظر خروج آقای ترامپ برای عزیمت به نیویورک بودند.

یکی از زنان حامی آقای ترامپ به بی‌بی‌سی گفت: «ما فقط اینجا حضور داریم تا به او نشان دهیم که پشتش را داریم و از او حمایت می‌کنیم. درست همانطور که او همیشه پشت ما را داشته است... او به نیویورک خواهد رفت و خیلی زود آنها را شکست خواهد داد.»

آقای ترامپ که بار دیگر در سال ۲۰۲۴ برای ریاست جمهوری نامزد شده است، دادستان منطقه منهتن را به «پیگرد سیاسی» متهم کرده است.

او اولین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا است - در سمت یا سابق - که به یک جرم جنایی متهم شده است.

سایر جمهوری‌خواهان، از جمله کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در حمایت از او صحبت کرده و همچنین دادستان منطقه را متهم کرده‌اند که از سیستم عدالت کیفری مانند ابزاری برای تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده استفاده می‌کند.

در پاسخ، آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، گفته است که اتهامات علیه دونالد ترامپ توسط شهروندان نیویورکی مطرح شده است که وظیفه مدنی خود را انجام می‌دهند؛ نه رئیس‌جمهور سابق و نه کنگره نمی‌توانند در روند رسیدگی دخالت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: