کد خبر: ۹۴۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
تعداد بازدید: ۱۹۶
معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: تروریستی خواندن سپاه پاسداران، بر خلاف مقررات حقوق بین‌الملل و ناقض استقلال سیاسی و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران بوده و موجبات مسئولیت بین‌المللی اتحادیه اروپایی را فراهم می‌کند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور: اقدام پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه نقض حقوق بین‌الملل استبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس،‌ محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا گفت: اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان‌ تروریستی توسط پارلمان اتحادیۀ اروپا، که در اصل  یکصد و پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نیروی نظامی رسمی کشور شناخته شده است، تبعیت کورکورانه از سیاست‌های ایالات متحدۀ آمریکا و بی‌حرمتی به اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ساختارهای برآمده از آن به حساب می‌آید.

همراهی با سیاست‌های آمریکا، اروپا را به میدان جنگ تبدیل کرده است

وی با بیان اینکه همراهی اروپا با سیاست‌های ایالات متحدۀ آمریکا امروز این قارۀ را به میدان جنگی تبدیل کرده که از زمان پایان جنگ دوم جهانی بی‌مانند است، تاکید کرد: تروریستی خواندن سپاه پاسداران، بر خلاف مقررات حقوق بین‌الملل و ناقض استقلال سیاسی و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران بوده و موجبات مسئولیت بین‌المللی اتحادیه اروپایی را فراهم می‌کند.

سپاه پرچم‌دار مبارزه با تروریسم در چهارچوب موازین حقوق بین‌الملل

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تأمین امنیت منطقه‌ای و مبارزه با گروه‌های تروریستی بیان داشت: سپاه پاسداران پرچمدار مبارزه با تروریسم در منطقه با رعایت موازین حقوق بین الملل است.

اقدام نسنجیده پارلمان اروپا تقابل با استقلال سیاسی ایران است

وی همچنین اظهار داشت: این اقدام نسنجیده پارلمان اروپا صرفاً اقدام علیه بخشی از نیروهای مسلح ایران نیست، بلکه با هدف تقابل با حاکمیت ملی و استقلال سیاسی ایران صورت پذیرفته است.

دهقان با اشاره به اینکه دولت و مردم ایران هیچ گاه عدم ایفای تعهدات ناشی از برجام توسط کشورهای اروپایی را فراموش نمی کنند، اظهار داشت: بخشی از مشکلات امروز مردم ایران ناشی از تبعیت کشورهای اروپایی از آمریکا در اعمال مجدد تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران است.

پیروی اروپا از تحریم‌های یکجانبه آمریکا، مشارکت در نقض حقوق بشر علیه ملت ایران است

وی خاطرنشان کرد: با وجود نقض مستمر دستور موقت دیوان بین‌المللی دادگستری از سوی دولت ایالات متحدۀ آمریکا در تداوم اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران، دولت‌های اروپایی ترجیح دادند با سکوت خود و پیروی عملی از تحریم‌های یک‌جانبۀ آمریکا شریک این دولت در نقض حقوق بشر شهروندان ایرانی باشند.

نقض صریح حقوق بین‌الملل از سوی اروپا با اقدام اخیر

معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اقدام پارلمان اروپایی برخلاف اصل بنیادین عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها است، ادامه داد: این اصل، که برگرفته از اصل برابری دولت‌ها در حقوق بین‌الملل است، در اسناد بین‌المللی و آرای قضایی متعدد مورد شناسایی و تأکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1970 قطعنامۀ 2625، که با نام اعلامیۀ روابط دوستانه نیز شناخته می‌شود، را مورد پذیرش قرار داد که در آن بخش جداگانه‌ای به «اصل مربوط به تعهد عدم مداخله در امور مربوط به صلاحیت داخلی هر کشور، مطابق با منشور» اختصاص داده شده بود، افزود: پیش از این، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1965 طی قطعنامۀ 2131، اعلامیه عدم پذیرش مداخله و دخالت در امور داخلی کشورها را پذیرفته بود.

مبنای مشروعیت عمل متقابل ایران در برابر تصمیم اروپا

دهقان در پایان تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که با استناد به ماده 7 قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا، مصوب 1398، کلیه کشورهایی که به هر نحو از تصمیم ایالات متحده امریکا مبنی بر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی تبعیت یا حمایت نمایند، را مشمول عمل متقابل قرار دهد.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
0
0
پارلمان اروپا جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد.

و این در حالی است که اروپا جنایتکار از سال 1980 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهگ تروریستی منافقین حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد
و این در حالی است که اروپا جنایتکار از سال 2001 تاکنون از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد
و این در حالی است که اروپا جنایتکار از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه و منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد

نیروهای ائتلاف بین المللی از سال 2014 تاکنون به رهبری آمریکا از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروهک تروریستی در سوریه و عراق همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

اقدام اخیر پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و گسترش تحریم‌ها علیه کشورمان همان نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین وغیره بوده است و هم اعتماد دولتمردان و مسئولان و نمایندگان مجلس به کشورهای اروپایی جنایتکار بوده است.

هزاران یمنی با سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی کشته شدند
تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران و سپاه و این در حالی است که متاسفانه دولتمردان و مسئولان 9 سال است که همه جانبه با کشورهای اروپایی جنایتکار مذاکره و همکاری می کنند چرا؟


تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران و سپاه برای کشورهای اروپایی گران تمام می شود و گران تمام خواهد شد.
و این در حالی است که سپاه از سال 1980 تاکنون با گروه های تروریستی مورد حمایت کشورهای اروپایی و مزدورانشان مبارزه می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
و این در حالی است که سپاه از سال 2011 تاکنون با تروریست های داعش مورد حمایت کشورهای اروپایی و مزدورانشان مبارزه می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

همه دیکتاتور‌ها سگ دست‌نشانده آمریکا جنایتکار هستند

قدام اخیر پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و گسترش تحریم‌ها علیه کشورمان همان نتیجه اعتماد ایران به کشورهای اروپایی جنایتکار است.

رژیم آپارتاید اسرائیل بزرگترین هویت تروریستی سازمان یافته جهان، رژیم انگلیس بنیانگذار و رژیم آمریکا بزرگترین حامی آن است. علت خشم کلوپ جهانی تروریست‌ها از سپاه روشن است؛ سپاه بزرگترین نهاد ضدتروریسم جهان است.

از سال 1980 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا و متحدانش حامی اصلی همه گروه های تروریستی بودند و هنوز هم هستند.
آمریکا تروریسم بین المللی است
آمریکا همان القاعده است.
آمریکا همان داعش جهانی است.
سپاه پاسداران دشمن درجه یک ضد علیه حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و گروه های تروریستی بوده است و تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
آمریکا جنایتکار رئیس کل تروریست های منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.


و این در حالی است که اروپا جنایتکار از سال 2015 تاکنون تسلیحات عربستان سعودی جنایتکار را تامین می کند چرا؟
و این در حالی است که اروپا جنایتکار از سال 2015 تاکنون تسلیحات امارات جنایتکار را تامین می کند چرا؟
و این در حالی است که اروپا جنایتکار از سال 2021 تاکنون تسلیحات اوکراین جنایتکار را تامین می کند چرا؟

جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اروپایی ها جنایتکار و مزدورانشان در جنگ تحمیلی 8 ساله برای همه مردم ایران، منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده است
مذاکره ایران با اروپایی ها جنایتکار هم به خاطر سیاست های نادرست غلط و اشتباه دولت حسن روحانی خیانتکار بوده است.
اروپایی ها جنایتکار از سال 1357 تاکنون به رهبری آمریکا جنایتکار از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین حمایت می کنند پس مذاکره و همکاری ایران با اروپایی ها جنایتکار مقصر اصلی دولتمردان و مسئولان و نمایندگان مجلس بودن و هستند.
از سال 2011 تاکنون بیش از 999 هزار تروریست از کشورهای اروپایی و با کمک مالی عربستان سعودی و امارات و اسرائیل و به رهبری آمریکا از طریق کشور ترکیه وارد سوریه و عراق شده اند و همچنان نیز ادامه دارد.
با نظامیان اروپایی به عنوان تروریست برخورد شود
این حرکت می‌تواند اقدام متقابل ایران را دربرداشته و خاورمیانه را برای این کشورها ناامن و با نظامیان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به عنوان تروریست برخورد شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
0
0
درپاسخ به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد.
درپاسخ به دبیرکل سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده وحشی رژیم جعلی صهیونیستی درسازمان ملل متحد
درپاسخ به رسانه های آمریکایی، اسرائیلی، انگلیسی، فرانسوی
درپاسخ دیوان کیفری بین المللی خیانتکار
درپاسخ به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به دبیرکل سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به نماینده بی ادب آمریکا درسازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ سازمان ملل عفو بین الملل خیانتکار
درپاسخ به مدعیان دروغین حقوق بشر خیانتکار
درپاسخ به مقامات انگلیس جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به مقامات فرانسه جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به کنگره آمریکا جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به سنای آمریکا جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به کاخ سفید ضد بشریت
درپاسخ مجلس نمایند گان آمریکا جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت به اصطلاح رئیس جمهورآمریکا جنایتکار و خیانتکارضد علیه مظلومان، مسلمانان و کل بشریت!
درپاسخ دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهور آمریکا جنایتکار! دهانت را ببند و به مشکلات مردم آمریکا رسیدگی کن
درپاسخ به مایک پمپئو نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت وزیرامور خارجه آمریکا جنایتکار چرا درمورد هزاران نفر در کالیفرنیا بی خانمان خفه خون گرفتن!

اعتراف رسمی ائتلاف تحت رهبری آمریکا به قتل‌عام 1300 غیر نظامی در سوریه و عراق
ائتلاف تحت رهبری آمریکا طی بیانیه‌ای رسما اعتراف کرد که از سال 2014 تاکنون، بیش از 1300 غیرنظامی را در عراق و سوریه به قتل رسانده است.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش دیروز با صدور بیانیه‌ای، رسما اعتراف کرد که جنگنده‌ها و نظامیان این ائتلاف از سال 2014 تاکنون، بیش از 1300 غیرنظامی را در عراق و سوریه به قتل رسانده‌اند. هر چند بر اساس گزارش منابع عراقی و سوری، شمار غیر نظامیانی که قربانی حملات ائتلاف شده‌اند، بسیار بیشتر از تعداد ذکر شده است، ولی این آمار که رقم بالایی است، را خود ائتلاف مذکور رسما منتشر کرده است.
«دوناتلا رویرا» یکی از مشاوران ارشد سازمان عفو بین‌الملل، ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا را به دلیل انکار تعداد واقعی تلفات غیرنظامیان در عراق و سوریه، مورد انتقاد قرار داد. جنگنده‌های آمریکایی بیشتر از همه ، در شهرهای «موصل» عراق و «رقه » سوریه مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند.

درپاسخ به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد.
درپاسخ به دبیرکل سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده وحشی رژیم جعلی صهیونیستی درسازمان ملل متحد
درپاسخ به رسانه های آمریکایی، اسرائیلی، انگلیسی، فرانسوی
درپاسخ دیوان کیفری بین المللی خیانتکار
درپاسخ به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به دبیرکل سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به نماینده بی ادب آمریکا درسازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ سازمان ملل عفو بین الملل خیانتکار
درپاسخ به مدعیان دروغین حقوق بشر خیانتکار
درپاسخ به مقامات انگلیس جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به مقامات فرانسه جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به کنگره آمریکا جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به سنای آمریکا جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به کاخ سفید ضد بشریت
درپاسخ مجلس نمایند گان آمریکا جنایتکار و خیانتکار

کشته و زخمی شدن 50 زن و کودک افغان در حمله پهپادهای آمریکایی به «شیندند»
در پی حمله پهپادی آمریکا به شهرستان «شیندند» استان «هرات»، 50 غیر نظامی، از جمله شماری زن و کودک، جان خود را از دست دادند.

پهپادهای آمریکایی پنجشنبه منطقه «پای کشک» شهرستان شیندند را هدف حمله قرار‌دادند، که تلفات زیادی به غیر نظامیان وارد شد. « صالح محمد» یکی از شهروندان هرات، به خبرگزاری فارس گفت: در این حمله، منازل مسکونی شهروندان تخریب و بیش از 50 غیر نظامی از جمله کودک، زن، مرد و افراد سالخورده زیادی کشته و زخمی شدند. آمریکا این حمله را با هدف مبارزه علیه طالبان انجام داده است. وی با اشاره به اینکه «طالبان» یک پروژه آمریکایی است و در جنگ علیه طالبان، معمولا غیر نظامیان و یا نیروهای دولتی افغانستان کشته می‌شوند افزود: « حکومت(کابل) تاکنون نتوانسته عملیات‌ خودسرانه نیروهای آمریکایی را کنترل کند و جلوی آنها را بگیرد.» زخمی‌های این حمله، که به بیمارستان هرات منتقل شده‌اند گفتند، چهار پهپاد، روستای «پایکشک» شهرستان شیندند را با خاک یکسان و تلفات زیادی هم به غیر نظامیان وارد کردند. مردم افغانستان آمریکایی‌ها را مقصر اصلی جنگ می‌دانند و خواستار خروج هر چه سریع‌تر اشغالگران آمریکایی از افغانستان هستند. دکتر «احمد تواب‌هاشمی» پزشک بخش اورژانس بیمارستان هرات گفت:«پس از بمباران شهرستان شیندند، ده‌ها تن توسط آمبولانس‌ها به این بیمارستان منتقل شدند و تعدادی از آنها تاکنون درمان شده‌اند.» «مسعود کرخی» نماینده مردم هرات در پارلمان افغانستان هم با ابراز نگرانی و محکومیت عملیات‌ شبانه نیروهای آمریکایی در مناطق مختلف ولایت هرات گفت:« همه ساله شاهد عملیات‌ خودسرانه نیروهای آمریکایی در افغانستان به‌خصوص در هرات هستیم که بدون در جریان گذاشتن مقام‌های امنیتی در افغانستان صورت می‌گیرد و به جای هدف قرار‌دادن دشمنان‌، به شهروندان افغان تلفاتی وارد می‌شود و حکومت افغانستان نیز تاکنون برای جلوگیری از این حملات اقدامی صورت نداده است.» «عبدالقیوم رحیمی» والی هرات، نیز وقوع بمباران هوایی از سوی هواپیماهای بدون سرنشین را تایید کرد و گفت که تحقیقات کامل از سوی نیروهای ویژه امنیتی در شیندند جریان دارد و گزارش کامل این رویداد‌، در اختیار رسانه‌ها قرار خواهدگرفت.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
0
0
دخالت و مداخله کشورهای تروئیکای اروپایی، در امور داخلی ایران 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس است و هم نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات، وین، دوحه، عراق، ترکیه و روسیه بوده است.
و این درحالی است که اروپا جنایتکار خودش حامی اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.
و این در حالی است که کشورهای اروپایی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار به رهبری آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به بین المللی خیانتکار از سال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین و سایر گروه های تروریستی همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
0
0
اقدام پارلمان اروپا جنایتکار علیه سپاه ثابت کرد که کشورهای اروپایی جنایتکار هنوز هم با ملت ایران و حکومت نظام جمهوری اسلامی دشمن هستند.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
0
0
مسلمانان از سال 2001 تاکنون در افغانستان و منطقه خاورمیانه و جهان با سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی کشته شدند
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: