کد خبر: ۹۴۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
تعداد بازدید: ۱۵۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در جاده خاکی کوه بابا به جاجرم خبر داد.

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در جاجرمبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: رضا شکاریان، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی اظهار کرد: روز گذشته یکی از شهروندان حین عبور از جاده خاکی کوه بابا به جاجرم متوجه حضور یک قلاده یوزپلنگ در حال خوردن یک خرگوش وحشی شده و بوسیله تلفن همراه خود موفق به ثبت تصویر این گونه ارزشمند می‌گردد.

وی گفت: با تماس این شهروند با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم و کسب اطلاع از محل مشاهده یوزپلنگ، بلافاصله اکیپی از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان به محل اعزام و نسبت به پایش منطقه اقدام‌ نمودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی افزود: منطقه مورد نظر در شمال غرب پناهگاه حیات وحش میاندشت قرار داشته و طی سال‌های قبل نیز تصاویری از این گونه در این محل به ثبت رسیده است.

شکاریان تصریح کرد: پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم واقع در خراسان‌شمالی یکی از زیستگاه‌های مهم یوزپلنگ محسوب شده و در سال جاری بیش از ۱۲ مورد مشاهده یوز در این منطقه گزارش شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: