کد خبر: ۹۴۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
تعداد بازدید: ۲۶۶
ویتامین K گروهی از ویتامین های محلول در چربی را شامل می شود. این ویتامین نقش مهمی در انعقاد خون و سلامت استخوان ها ایفا می کند.

شایع‌ترین علائم کمبود ویتامین K را بشناسیدبه گزارش خبرداغ به نقل از بهداشت نیوز : کمبود این ویتامین در بزرگسالان نادر است، اما ممکن است در افرادی که داروهایی مصرف می‌کنند که با این ویتامین تداخل دارند (نظیر آنتی بیوتیک ها، داروهای ضدتشنج مثل فنی توئین و داروهایی که از جذب چربی جلوگیری می کنند مثل اورلیستات) و یا شرایطی که فرد دچار سوءجذب باشد (مثل افراد مبتلا به سندرم روده کوتاه، فیبروز سیستیک، بیماری سلیاک یا کولیت اولسراتیو) ، رخ دهد.

کمبود ویتامین کا در نوزادان تازه متولد شده نیز ممکن است، مشاهده شود زیرا این ویتامین از جفت عبور نمی کند و شیر مادر حاوی مقدار اندک از این ویتامین است. مقدار محدود پروتئین‌های لخته‌کننده خون در بدو تولد، در صورت عدم مصرف مکمل‌های ویتامین K، خطر خونریزی را در نوزادان افزایش می‌دهد.

شایع ترین علائم کمبود این ویتامین عبارت است از:

- طولانی تر شدن زمان لازم جهت لخته شدن خون
- خونریزی
- کاهش تراکم استخوانی و یا پوکی استخوان

شایع‌ترین علائم کمبود ویتامین K را بشناسید

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: