کد خبر: ۹۴۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
تعداد بازدید: ۳۴۹
آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه در واکنش به صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد، شهروند ایرانی-آلمانی آن را حکمی «کاملا غیرقابل پذیرش» توصیف کرد. وی افزوده است: «خبرهایی که از ایران می‌رسد تکان‌دهنده هستند. صدور حکم اعدام در چهارچوب روندی قضایی که با حکومت قانون سازگاری ندارد برخلاف حقوق بین‌الملل و حقوق بشر است. به همین دلیل ما صدور این حکم را محکوم می‌کنیم.»

واکنش برلین به صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد: کاملا غیرقابل پذیرش استبه گزارش خبرداغ به نقل از یورونیوز: آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه در واکنش به صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد، شهروند ایرانی-آلمانی آن را حکمی «کاملا غیرقابل پذیرش» توصیف کرد.

در بخشی از بیانیه وزیر خارجه آلمان آمده است: «نه‌تنها مجازات اعدام بی‌رحمانه، غیرانسانی و تحقیرکننده است بلکه جمشید شارمهد هیچ‌گاه به طور منصفانه مورد محاکمه قرار نگرفت. او به مشورت حقوقی که خودش آزادانه انتخاب کرده باشد دسترسی نداشت.»

وزیر خارجه آلمان افزوده است: «خبرهایی که از ایران می‌رسد تکان‌دهنده هستند. صدور حکم اعدام در چهارچوب روندی قضایی که با حکومت قانون سازگاری ندارد برخلاف حقوق بین‌الملل و حقوق بشر است. به همین دلیل ما صدور این حکم را محکوم می‌کنیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: