کد خبر: ۹۴۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
تعداد بازدید: ۲۱۴
جلسه مسائل مربوط به مشکلات آب استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و سیستان و بلوچستان بعد از ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و گزارش عملکرد پیشرفت پروژه های آبی این استان ها ارائه و بررسی شد.

ارایه و بررسی گزارش عملکرد پیشرفت پروژه های آبی در ۵ استان/ دکتر مخبر: استانداران مکلفند تا پایان سال مصوبات مرتبط با پروژه های تعدیل مشکلات آبی استان های درگیر را با جزئیات و سرعت دنبال کنندبه گزارش خبرداغ ، دکتر محمد مخبر در این جلسه با اشاره به تنش های آبی موجود در کشور، تلاش های صورت گرفته برای رفع این تنش ها را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: اقدامات مرتبط با حل مشکلات مربوط به آب و انجام پروژه های آبی در طول یک سال و نیم دولت سیزدهم گام های موثری بوده است.
وی با تأکید بر تکمیل طرح های آبرسانی به استان ها با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده، تصریح کرد: استانداران مکلفند مصوبات مرتبط با پروژه های تعدیل مشکلات آبی این استان ها را با جزئیات و سرعت دنبال کنند بطوری که برای سال آینده بخش عمده ای از مردم این مناطق مشکلات گذشته را نداشته باشند.
معاون اول رییس جمهور همچنین دستور داد در جلسه ای با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و وزرای نیرو و کشور مشکلات تخصیص اعتبارات مالی و پیگیری هزینه کرد طرح های حل مشکلات آبی این استان ها پیگیری و برطرف شود.
دکتر مخبر همچنین تصریح کرد: ظرف روزهای آینده خسارات وارده به کشاورزان توسط استانداری ها و دستگاه های مربوطه پرداخت و گزارش شود.
در این جلسه که با حضور وزرای کشور، جهاد کشاورزی، نیرو و استانداران چهارمحال و بختیاری، خوزستان و سیستان و بلوچستان و همچنین مسئولان دستگاه های مربوطه و مقامات ارشد محلی برگزار شد، وزارت نیرو گزارشی از عملکرد پیشرفت پروژه های کوتاه مدت تعدیل مشکلات آبی در استان یزد شامل ارتقاء تاب آوری پایدار آب شرب از طریق بازتخصیص صنعت، افزایش ظرفیت ذخیره سازی از طریق تکمیل مخازن آب شرب به حجم ۱۶۵ هزار مترمکعب و پروژه انتقال آب از دریا ارائه کرد.
همچنین در ادامه این گزارش، چگونگی پیشرفت تکمیل پروژه ارتقاء کمی و کیفی سامانه غدیر در استان خوزستان و آبرسانی به شهرهای این استان، تکمیل و تصویب طرح جامع مدیریت منابع آب شرب استان چهارمحال و بختیاری، تأمین آب اضطراری شهرهای تنش دار و اصلاح شبکه توزیع شهری و روستایی استان چهارمحال و بختیاری، طرح جامع آب شرب استان و تکمیل سد غدیر باباحیدر و اجرای خط انتقال آب به شهرستان های فارسان و جونقان بحث و بررسی شد.
همچنین در این جلسه گزارش پیشرفت تکمیل تملک اراضی سد مخزنی کوهرنگ، فاز اول سامانه آبرسانی به شهرهای استان اصفهان، حفر چاه آب ژرف در شهر اصفهان، پرداخت مابه ازای تأمین پایدار آب صنعت و اجرای آبرسانی به ۱۵ شهرستان استان اصفهان ارائه و اعلام شد عملیات اجرایی انتقال آب از دریا و تأمین آب صنعت با کمک صنایع و استانداری استان اصفهان در پنج قطعه آغاز شده و طبق زمانبدی تعیین شده در حال تکمیل است.
 در خصوص استان سیستان و بلوچستان نیز تأکید شد تا علاوه بر پیگیری حقابه رود هیرمند، طرح های استخراج منابع آب زیرزمینی و حفر چاه های ژرف در این استان پیگیری و عملیاتی شود.

 

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: