کد خبر: ۹۴۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱
تعداد بازدید: ۱۹۴
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر در واکنش به برنامه ریزی تهران برای حضور در تنگه پاناما گفت که واشنگتن بر اعزام کشتی های ایران در تنگه پاناما نظارت می کند. او گفت: "ما از این ادعاهای نیروی دریایی ایران آگاه هستیم.

آمریکا: بر حضور کشتی‌های ایرانی در تنگه پاناما نظارت می‌کنیم / ما از ادعاهای نیروی دریایی ایران آگاهیمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر در واکنش به برنامه ریزی تهران برای حضور در تنگه پاناما گفت که واشنگتن بر اعزام کشتی های ایران در تنگه پاناما نظارت می کند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا گفت: "ما از این ادعاهای نیروی دریایی ایران آگاه هستیم. ما به نظارت بر تلاش های ایران برای حضور نظامی در نیمکره غربی ادامه می دهیم."

مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه نیز در گفتگو با فاکس نیوز مدعی شد: حضور رو به رشد ایران در نیمکره غربی نباید تعجب آور باشد زیرا دولت جو بایدن سابقه مماشات و تعامل با حکومت های خودکامه را دارد.

این سناتور جمهوریخواه گفت: توانایی تهران برای گسترش حضور نظامی در نیمکره ما یک زنگ هشدار است، زیرا این کشور به دنبال حمایت از رژیم‌های مارکسیست چپگرا است که صلح و ثبات را در سراسر منطقه تضعیف خواهد کرد.

ماریا الویرا سالازار، نماینده ایالت فلوریدا نیز گفت: ایران به شدت در حال تقویت روابط خود با نیمکره غربی از طریق ارتباط با رژیم های سوسیالیستی همفکر در ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا است.

وی تصریح کرد: آنها همچنین به دنبال فرصت گسترش نفوذ در مناطق دیگر هستند. تصادفی نیست که کشتی های ایرانی تنها یک ماه پس از به دست گرفتن قدرت توسط یک سوسیالیست در برزیل در این کشور پهلو می گیرند.

نماینده ایالت فلوریدا افزود: دولت بایدن باید به جای حمایت از رژیم‌های سوسیالیست و چپ‌گرای آمریکای لاتین که دوست ایران هستند، نیروهای سیاسی متعهد به حفظ نیمکره ما از ترور یهودی‌ستیزانه را تقویت کند.

شبکه فاکس نیوز ادعا کرد: مداخله نظامی ایران در گذرگاه حیاتی حمل و نقل کشتیرانی پاناما می تواند به تجارت آمریکا آسیب برساند و بازار اقتصاد جهانی را متزلزل کند. ۱۶ درصد از ناوگان کشتیرانی جهان از کانال پاناما عبور می کنند.

یک منبع امنیتی غربی به فاکس نیوز گفت: ایران حضور نظامی رو به رشدی در آمریکای مرکزی ندارد.

وی با ابراز نگرانی در مورد تمایل ایران به آنچه قدرت نمایی در قاره آمریکا خواند، مدعی شد: باید دولت های منطقه را از نقش بی ثبات کننده بین المللی ایران آگاه ساخت.

واشنگتن پست ۲۶دی ماه در مقاله‌ای مدعی شده است؛ پاناما در کمک به دور زدن تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا نقش دارد و کاخ سفید باید این کشور آمریکای لاتین را تحت فشار قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: