کد خبر: ۹۴۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
تعداد بازدید: ۱۹۱
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سرمایه‌گذاران بسیاری در مقیاس منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تمایل دارند که در کشور ما حضور پیدا کنند و این موضوع به خصوص در حوزه سرمایه‌گذاری و جبران کسری نقدینگی می‌تواند موثر باشد.

سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی، منشور تمامی تصمیمات و اقدامات استبه گزارش خبرداغ به نقل از شستا رسانه، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مراسم اختتامیه همایش سراسری مدیران این سازمان که طی دو روز و با حضور همه مدیران بیمه‌ای، درمانی و شرکت‌های اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات تمامی همکاران در سال 1401، اهمیت و جایگاه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را متذکر شده و بر ظرفیت‌های فوق‌العاده این سند بالادستی تاکید کرد و افزود: ظرفیت‌های این سیاست‌ها پاسخی برای غلبه بر همه چالش‌های سازمان تأمین‌اجتماعی است و تاکید می‌کنم که تمامی راهکارهای مواجهه با چالش‌های ما در این سیاست‌ها شناسایی شده است. اینکه می‌گوییم فرمایشات رهبری معظم انقلاب را باید نصب‌العین قرار دهیم یعنی باید متناسب با بندهای آن اقدامات عملی طراحی کنیم. باید این سیاست‌ها را به عنوان منشور اصلی مدنظر داشته و هر اقدام و تصمیمی را با توجه و محوریت آن انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تذکر نسبت به اهمیت و جایگاه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، بر ظرفیت‌های فوق‌العاده این سند بالادستی تاکید کرد و افزود: ظرفیت‌های این سیاست‌ها پاسخی برای غلبه بر همه چالش‌های سازمان تأمین‌اجتماعی است و تاکید می‌کنم که تمامی راهکارهای مواجهه با چالش‌های ما در این سیاست‌ها شناسایی شده است. اینکه می‌گوییم فرمایشات رهبری معظم انقلاب را باید نصب‌العین قرار دهیم یعنی باید متناسب با بندهای آن اقدامات عملی طراحی کنیم. باید این سیاست‌ها را به عنوان منشور اصلی مدنظر داشته و هر اقدام و تصمیمی را با توجه به آن انجام دهیم. در این سیاست‌ها بر حفظ زندگی عزتمندانه بازنشستگان و مستمری‌بگیران معزز سازمان تاکید شده و لازم است در طراحی‌های راهبردی و عملیاتی، به این موضوع توجه جدی داشته باشیم.

موسوی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و عید نوروز و قدردانی از زحمات مدیران استانی و ستادی و تمامی همکاران سازمان گفت: در این چند روز که مطالب از زوایای مختلف و تخصصی حوزه‌های درمان، بیمه و اقتصادی مطرح شد، گستردگی فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی نمود مشخصی داشت و این مطلب برای همه عزیزان تداعی می‌شد که چه مسئولیت‌های سنگینی بر دوش ماست. از منظر کلان اقتصادی و در همین تکلیف اخیر مهار تورم نیز که رهبری انقلاب به فعالین اقتصادی محول نمودند؛ ما هم در مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی، از این جنبه که با کسب و کارها مرتبط هستیم؛ در تسهیل‌گری این بخش، نقش داشته و می‌توانیم و باید آثار مثبتی در اقتصاد کشور داشته باشیم.

وی افزود: ما اگر بتوانیم از ظرفیت‌های ایجاد شده به واسطه ارتباطات منطقه‌ای استفاده کنیم، آثار بسیار مثبتی را شاهد خواهیم بود چراکه سرمایه‌گذاران بسیاری در مقیاس منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تمایل دارند که در کشور ما حضور پیدا کنند و این موضوع بخصوص در حوزه سرمایه‌گذاری و جبران کسری نقدینگی می‌تواند موثر باشد. در این رابطه اگر چه به واسطه تحریم بخشی از این ظرفیت در دسترس نیست، اما بخش‌هایی هم وجود دارد که می‌تواند در دسترس ما قرار بگیرد.

باید روی مسائل سازمان تمرکز راهبردی داشته باشیم

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه حوزه درمان حوزه‌ای است که با فعالیت درست می‌توانیم رضایت عمومی ایجاد کنیم، اظهار داشت: به لحاظ کمی شیب نمودار فعالیت‌های ما شیب صعودی است یا به عبارتی شاخص‌های ما در حوزه‌های مختلف ماموریتی رو به رشد است، اما وقتی بعد دیگر رفاه را که بعد ذهنی است نگاه می‌کنیم، حتی در میان خودمان هم ناراحتی‌هایی وجود دارد. چالش‌های متعددی که در این عرصه با آن رو به رو هستیم، از نیروی انسانی تا فرآیندهای تشکیلاتی و چالش ناپایداری منابع، اذهان را درگیر کرده است. برخی مسائل حوزه اقتصادی را نیز باید به اینها اضافه کرد و این تنوع مشکلات و پیچیدگی شرایطی که ما با آن مواجهیم یک ضرورت مهم را به ما گوشزد می‌کند که باید روی مسائل تمرکز راهبردی داشته باشیم.

وی افزود: در ارتباط با راهبردها هم چیزی که ما با خرد جمعی به آن رسیدیم، هشت راهبردی است که از ابتدای پذیرش مسئولیت اعلام کردیم. این چارچوبی است که ما درباره آن به جمع‌بندی رسیدیم و در این نشست به دنبال آن بودیم که ذیل این چارچوب، به راهکارهای عملیاتی برسیم تا پاسخگوی مشکلات ما باشد. بسیار مهم است که درباره مسائلمان به یک فهم مشترک برسیم حتی اگر نگاه نقادانه داشته باشیم.

موسوی با اشاره به اهمیت مسئولیت‌پذیری در میان مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی، اظهار داشت: اگر در حوزه‌ای قبول مسئولیت کردیم، باید متناسب با حوزه فعالیت مسئولیت‌پذیر باشیم و تا زمان حل مسائل، پیگیری موضوعات را رها نکنیم. امروز و در این نشست اگر ذیل هر کدام از راهبردها دو اولویت برای اقدام و عمل تنظیم کنیم، مجموعه اقدامات راهبردی ما به عدد 16 می‌رسد و این چیز کمی نیست. باید برای اجرایی کردن این راهبردها به یک جمع‌بندی کمی و کیفی با عدد و ارقام مشخص برسیم.

وی با اشاره به اینکه مهمترین نکته مورد انتظار از مدیران استانی برای سال آینده بحث برنامه و بودجه سالانه سازمان است، گفت: بودجه سالانه مهمترین سندی است که در سال آینده باید به آن پایبند باشیم. در دل این بودجه رویکردهای تحولی لحاظ شده که رویکردهای اصلی ما خواهد بود. در سال 1401 با عنایت خداوند و تلاش مجاهدانه شما عزیزان تا امروز همه تعهدات خود را به موقع انجام داده‌ایم و انشالله از این پس هم به تعهدات خود عمل خواهیم کرد و البته علی‌رغم همه محدودیت‌ها در برخی حوزه‌ها نظیر توسعه خدمات درمان مستقیم، فراتر از انتظارات عمل کرده‌ایم.

باید نگاه سیستمی همه جانبه کلان و راهبردی داشته باشیم

بر اساس این گزارش، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تاکید بر اینکه با توجه به گستردگی فعالیت‌های سازمان و چالش‌های پیش رو باید از نگاه بخشی پرهیز کنیم، گفت: ضروری است که در همه حوزه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نگاه سیستمی، همه‌جانبه، راهبردی و البته برنامه‌محور داشته باشیم. هر بخشی از سیستم، نقشی دارد که اگر انجام نشود پویایی سیستم از بین می‌رود. همچنین وجود هماهنگی در سطوح مختلف سازمان نکته دیگری است که مراعات آن کاملا ضروری است. علی‌رغم تلاش همه عزیزان اگر هماهنگی در سیستم نباشد بخشی از چالش‌ها درمان نخواهد شد. ما در سازمان تأمین‌اجتماعی، هم تدبیر می‌خواهیم و هم مدیریت و یکی از مولفه‌های مهم مدیریتی بحث هماهنگی است. اگر هماهنگی نباشد و در نتیجه آثار مثبتی ایجاد نشود، من و شما در برابر مردم مسئولیم. در مبارزه با فساد نیز این هماهنگی موضوعیت دارد. از این جهت یکی از نتایج این نشست باید، ایجاد هماهنگی بیشتر مدیران در بخش‌های مختلف سازمان باشد.

موسوی با اشاره به اینکه کم کردن زحمت مردم یکی دیگر از رویکردهایی است که همه بخش‌ها باید به آن توجه کنند، گفت: چه در بحث افزایش درآمد در بیمه و چه در آنجا که به مردم خدمت ارائه می‌کینم باید زحمت مردم را کم کرده و موانعی که زحمات اضافه برای مردم دارد را رفع کنیم. توسعه خدمات الکترونیکی که یکی از راهبردهای سازمان تأمین‌اجتماعی است؛ در همین راستا و به منظور کم کردن زحمات مردم در مسیر دریافت خدمات است. باید دنبال کارهای کوچکی باشیم که وقتی کنار هم قرار می‌گیرند آثار تحولی برای مردم داشته باشد. یک زمانی ما خدمت در حوزه کمیسیون پزشکی داشتیم و با زحماتی که عزیزان در سازمان کشیدند، 50 درصد از زحمت و زمان انتظار مردم کاسته شد و این کار ارزشمندی است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری گفت: ما باید مدیریت سرمایه انسانی داشته باشیم. نباید طوری بشود که میان آن نیرویی که اثربخشی دارد با آن نیرویی که اثربخشی لازم را ندارد؛ تفاوتی نباشد. مدیریت در حوزه سرمایه انسانی یک امر بسیار مهم است و اولین توصیه من در این زمینه، تکریم نیروی انسانی در همه زمینه‌ها است. اگر تکریم را مبنای کار قرار دهیم و با شاخص‌های تعهدی و تخصصی با نیروی انسانی مواجه شویم آنوقت نیروی انسانی همراهی و بهره‌وری مناسب‌تری خواهد داشت.

موسوی با اشاره به اینکه در دوره جدید مدیریتی ۹۰ درصد انتصابات از داخل سازمان بوده که حدود ۴۰ درصد آن از میان خانواده‌های معظم شهدا انتخاب شدند و حدود 7 سال هم کاهش سن مدیریتی داشتیم، گفت: در این دوره عمده انتصابات از میان متخصصان‌ و برادران متعهدی انجام گرفته که آرمانشان باید خدمت به مردم باشد و تلاش داریم تا از ظرفیت افراد متخصص و متعهدی که استحقاق داشته باشند؛ استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تاکید بر اینکه این نشست نشان داد همه مدیران سازمان بر راهبردهای مواجهه با چالش‌ها و اقدامات مقتضی تسلط دارند، گفت: توجه به مصارف نکته بسیار مهمی است که در این راستا لازم است هزینه‌های مختلف را مدیریت کنیم و رفتار ما باید نشان دهنده مدیریت مصارف در سطح خرد و کلان باشد. در حوزه تبیین خدمات و دستاوردها نیز، نیازمند تقویت اطلاع‌رسانی و ارتباط با مردم هستیم.

سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی، پاسخ همه چالش‌های سازمان است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تذکر نسبت به اهمیت و جایگاه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، بر ظرفیت‌های فوق‌العاده این سند بالادستی تاکید کرد و افزود: ظرفیت‌های این سیاست‌ها پاسخی برای غلبه بر همه چالش‌های سازمان تأمین‌اجتماعی است و تاکید می‌کنم که تمامی راهکارهای مواجهه با چالش‌های ما در این سیاست‌ها شناسایی شده است. اینکه می‌گوییم فرمایشات رهبری معظم انقلاب را باید نصب‌العین قرار دهیم یعنی باید متناسب با بندهای آن اقدامات عملی طراحی کنیم. باید این سیاست‌ها را به عنوان منشور اصلی مدنظر داشته و هر اقدام و تصمیمی را با توجه به آن انجام دهیم. در این سیاست‌ها بر حفظ زندگی عزتمندانه بازنشستگان و مستمری‌بگیران معزز سازمان تاکید شده و لازم است در طراحی‌های راهبردی و عملیاتی، به این موضوع توجه جدی داشته باشیم.

موسوی در پایان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این همایش و تشکر از مدیران حوزه‌های مختلف استانی و ستادی و تمامی همکاران، بر ضرورت همت بلند برای ایجاد تحول در سازمان تامین اجتماعی تاکید کرده و افزود: مهم‌ترین عاملی که می‌تواند بستر اقدام و عمل را فراهم کند، این است که کار را تنها برای خدا انجام بدهیم. هر زمان که ما به زمینه‌هایی غیر از این متوسل شدیم به نتیجه نرسیدیم اما هر گاه کار را به درگاه خدا بردیم؛ آنجا گشایش حاصل شد. از این جهت اگر تا امروز اتفاقات خوبی در سازمان رقم خورده به خاطر این است که شما عزیزان کار را خالصانه و برای خدا انجام دادید.

وی با اشاره به اینکه فقط با رویکرد تحولی و انقلابی می‌توان از چالش‌های پیش‌رو عبور کرد، گفت: همه دستاوردهای ما آنجایی بوده که عزیزان رویکرد انقلابی داشته‌اند. لذا علی‌رغم وجود برخی چالش‌ها، بنده نسبت به سال آینده خوش‌بین هستم و دلیلش هم علاوه بر الطاف الهی، اراده پولادین شما و کارنامه‌ای است که در سال جاری از خود بر جای گذاشته‌اید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: