کد خبر: ۹۴۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
تعداد بازدید: ۱۱۴
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه بعضی‌ها تصورشان این است که اگر به دولت حمله کنند، برایشان خیرات دارد، گفت: نقد عالمانه حتما پذیرفته و صحیح است، اما زدن دولت اصلا کار شایسته‌ای نیست.

ضرغامی: تصور بعضی‌ها این است حمله به دولت برایشان خیرات دارد/ باید با جوانان به زبان خودشان صحبت کردبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با سخنرانی محمدرضا باهنر دبیرکل این تشکل و عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

عزت الله ضرغامی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: در خصوص اغتشاشات اخیر، نکته‌ای که حائز اهمیت است، مسئله هدف گذاری‌ها در چالش‌هاست، ما باید در هدف‌گذاری‌هایمان توانمندی‌هایمان را در نظر بگیریم و از همه مهم‌تر باید در هدف‌گذاری‌ها باید واقع‌بین باشیم و اولویت‌های نظام را به درستی تشخیص دهیم.

وی افزود: دشمن در این اغتشاشات همه چیز را بسیج کرد و بچه‌های دهه هشتادی ما را به صحنه آورد، اما مقام معظم رهبری فرمودند: «با این نوجوان‌ها درست صحبت کنید.»

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: ما  اگر در مسائل اجتماعی و فرهنگی به درستی و تمام و کمال از رهبر معظم انقلاب دنباله روی می‌کردیم، خیلی از مشکلات فرهنگی امروز را نداشتیم.

ضرغامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی یک حاکمیت متعالی مبتنی بر خون شهداست و می‌خواهد که بماند و بنابراین ما باید به این مسائل و راهبردهای رهبر انقلاب بیش‌تر توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به این موضوع که برخی رسانه‌ها حرف او را تقطیع و تیتر کرده بودند، گفت: یک صحبتی بنده کرده بودم در رابطه با برداشتن روسری دختران که متاسفانه یک رسانه ای با بی اخلاقی به راحتی حرف من را تقطیع کرد و این کار یک کار نادرست رسانه‌ای است.

ضرغامی در ادامه سخنان خود در این نشست خطاب به جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: جامعه مهندسین باید صریح‌تر از این صحبت کنند و مسائل را بیان کنند و شما بدانید سابقه‌داران انقلاب را کسی نمی‌تواند متهم کند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: بزرگ‌ترین منکر در حال حاضر بدبین کردن مردم به اساس دین است و ما اگر نتوانیم با بچه‌های خودمان درست حرف بزنیم دچار مشکل می‌شویم.

ضرغامی افزود: برخی آیه یأس می‌خوانند که همه چیز از دست رفت، باید گفت: چیزی از دست نرفته و جمهوری اسلامی با قدرت هست و به کارش ادامه می‌دهد و ما به عهد خود با امام و شهدا پایداریم.

ضرغامی خاطرنشان کرد: ما باید برخی از عقب‌ماندگی‌هایمان را بپذیریم، اینکه رهبری فرمودند به لسان قوم باید با جوانان و نوجوانان صحبت کنیم، خیلی مسئله گسترده‌ای است و تبیین این موضوع بسیار مهم است.

وی با اشاره به برخی رفتارهای استاد شهید مطهری افزود: فرق شهید مطهری با برخی روحانیون  این بود که علت‌محور رفتار می‌کرد و نه معلول‌محور، شهید مطهری نقد مردانه می‌کرد، ما باید این را الگو بگیریم، در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حالی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که امروز متاسفانه تقطیع کردن حرف‌ها در فضای رسانه به یک سکه رایج بدل شده است. 

ضرغامی به حضور خود در دانشگاه شریف اشاره کرد و گفت: یکی از حرف‌های من در دانشگاه شریف به دانشجویان این بود که من وظیفه دارم به عنوان یک عضو از حاکمیت بدانم که چه اتفاقی افتاده که دانشجویان این حرف‌های زشت و این شعارهای زشت را تکرار می‌کنند و من به دانشجویان شریف گفتم که این تصمیم‌گیران و بزرگان باید بیایند و پای صحبت حرف‌های شما بنشینند و با شما ارتباط برقرار کنند که الحمدالله بعد از این جلسه فضای این دانشگاه به گفته رئیس دانشگاه به کلی تغییر کرد و بهتر شد.

وی به عنوان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به کارهای دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: بعضی‌ها تصورشان این است که اگر به دولت حمله کنند، برایشان خیرات دارد. نقد عالمانه حتما پذیرفته و صحیح است، اما زدن دولت اصلا کار شایسته‌ای نیست.

ضرغامی با اشاره به کارهای صورت گرفته در وزارت میراث فرهنگی گفت: در حوزه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اولین کار نظام مسائل وزارتخانه بود که احصا کردیم و 20 مسئله اصلی را شناسایی کردیم و برای هر یک راه حل‌هایی را ارائه دادیم.

وی افزود: وزارت میراث فرهنگی یک وزارتخانه بین بخشی است؛ به عنوان مثال ما 13 تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف منعقد کرده‌ایم و یکی از کارهای ما در وزارتخانه این بود که سعی کردیم امضاهای طلایی را از بین ببریم و 26 ماموریت وزارتخانه را به استان‌ها تفویض اختیار کنیم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با قدردانی از رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: برخی از مسائل ما به سازمان اوقاف گره خورده است که خوشبختانه رئیس محترم اوقاف این اختیار را به بنده داده است که از طرف ایشان و خودم هرجا که در شهرستانی به مشکلی برخوردیم، بنده هر تصمیمی بگیرم، برای هر دو مجموعه به نتیجه برسد.

وی با اشاره به سفرهای استانی خود گفت: بیش از 100 شهر را در کشور از نزدیک رفته‌ام و با مردم و مسئولین آنجا جلسه داشته‌ام.

وزیر گردشگری تصریح کرد: صنایع دستی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است و صادرات صنایع دستی را در دولت به جدیت پیگیری کرده و هرکس بخواهد صنایع دستی را صادر کند، عوارض و مالیات ندارد.

ضرغامی در پایان اظهار داشت: در دولت بحث تصویب قانون وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به جد دنبال می‌کنیم و به زودی به تصویب خواهید رسید.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: