کد خبر: ۹۴۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
تعداد بازدید: ۲۶۴
معاون اول رییس جمهور صبح امروز (سه شنبه) و پس از ورود به استان سیستان و بلوچستان بصورت میدانی از ذخائر آبی و چاه نیمه های استان بازدید کرد.

بازدید میدانی معاون اول رئیس جمهور از ذخائر آبی و چاه نیمه های منطقه سیستان/ دکتر مخبر: افغانستان باید به حقابه هیرمند متعهد باشد/ تامین آب شرب برای مردم سیستان و بلوچستان با اجرای طرح های متنوع از اولویت های دولت استبه گزارش خبرداغ ، دکتر مخبر در این بازدید که با حضور وزیر نیرو، نفت، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی انجام شد، با توضیحات مسئولان مربوطه در جریان وضعیت ذخایر آبی استان و همچنین انتقال آب از چاه نیمه ها برای جلوگیری از تبخیر آب و تصفیه خانه‌ های این مرکز برای تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مردم منطقه قرار گرفت.

وی در این بازدید با تاکید بر اینکه دولت متعهد به تامین آب شرب برای مردم سیستان و بلوچستان است، تصریح کرد: دولت سیزدهم با جدیت طرح انتقال آب از دریا و استخراج آب های زیرزمینی به استان سیستان و بلوچستان را پیگیری می کند تا مشکلات کم آبی و خشکسالی مردم این منطقه بطور ریشه ای حل شود.

وی همچنین به برنامه های دولت سیزدهم و وزارت نیرو برای حل مشکلات آب استان اشاره کرد و افزود: تامین آب از طریق چاه ها و آب های سطحی تا بهار سال آینده از برنامه های کوتاه مدت و همچنین بهره برداری از پروژه های انتقال آب استانی حداکثر تا دو سال آینده از برنامه های میان مدت دولت است.

معاون اول رییس جمهور در خصوص برنامه های بلند مدت حل مشکلات کم آبی استان سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم پروژه انتقال آب از دریای عمان به سرتاسر این استان تا پایان دولت سیزدهم نهایی شود.

دکتر مخبر همچنین با اشاره به پیگیری های دستگاه دیپلماسی برای احیای حقابه هیرمند تاکید کرد: افغانستان باید به حقابه هیرمند متعهد باشد و دولت جمهوری اسلامی ایران این موضوع را از مجاری بین المللی پیگیری می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: