کد خبر: ۹۴۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
تعداد بازدید: ۳۰۵
سرپرست وامید گفت: وامید بعد از شستا در رتبه دوم هلدینگ‌های چند رشته‌ای قرار دارد، ضمن آنکه از نظر ارزش و دارایی در جایگاه سوم قرار دارد.

بوامید سه هلدینگ جدید راه اندازی می‌کنده گزارش خبرداغ به نقل از صداوسیما ، سید بابک ابراهیمی گفت: بانک سپه و صندوق بازنشستگی بانک‌ها از سهامداران عمده شرکت وامید هستند.

وی ادامه داد: دو صنعت معدن و سنگ آهن قیمت اعظم پرتفوی وامید را تشکیل می‌دهد، بنابراین اگر در حوزه جهانی تغییری در قیمت آن‌ها ایجاد شود، شرکت وامید را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ابراهیمی گفت: اولویت این شرکت ثبات سوداوری و تنوع پرتفوی مبتنی بر مزیت رقابتی کشور در راه اندازی شرکت سرمایه گذاری امید ورود به حوزه جدید نفت و گاز پتروشیمی است.

سرپرست شرکت سرمایه گذاری وامید گفت: البته قبلا با شرکت پترو امید آسیا وارد این حوزه شدیم که بزرگترین مخازن ذخیره سازی نفت را داراست و فاز اول آن که ۲ میلیون بشکه است آماده افتتاح است، همچنین تا پایان سال هم ۲ میلیون بشکه دیگر افتتاح می‌شود که ۵۲ سنت یورو به ازای هر بشکه است.

به گفته وی کل مخازن نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ بهره برداری می‌شود همچنین برای ذخیره سازی نفت خام هم مجموعه نیروگاهی راه اندازی شده که شرکت تابان هور این کار را انجام می دهد و افتتاح آزمایشی انجام شده است.

ابراهیمی گفت: این مخازن برای ذخیره سازی میادین غرب کارون است که از خط لوله گوره وارد مخازن می‌شود تا به جاسک برسد تا اگر تنگه هرمز دچار مشکل شد بتوانیم صادرات را از دریای عمان ادامه دهیم.

سرپرست شرکت سرمایه گذاری امید تصریح کرد: با توجه به اینکه ارزش افزوده بالا در حوزه پایین دستی تشکیل می‌شد، بر این اساس با پترول رایزنی‌هایی برای سرمایه گذاری مشترک در حوزه پایین دستی پتروشیمی و متانول انجام دادیم که در صورت نتیجه گیری اعلام عمومی می‌شود.

او افزود: شرکت آسیاناما هم در حوزه تولید مخازن پیوسته مخازن پیوسته ذخیره سازی گاز برای خودرو‌های سواری فعال است، بر این اساس مدرن‌ترین تکنولوژی مخازن پیوسته ذخیره سازی گاز برای خودرو‌های کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر استراتژی فروش را هم متنوع کرده و ۱۲۶ درصد رشد سود خالص در یک سال را رقم زد.

ابراهیمی از ساخت دستگاه تولید لاستیک در یکی از هلدینگ‌های زیر مجموعه خبر داد و گفت: ما از اینکه هر محصولی که امکان عرضه در بورس کالا را دارد در این بازار عرضه شود حمایت می‌کنیم. تایرسازان این تقاضا را دارند که یا از قیمت گذاری دستوری معاف شوند یا اجازه دهند محصولات را در بورس کالا عرضه کنیم.

وی از تاسیس سه هلدینگ دیگر خبر داد و گفت: قرار است سه هلدینگ مالی، سیمانی و هلدینگ صنعتی دیل این شرکت تاسیس شود که پس از آن قطعا سهام آن‌ها در بازار سرمایه عرضه می‌شود. ارزش گذاری سیت مدیریت هلدینگ امید انجام شده و آگهی آن به زودی منتشر می‌شود تا به سهامداران واجد شرایط تخصیص داده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: