کد خبر: ۹۴۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
تعداد بازدید: ۱۳۶
یک روانشناس با اشاره به افزایش خطرات چهارشنبه سوری در سالهای اخیر، گفت: توصیه می‌شود در این شب والدین حتما کنار فرزندان خود بوده و از آنها مراقبت کنند.

چگونه دربه گزارش خبرداغ ، عظیم عظیمی از چهارشنبه سوری به عنوان یک رسم و آیین دیرینه یاد کرد و افزود: چهارشنبه سوری یک جشن کهن و باستانی است و در این شب مردمان دور هم گرد آمده و به شادی و نشاط می‌پرداختند.

وی افزود: متاسفانه در یکی دو دهه گذشته استفاده از مواد محترقه خطرناک توسط برخی افراد موجب شده که این جشن به یک شب خطرناک تبدیل شود و نیاز است که افراد مراقبت بیشتری در این شب داشته باشند.

وی از هیجان به عنوان جزء جدایی ناپذیر زندگی تمامی انسانها یاد کرد و افزود: این هیجان زمانی خوب و مفید است که کنترل شده و مدیریت شده باشد، در غیراینصورت می‌تواند آسیب‌های جدی برای افراد به همراه داشته باشد.

وی افزود: کودکان و نوجوانان به دلیل شرایط سنی که دارند تجربه‌ای برای کنترل هیجان ندارند و بسیار تحت تاثیر اطرافیان و بویژه دوستان خود هستند و اگر دوستان آنها به دلیل اختلالات رفتاری و یادگیری‌های بد اجتماعی دست به رفتارهای خطرناک بزنند، این امکان هست که کودکان و نوجوانان هم تحت تاثیر آنها دست به همین اقدامات و رفتارهای خطرناک بزنند.

عظیمی تصریح کرد: در همین راستا والدین باید در این شب مراقب فرزندان خود باشند و در کنار آنها برنامه‌های این شب را پیش برده و هیجان فرزندان خود را مدیریت کنند.

وی افزود: توصیه مهم در این زمینه این است که پیش از شروع مراسم، والدین فرزندان خود را نسبت به رسم و رسم این شب آگاه کرده و از خطرات و تجارب دردناک استفاده از مواد محترقه برای آنها بگویند. حتی توصیه می‌شود والدین فیلم مربوط به حوادث چهارشنبه سوری را به فرزندان خود نشان داده و آنها را نسبت به خطرات این شب آگاه کنند.

این روانشناس افزود: توصیه بعدی این است که مراسم چهارشنبه سوری بصورت خانوادگی و فامیلی برگزار شده و والدین در کنار فرزندان خود باشند.

عظیمی گفت: والدین باید سعی کنند سرگرمی‌ها و بازی‌هایی در این شب در نظر بگیرند که فرزندان سرگرم شده و سراغ دوستان خود نروند.

وی افزود: دید و بازدیدهای فامیلی در این شب و تماشا کردن فیلم و صرف تنقلات و... هم می‌تواند موجب سرگرمی فرزندان شده و آنها را از خطرات استفاده از مواد محترقه دور کند.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: