کد خبر: ۹۴۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
تعداد بازدید: ۱۷۱
همزمان با فعال شدن اعضای دولت روحانی جهت حمله به دولت سیزدهم حمید ابوطالبی معاون سیاسی ریاست جمهوری در دولت روحانی نیز به تحلیل در حوزه سیاست خارجی روی آورده است.

روزنامه دولت، تحلیل مشاور سابق روحانی را هم تحمل نکردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایران: همزمان با فعال شدن اعضای دولت روحانی جهت حمله به دولت سیزدهم حمید ابوطالبی معاون سیاسی ریاست جمهوری در دولت روحانی نیز به تحلیل در حوزه سیاست خارجی روی آورده است.

وی در تحلیل اقدامات ضد ایرانی اروپا علیه ایران و تقلا برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران بدون اشاره به نقش مخرب کشورهای غربی انگشت اتهام را به سمت مسکو و تهران گرفته است. وی مدعی شده است: «روسیه در تلاش است با برهم زدن نقش توازن‌آفرین منطقه‌ای ایران، موقعیت تازه‌ای برای خود ایجاد کند و می‌کوشد اروپا را نیز در غیاب امریکا آرام آرام از معادلات خارجی ایران حذف کرده و با وابسته‌سازی سیاست خارجی ایران به روسیه، جایگاه خود را در منطقه برتری دهد.»
این ادعا در حالی مطرح شده است که بر اساس تحلیل کارشناسان غربی نزدیکی فزاینده ایران و روسیه در نتیجه رویکرد غیرسازنده کشورهای غربی و عدم بازگشت امریکا به برجام پس از خروج قلدرمآبانه امریکا از آن بوده است و نه نتیجه فاصله گرفتن ایران از همکاری با غرب.
وی در پاسخ به سؤالی درخصوص راهکار کاهش تنش بین ایران و کشورهای اروپایی با بیان جملاتی کلی گفت: «باید به بازسازی روابط ایران و غرب به ویژه با اروپا، به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر نگریست و از این جهت به سیاست‌های چهار دهه گذشته کشور برگشت. باید پذیرفت که صفت‌ها و نسبت‌های نهفته‌شده در رویکردهای تند رتوریک مقامات عالیرتبه غربی - چه امریکا و چه اروپا - هرگونه تخاصم و تهاجم به ایران را در افکار عمومی جهانیان عادی‌سازی کرده و از هزینه‌های آن می‌کاهد. از این‌رو، این روندی نیست که منفعتی از آن برای ایران عزیز حاصل شود. پس تا بیش از این دیر نشده باید سیاست داخلی و خارجی ما تحولات اساسی و تغییرات بنیادین کند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: