کد خبر: ۹۴۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
تعداد بازدید: ۲۱۳
اعتراضات در ایران و فروش پهپاد به روسیه در کنار افزایش میزان غنی‌سازی هسته‌ای، سه عاملی است که اروپا را علیه تهران شورانده.
غربی ها به دنبال سناریوهای جدید علیه ایران پس از اتهام زنی‌های اخیر ؟به گزارش خبرداغ به نقل ازخبرآنلاین، اعتراضات در ایران و فروش پهپاد به روسیه در کنار افزایش میزان غنی‌سازی هسته‌ای، سه عاملی است که اروپا را علیه تهران شورانده.

مهسا مژدهی: زمستان سرد روابط بین ایران و اروپا از راه رسیده است. با آغاز اعتراضات در ایران در آخرین روزهای تابستان؛ کشورهای اروپایی شمشیر خود را برای تهران از رو بستند. فرانسه و آلمان در راس کشورهای اروپایی، به طور مداوم هشدارهایی را به تهران ارسال می‌کنند و تهران هم خشم خود را متوجه این دو کشور و بریتانیا کرده است. اوضاع اختلافات تا جایی بالا گرفته که آلمان به عنوان جدی ترین شریک تجاری ایران در اروپا ضمانت نامه اقتصادی خود با کشورمان را به حالت تعلیق در آورده است و از این پس فقط در شرایط بشردوستانه اقدام به همکاری های تجاری با تهران خواهد داشت. اما چرا کار به اینجا کشید؟

 

چرا کار اروپا و ایران به اینجا رسید؟

تا تابستان امسال، کشورهای اروپایی هنوز خود را موظف می‌دانستند که برای احیای برجام تمام تلاش خود را بکنند. آنها در صدد این بودند تا هر طور شده مقامات ایرانی را راضی کنند که از برخی از خواسته‌های خود کوتاه آمده و توافقی را که در مورد آن در وین صحبت شده بود را به امضا برساند. اما شروع اعتراضات در روزهای پایانی شهریورماه باعث عقب نشینی آنها شد.

اما این تنها دلیل ماجرا نبود. غرب ادعا کرد که ایران به روسیه پهپادهایی فروخته که از انها در جنگ اوکراین استفاده شده است. تهران هم البته پس از چند روز این موضوع را رد نکرد اما گفت که پهپادها را برای جنگ با اوکراین به روس ها نفروخته. در ایران با این موضوع مشابه با فروش سلاح از سوی غرب به کی‌یف تلقی شد. اما برای اروپایی ها حمایت از پوتین گناهی نابخشودنی به نظر می رسید.

همزمان تهران اعلام کرد که غنی سازی هسته ای خود را به ۶۰ درصد رسانده است و این ماجرا هم به اختلافات دو طرف دامن زد. ایران بیش از همه کشورهای اروپایی از دست فرانسه ناراضی است. امانوئل مکرون در ابتدای اعتراضات دیداری با برخی از افراد ضدانقلاب خارج از کشور ترتیب داد و در ادامه انتشار کاریکاتور توهین آمیز که توسط یک نشریه اخیرا منتشر شد، اوضاع را به شدت میان پاریس و تهران بهم ریخت.

 

کار برجام تمام است؟

اینبار دیگر این آمریکایی ها نیستند که پای خود را از توافق هسته ای کنار کشیده‌اند. البته زنگ پایان را بایدن خودش به صدا در اورد اما اروپایی ها هم پشت حرف او مبنی بر مرگ برجام را گرفتند و ماجرا را کش دادند. کار به آنجا کشید که اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین به مانع تراشی کشورهای غربی در احیای مذاکرات رفع تحریم های ایران واکنش نشان داد.

اولیانوف در این ارتباط در حساب کاربری خود در توئیتر گفت: «ادعاهای مرتبط با ارسال پهپاد، بهانه‌ای ناشیانه برای توقف (اگر نگوییم لغو کامل) مذاکرات وین در مورد برجام است. به نظر می‌رسد ایالات متحده و سه کشور اروپایی وسوسه رفتن به طرح B را دارند. این یک اشتباه بزرگ است و انتظار اینکه چنین طرحی بتواند گزینه معتبری باشد دشوار است. این کار آنها شانسی برای موفقیت نخواهد داشت.»

 

 

منظور اولیانوف از پلن بی غرب علیه ایران چه بود؟

بیشتر بخوانید:

دلایل مواضع خصمانه برلین علیه تهران

پولیتیکو: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران در راه است

 

در حال حاضر به نظر می رسد که در اروپا دو نفر مایل به از سرگیری مذاکرات برجام هستند یا حداقل اینطور وانمود می‌کنند. اولی اولیانوف است که این وضعیت را فرصت خوبی برای نیش و کنایه زدن به دیگر کشورهای اروپایی دانسته و نفر دوم را می‌توان جوزف بورل دانست. اوایل دی‌ماه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گزارشی به محورهای گفت‌وگویش با وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس بغداد اشاره کرد که شامل مسئله احیای برجام، امور داخلی ایران و ادعای نقش ایران جنگ اوکراین بود. او گفت که از ایران خواسته تا در رفتار با معترضان تجدید نظر کند و همچنین در مورد ارسال پهپاد به روسیه هم نارضایتی خود را به گوش امیرعبداللهیان رسانده است. اما بخش مهم حرف های این مقام اتحادیه اروپا در مورد برجام بود. او گفت من هنوز بر این باورم که وقتی موضوع منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای مطرح است، هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد. کسانی که جور دیگری فکر می‌کنند، فقط خودشان را فریب می‌دهند. به همین دلیل است که من به عنوان هماهنگ‌گننده، بر اساس نتایج مذاکرات وین برای احیای برجام تلاش می‌کنم.

این حرف بورل در حالی زده شد که در آخرین روزهای پاییز نمایندگان انگلیس، آلمان و فرانسه با چشم‌ پوشی از خروج یکجانبه‌ ایالات متحده از برجام تداوم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ ادعا کردند: ایران به مدت سه سال و نیم تعهدات خود در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را نقض کرده است و همچنان به گسترش برنامه هسته ای خود ادامه می دهد. آنها تهران را عامل به نتیجه نرسیدن برجام معرفی کردند.

به نظر می رسد همان طور که بورل اعتراف کرده، غرب تنها راه عبور از ماجرای هسته‌ای را رسیدن به یک توافق با تهران می‌داند. اما رسیدن به این هدف در شرایطی که فشار افکار اروپایی علیه نشستن بر سر میز مذاکره با جمهوری اسلامی ایران است، نمی‌تواند کار آسانی باشد. آنها در حال حاضر روابط تنش آمیز با تهران را انتخاب کرده‌اند و در هفته‌های اخیر سفرای ایران در برخی از کشورها مانند رومانی،نروژ، بلژیک، آلمان و.... به وزارت خارجه این کشورها احضار شده‌اند. روابط ایران با کشورهای اروپایی از دهه ۷۰ شمسی به این سو هرگز چنین پرتنش نبوده است. اما مشخص نیست که چه زمانی ترمز این اختلافات کشیده خواهد شد. به باور کارشناسان و ناظران اقدامات خصمانه اخیر علیه ایران را می توان در راستای پلن بی غربی ها علیه دانست که دربرگیرنده رویکردی قهری شامل تحریم‌های اقتصادی، فشارهای دیپلماتیک و حتی گزینه نظامی جهت حل‌ و فصل مسئله هسته‌ای ایران است. عدم حل مسائل پادمانی و فعال سازی مکانیسم ماشه از جمله مسائلی است که در این زمینه مطرح می شود. اقدامی که می تواند قطعنامه های پیشین شورای امنیت علیه ایران را مجددا به کار بیندازد. این فضا در حالی جریان دارد که افراطی ترین دولت در رژیم صهیونیستی روی کار آمده است. دولتی که تمرکز و اولویت سیاست خارجی خود را تقابل با ایران، توقف توان هسته ای ایران، شکست کامل مذاکرات و عدم احیای برجام قرار داده است.

تلاش برای تحمیل برجام جدید با توجه ادعاهای غرب علیه ایران در خصوص نقض حقوق بشر و ارسال پهپاد به روسیه می تواند از دیگر سناریوها باشد. کاخ سفید در این راستا می کوشد تا با توسل به ادعاهای بی اساس مساله شراکت در جنایات جنگی را در خصوص جنگ اوکراین مطرح کند. روزنامه واشنگتن‌پست مهرماه سال گذشته ادعا کرده بود که تیم بایدن طرح جایگزینی برای جلوگیری از دستیابی ایران برای هسته‌ای‌شدن دارد که این موضوع همچنان محرمانه نگه داشته شده است.

با این وجود در هفته ای اخیر غرب نشان داده است که مسیر تشدید تحریم ها را در پیش گرفته است. نشریه آمریکایی پولیتیکو روز جمعه نوشت که اسامی ۴۰ شخص حقیقی و نهاد حقوقی ایرانی در پیش‌نویس فهرست تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران قرار گرفته است. مسیری در تناقض با مواضع قبلی که فشار حداکثری آمریکا علیه ایران را مورد نقد قرار می داد. اما با این اقدام خصمانه و تلاش ها برای تروریستی نامیدن سپاه، اروپا بار دیگر در همراهی با مواضع واشنگتن، رویه ای را اتخاذ کرد که تجربه شکست آن در گذشته خیلی زود آشکار شد و ایران نیز بار دیگر اعلام کرد که در برابر تهدید و فشار خارجی و زور تسلیم نخواهد شد.

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
0
0
و این در حالی است که فرانسه جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1357 تاکنون در امور داخلی دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. فرانسه جنایتکار از سال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

و این در حالی است که فرانسه جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1357 تاکنون در امور داخلی دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. فرانسه جنایتکار از سال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

به دولت فرانسه اجازه نمی‌دهیم پا را از گلیم خود فراتر گذارد / اقدام توهین آمیز نشریه‌ای فرانسوی در انتشار کاریکاتور علیه مرجعیت دینی و سیاسی بدون پاسخ قاطع نخواهد بود

مذاکره ایران با فرانسه از همان ابتدا غلط و اشتباه بود چون به خاطر که فرانسه جنایتکار دشمن تاریخی مردم ایران بوده است.

دفاع بی‌شرمانه وزیر خارجه فرانسه از اقدامات توهین‌آمیز نشریه شارلی‌ابدو

فرانسه جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1357 تاکنون بزرگترین تهدید برای ملت ایران بوده است. و این در حالی است که فرانسه جنایتکار ... دست‌نشانده رژیم کودک‌کش سعودی از سال 2015 تاکنون در نقض توافق هسته ای کنار آمریکا جنایتکار بوده است. و این در حالی است که فرانسه جنایتکار سگ دست نشانده رژیم کودک کش سعودی از سال 2017 تاکنون در نقض برجام کنار آمریکا جنایتکار بوده است. فرانسه جنایتکار به همراه کشورهای غربی و کشورهای عربی منطقه از سال 1980 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین در عراق و کشورهای اروپایی ضد علیه ملت ایران و ضد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

بهترین گزینه و پاسخ مردم ایران، ارتش و سپاه 100 درصد فقط نابودی پایگاه های آمریکا در عراق، سوریه و خاورمیانه است. در زمان که انگلیس جنایتکار و فرانسه جنایتکار و آمریکا جنایتکار و اروپا همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کردند و متاسفانه ظریف و عراقچی وغیره هم با انگلیس، جنایتکار، فرانسه و آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکار مذاکره و همه جانبه همکاری می کردند چرا؟ سه کشور اروپایی جنایتکارعضو برجام، همه جانبه از اغتشاشگران حمایت کردند شرم آور و تاسف بار است. سه کشور اروپایی عضو برجام، آتش بیار معرکه اغتشاشات انگلیس، فرانسه و آلمان سه کشور اروپایی عضو برجام در این روزها با صدور بیانیه‌های مداخله جویانه درباره اغتشاشات اخیر در ایران و تهدید به تحریم و اعمال آن، آتش بیار معرکه اغتشاشات شده‌اند.

به فرانسه جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. جای بسی تاسف است در شرایطی که مقامات کشورهای اروپایی داعیه حقوق بشر و به طور خاص، حقوق زنان را سر می دهند،در کشوری اروپایی، یک بانوی ایرانی در جایگاه یک مقام عالی دیپلماتیک مورد حمله سلاح سرد قرار گرفته و البته همزمان در داخل کشور ایران این گروه های تروریستی مورد حمایت برخی کشورهای اروپایی با توزیع سلاح و ساماندهی اراذل و اوباش جان آحاد ملت ایران و جوانان و زنان این مرز و بوم را مورد حمله قرار داده اند و همان مقامات اروپایی علیرغم ادعاهای دروغین، سکوت اختیار کرده اند! این اقدامات به رهبری گروه تروریستی سازمان مجاهدین خلق که بیش از این سبب سلب حیات از بیش از 18 هزار هموطن ایرانی ما شده اند، صورت گرفته و بنابر سوابق این گروه تروریستی ،این عمل حرکت جدیدی از سوی آنها نیست و جای تعجب ندارد! تعجب اینجاست که این گروه تروریستی در مامنی که مقامات اروپایی مدعی حقوق بشر برایشان فراهم کرده

ناتو جنایتکار هم به اوکراین کمک میکند سوال اینجاست پس چرا ناتو بابت کمک به اوکراین تحریم نمی شود اسرائیل جنایتکار هم به اوکراین کمک میکند سوال اینجاست پس چرا ناتو بابت کمک به اوکراین تحریم نمی شود همانطور که غرب به اوکراین کمک میکند و این در حالی است که اوکراین هم از سال 1400 تاکنون علیه روسیه از سلاح های ساخت آمریکایی و اروپایی و اسرائیلی استفاده کرده است و هنوز استفاده می کند چرا؟ عربستان سعودی از سال 1394 تاکنون در جنگ یمن از سلاح های آمریکایی استفاده می کند چرا؟ عربستان سعودی از سال 1394 تاکنون در جنگ یمن از سلاح های کشورهای اروپایی استفاده می کند چرا؟ عربستان سعودی از سال 1394 تاکنون در جنگ یمن از سلاح های اسرائیلی استفاده می کند چرا؟ دیگر هیچ کس در اروپا و منطقه و جهان نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی عربستان سعودی و متحدانش سرپوش بگذارد. همانطور که غرب به ائتلاف متجاوز سعودی کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی میکند

ما دیگر به مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین نیاز نداریم و فقط در برابر مقابله دخالت، مداخله گری، اهانت، خیانت، تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش بمب اتمی نیاز داریم به آمریکا جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. به اروپا جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

پیام ما هم به آمریکا جنایتکار روشن است به کشتار مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه پایان دهید و ارسال تسلیحات به عربستان سعودی، امارات، اوکراین، اسرائیل و مزدورانشان را متوقف کنید. پیام ما هم به اروپا جنایتکار روشن است به کشتار مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه پایان دهید و ارسال تسلیحات به عربستان سعودی، امارات، اوکراین، اسرائیل و مزدورانشان را متوقف کنید. عمر هلال، نماینده مراکش در سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد. عمر هلال، نماینده مراکش در سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اروپا و متحدانش سرپوش بگذارد. عمر هلال، نماینده مراکش در سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی عربستان سعودی و متحدانش سرپوش بگذارد. عمر هلال، نماینده مراکش در سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی امارات و متحدانش سرپوش بگذارد.


دوستان آمریکا حامی تروریسم هستند. دوستان آمریکا حامی القاعده هستند. دوستان آمریکا حامی داعش هستند. دوستان آمریکا حامی تکفیری ها هستند. دوستان آمریکا حامی گروه های تروریستی هستند. و این در حالی است که آمریکا جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار و اسرائیل و با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار و امارات جنایتکار از سال 2011 تاکنون انواع سلاح های مورد نیازی تروریست های داعش را در سوریه و عراق و غیره تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی ناتوان و عاجز از تروریست ها در سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. حضور آمریکا جنایتکار در سوریه و عراق غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. دولتمردان آلبانی بدانند در اختیار قرار دادن قلمرو کشور خود به عنوان پایگاه سازمان تروریستی منافقین مصداق آشکار تروریسم دولتی است و این آتشی که برافروخته‌اند در آینده دامن خودشان را هم خواهد گرفت.

غربی ها جنایتکار چگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟ کشورهای غربی جنایتکار که ازتروریست های حمایت می کنند و دوست آنها هستند، چگونه ادعای مبارزه با آنها را دارند؟ کشورهای غربی جنایتکار طوطی وار دروغ های خود را درباره عملیات ارتش سوریه تکرار می کنند. که غربی ها جنایتکارچگونه می توانند با تروریست ها بجنگند در حالی که از آنها به عنوان یک منبع اطلاعاتی استفاده می کنند. دولت های نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت این کشورهای غربی جنایتکار با تروریست ها ارتباط دارند.


چرا عربستان سعودی حادثه تروریستی شیراز را محکوم نکرد القاعده از سال 2001 تاکنون یکی از دستگاه های دولت تروریست عربستان سعودی است. القاعده هم همان داعش است. چون به خاطر که داعش از سال 2011 تاکنون یکی از دستگاه های دولت تروریست عربستان سعودی است. از شهریور ماه سال 1359 تاکنون در هر جای ایران، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان جنایتی رخ می دهد دست عربستان سعودی جنایتکار در کار است. عربستان سعودی جنایتکار یکی از حامی اصلی مالی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.
از تعطیلی موسسه تحقیقات فرانسه در ایران استقبال می کنیم
ادامه مداخله‌های فرانسه جنایتکار و سایر کشورهای اروپایی جنایتکار در امور داخلی کشورمان به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.
ادامه مداخله‌های فرانسه جنایتکار و سایر کشورهای اروپایی جنایتکار در امور داخلی کشورمان به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.

و این در حالی است که انگلیس جنایتکار از سال 2001 تاکنون از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان حمایت نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
و این در حالی است که انگلیس جنایتکار از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش و سایر گروه های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان حمایت نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.


حضور نظامی آمریکا جنایتکار در عراق و سوریه همچنان تهدیدی علیه کل منطقه خاورمیانه است.
حضور نظامی کشورهای اروپایی جنایتکار در عراق و سوریه همچنان تهدیدی علیه کل منطقه خاورمیانه است.

داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش همچنان تهدیدی علیه کل جهان است.
داعش مورد حمایت اروپا و متحدانش همچنان تهدیدی علیه کل جهان است.

تصاویری از آتش‌زدن و تخریب اموال مردم توسط اغتشاشگران مورد حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر سگ دست نشانده رئیس بی ادب شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار!
تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و متحدانش در جهان در سال 1945 شروع و آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد.
دیگر هیچ کس در لندن نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی انگلیس و متحدانش سرپوش بگذارد.
100 درصد فقط حق با پوتین است چون به خاطر انگلیس و متحدانش همه جانبه از اوکراین کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی کردند.
و این در حالی است که انگلیس جنایتکار از سال 1357 تاکنون به همراه اروپا جنایتکار؛ گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین را پناه داده است چرا؟
و این در حالی است که اسرائیل در سال 1918 با حمایت مستقیم انگلیس خاک فلسطین اشغال کرده است.
و هنوز هم انگلیس از تجاوز و جنایت اسرائیل حمایت می کند.
انگلیس جنایتکار باید به دلیل جنایات جنگی در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن پاسخگو باشد.

و این در حالی است که اوکراین از سال 1400 تاکنون از تسلیحات غربی برای کشتار مردم دونتسک استفاده می‌کند
اوکراین از سلاح‌های غربی برای کشتار غیرنظامیان در دونتسک استفاده می‌کند.

اجازه دخالت در امور داخلی خود را به هیچ کشوری نمی‌دهیم
اروپا جنایتکار باید به حقوق بشر، به‌ویژه حقوق زنان احترام بگذارد
آلمان جنایتکار باید به حقوق بشر، به‌ویژه حقوق زنان احترام بگذارد
اروپا جنایتکار هم مانند آمریکا جنایتکار در مذاکره، توافق هسته ای و برجام و مذاکرات وین به ایران خیانت کرده است.
رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور در جنگ تحمیلی از سلاح شیمیایی ساخت آمریکا و کشورهای اروپایی علیه مردم ایران استفاده می کرد که دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار کجا بود.
آلمان که با سلاح‌های شیمیایی اهدایی به صدام، هزاران ایرانی و عراقی را در جنگ تحمیلی به شهادت رساند و هزاران نفر را زخمی کرد که هنوز هم از آثار آن بمب‌های اهدایی در رنج و سختی‌اند نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد. لطفاً دهانش را ببندد و چیزی نگوید.
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل به همراه القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی از سال 2011 تاکنون در جنگ سوریه بیش از 700 هزار نفر قتل عام کردند و سازمان های بین المللی هم فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟

آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل به همراه القاعده، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی از سال 2001 تاکنون در افغانستان و منطقه خاورمیانه بیش از 999 هزار نفر قتل عام کردند و سازمان های بین المللی هم فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟

آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل به همراه القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی از سال 2011 تاکنون در جنگ سوریه بیش از 700 هزار نفر قتل عام کردند و سازمان های بین المللی هم فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟

اسرائیل طی سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۲ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است
رژیم صهیونیستی بیش از ۵۲ کودک فلسطینی را از آغاز سال جاری میلادی به شهادت رسانده است سوال اینجاست پس مدعیان دروغین حقوق بشر سگ دست نشانده کاخ سفید کجا هستند.
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل به همراه القاعده، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی از سال 2001 تاکنون در افغانستان و منطقه خاورمیانه بیش از 999 هزار نفر قتل عام کردند و سازمان های بین المللی هم فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل به همراه القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی از سال 2011 تاکنون در جنگ سوریه بیش از 700 هزار نفر قتل عام کردند و سازمان های بین المللی هم فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟

و این در حالی است که انگلیس جنایتکار از سال 2001 تاکنون از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان حمایت نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
و این در حالی است که انگلیس جنایتکار از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش و سایر گروه های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان حمایت نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
حضور نظامی آمریکا جنایتکار در عراق و سوریه همچنان تهدیدی علیه کل منطقه خاورمیانه است.
حضور نظامی کشورهای اروپایی جنایتکار در عراق و سوریه همچنان تهدیدی علیه کل منطقه خاورمیانه است.

داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش همچنان تهدیدی علیه کل جهان است.
داعش مورد حمایت اروپا و متحدانش همچنان تهدیدی علیه کل جهان است.
298 شبکه فارسی زبان و با کمک مالی عربستان سعودی و مزدورانشان علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند
دشمنان تمام توان خود را علیه انقلاب به‌کار گرفته‌اند، به گونه‌ای که 298 شبکه فارسی زبان و ده‌ها شبکه ضد نظام اسلامی برنامه تولید و پخش می‌کنند.
مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین 100 درصد عامل اصلی مشکلات مردم و کشور بوده است.

اروپا جنایتکار هم مانند آمریکا جنایتکار در مذاکره، توافق هسته ای و برجام و مذاکرات وین به ایران خیانت کرده است.
رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور در جنگ تحمیلی از سلاح شیمیایی ساخت آمریکا و کشورهای اروپایی علیه مردم ایران استفاده می کرد که دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار کجا بود.
آلمان که با سلاح‌های شیمیایی اهدایی به صدام، هزاران ایرانی و عراقی را در جنگ تحمیلی به شهادت رساند و هزاران نفر را زخمی کرد که هنوز هم از آثار آن بمب‌های اهدایی در رنج و سختی‌اند نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد. لطفاً دهانش را ببندد و چیزی نگوید.
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل به همراه القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی از سال 2011 تاکنون در جنگ سوریه بیش از 700 هزار نفر قتل عام کردند و سازمان های بین المللی هم فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟

اروپا جنایتکار حق حرف‌زدن درباره آزادی‌های مدنی برای سایر کشورها را ندارد.
اروپا جنایتکار حق اظهارنظر درباره حقوق بشر در سایر کشورها را ندارد.
در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اروپا جنایتکار در کار است
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران همان نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین است.
کره شمالی آماده آزمایش بمب هسته‌ای است
تشکر از کره شمالیگزینه ای بهتر از برجام داریم فقط ساخت بمب اتمی بهترین گزینه در برابر مقابله دخالت و مداخله اتحادیه اروپا و مزدورانشان است.
اقدامات غیرقابل قبول اروپا را با تحریم پاسخ می دهیم

به مقابله با آمریکا ادامه می‌دهیم
به مقابله با اروپا ادامه می‌دهیم

تحریمهای بیشتر ناشی از برجام بود.
تحریمهای بیشتر ناشی از مذاکره و توافق هسته ای و مذاکرات وین بوده است.
از ناآرامی های آلمان و فرانسه و اروپا هم حمایت میکنید؟

دولتمردان کشورهای غربی از فشارهای سیاسی بی‌منطق دست بردارند/ سیاسی بازی و سیاسی کاری در انتصابات بی اثر باشد
آمریکا جنایتکار در سال 97 به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است پس دیگر آمریکا جنایتکار حق صلاحیت دخالت و مداخله در برجام و مذاکرات وین وغیره را ندارد.

و این در حالی است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در جنگ تحمیلی هشت ساله همه جانبه با رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور همکاری نظامی کرده است و هم انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، بمب های خوشه ای و سلاح شیمیایی صدام را تامین کرده است.
و این در حالی است که اروپا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در جنگ تحمیلی هشت ساله همه جانبه با رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور همکاری نظامی کرده است و هم انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، بمب های خوشه ای و سلاح شیمیایی صدام را تامین کرده است.
و این در حالی است که انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در جنگ تحمیلی هشت ساله همه جانبه با رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور همکاری نظامی کرده است و هم انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، بمب های خوشه ای و سلاح شیمیایی صدام را تامین کرده است.
فرانسه جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار و به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین همه جانبه همکاری می کند و همچنان نیز ادامه می دهد و فرانسه و متحدانش از سال 1332 تاکنون دشمن درجه یک ملت ایران بودند و هنوز هم هستند
فرانسه و متحدانش از سال 1357 تاکنون دشمن درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی بودند و هنوز هم هستند.
پس مذاکره ایران با فرانسه و مزدورانشان از همان ابتدا غلط و اشتباه بوده است.

داعش مورد حمایت کاخ سفید و مزدورانشان اکنون قادر به باقی ماندن در هیچ منطقه‌ای نیست
داعش مورد حمایت اروپا و مزدورانشان اکنون قادر به باقی ماندن در هیچ منطقه‌ای نیست
داعش مورد حمایت انگلیس و مزدورانشان اکنون قادر به باقی ماندن در هیچ منطقه‌ای نیست
اوکراین از سال 1400 تاکنون از تسلیحات غربی برای کشتار مردم دونتسک استفاده می‌کند
اوکراین از سال 1400 تاکنون از سلاح‌های غربی برای کشتار غیرنظامیان در دونتسک استفاده می‌کند.
سوال اینجاست که چرا شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار از سال 2015 تاکنون اقدامات رژیم سعودی جنایتکار در حملات تروریستی به یمن را محکوم نمکند
سوال اینجاست که چرا شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار از سال 2015 تاکنون اقدامات امارات جنایتکار در حملات تروریستی به یمن را محکوم نمکند.
عربستان سعودی جنایتکار از سال 2015 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از تسلیحات غربی برای کشتار مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن استفاده می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی جنایتکار به همراه امارات جنایتکار از سال 2015 تاکنون از سلاح‌های غربی جنایتکار برای کشتار غیرنظامیان در یمن استفاده می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
0
0
اعتراف رسمی ائتلاف تحت رهبری آمریکا به قتل‌عام 1300 غیر نظامی در سوریه و عراق
ائتلاف تحت رهبری آمریکا طی بیانیه‌ای رسما اعتراف کرد که از سال 2014 تاکنون، بیش از 1300 غیرنظامی را در عراق و سوریه به قتل رسانده است.
ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش دیروز با صدور بیانیه‌ای، رسما اعتراف کرد که جنگنده‌ها و نظامیان این ائتلاف از سال 2014 تاکنون، بیش از 1300 غیرنظامی را در عراق و سوریه به قتل رسانده‌اند. هر چند بر اساس گزارش منابع عراقی و سوری، شمار غیر نظامیانی که قربانی حملات ائتلاف شده‌اند، بسیار بیشتر از تعداد ذکر شده است، ولی این آمار که رقم بالایی است، را خود ائتلاف مذکور رسما منتشر کرده است.
«دوناتلا رویرا» یکی از مشاوران ارشد سازمان عفو بین‌الملل، ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا را به دلیل انکار تعداد واقعی تلفات غیرنظامیان در عراق و سوریه، مورد انتقاد قرار داد. جنگنده‌های آمریکایی بیشتر از همه ، در شهرهای «موصل» عراق و «رقه » سوریه مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند.

کشته و زخمی شدن 50 زن و کودک افغان در حمله پهپادهای آمریکایی به «شیندند»
در پی حمله پهپادی آمریکا به شهرستان «شیندند» استان «هرات»، 50 غیر نظامی، از جمله شماری زن و کودک، جان خود را از دست دادند.
پهپادهای آمریکایی پنجشنبه منطقه «پای کشک» شهرستان شیندند را هدف حمله قرار‌دادند، که تلفات زیادی به غیر نظامیان وارد شد. « صالح محمد» یکی از شهروندان هرات، به خبرگزاری فارس گفت: در این حمله، منازل مسکونی شهروندان تخریب و بیش از 50 غیر نظامی از جمله کودک، زن، مرد و افراد سالخورده زیادی کشته و زخمی شدند. آمریکا این حمله را با هدف مبارزه علیه طالبان انجام داده است. وی با اشاره به اینکه «طالبان» یک پروژه آمریکایی است و در جنگ علیه طالبان، معمولا غیر نظامیان و یا نیروهای دولتی افغانستان کشته می‌شوند افزود: « حکومت(کابل) تاکنون نتوانسته عملیات‌ خودسرانه نیروهای آمریکایی را کنترل کند و جلوی آنها را بگیرد.» زخمی‌های این حمله، که به بیمارستان هرات منتقل شده‌اند گفتند، چهار پهپاد، روستای «پایکشک» شهرستان شیندند را با خاک یکسان و تلفات زیادی هم به غیر نظامیان وارد کردند. مردم افغانستان آمریکایی‌ها را مقصر اصلی جنگ می‌دانند و خواستار خروج هر چه سریع‌تر اشغالگران آمریکایی از افغانستان هستند. دکتر «احمد تواب‌هاشمی» پزشک بخش اورژانس بیمارستان هرات گفت:«پس از بمباران شهرستان شیندند، ده‌ها تن توسط آمبولانس‌ها به این بیمارستان منتقل شدند و تعدادی از آنها تاکنون درمان شده‌اند.» «مسعود کرخی» نماینده مردم هرات در پارلمان افغانستان هم با ابراز نگرانی و محکومیت عملیات‌ شبانه نیروهای آمریکایی در مناطق مختلف ولایت هرات گفت:« همه ساله شاهد عملیات‌ خودسرانه نیروهای آمریکایی در افغانستان به‌خصوص در هرات هستیم که بدون در جریان گذاشتن مقام‌های امنیتی در افغانستان صورت می‌گیرد و به جای هدف قرار‌دادن دشمنان‌، به شهروندان افغان تلفاتی وارد می‌شود و حکومت افغانستان نیز تاکنون برای جلوگیری از این حملات اقدامی صورت نداده است.» «عبدالقیوم رحیمی» والی هرات، نیز وقوع بمباران هوایی از سوی هواپیماهای بدون سرنشین را تایید کرد و گفت که تحقیقات کامل از سوی نیروهای ویژه امنیتی در شیندند جریان دارد و گزارش کامل این رویداد‌، در اختیار رسانه‌ها قرار خواهدگرفت.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
0
0
انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار و به رهبری آمریکا جنایتکار از سال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
تروریست های داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش هنوز هم در افغانستان فعالیت می کنند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: