کد خبر: ۹۴۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
تعداد بازدید: ۱۷۶
یک رسانه پرتغالی با ستایش از درخشش مهدی طارمی در جریان پیروزی ۴-۰ پورتو مقابل آروکا از او به عنوان ستاره همه جا حاضر پورتو یاد کرد.
نقش جدید طارمی: از فوتبال این ایرانی لذت ببریدبه گزارش خبرداغ به نقل از ورزش سه : یک رسانه پرتغالی با ستایش از درخشش مهدی طارمی در جریان پیروزی ۴-۰ پورتو مقابل آروکا از او به عنوان ستاره همه جا حاضر پورتو یاد کرد.

پیروزی ۴-۰ پورتو مقابل آروکا در یک‌هشتم نهایی جام حذفی پرتغال بار دیگر نام مهدی طارمی را به عنوان یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های این تیم مطرح کرده است. با اینکه در این مسابقه تونی مارتینز موفق به هت‌تریک شد ولی سایت تریبونا با ستایش از عملکرد طارمی در این بازی از او به عنوان نبض پورتو که در همه جای زمین حاضر بود یاد کرد.

تریبونا می‌گوید لذت بردن از فوتبال طارمی یکی از ساده‌ترین کارها است. اگر بعضی فوتبالیست‌ها به خاطر آنچه "دیده نشدن" در طول مسابقه تحسین می‌شوند مهدی طارمی درست بر خلاف آنها بیش از هر فوتبالیست دیگری در زمین به چشم می‌آید. قانون پورتو این روزها از این قرار است: هر جا که بازی در جریان است طارمی آنجا حضور دارد.
در حال حاضر اسم بردن از طارمی تنها به عنوان مهاجم جفا به فوتبال او است. شکی نیست که او یک گلزن بالفطره است و در فصل جاری در باشگاه و تیم ملی کشورش ۲۱ گل به ثمر رسانده ولی او علاوه بر وظایف گلزنی به عنوان لولایی ارتباط بین خط هافبک و حمله را برقرار می‌کند. او همیشه حاضر است به عقب برگردد تا به تیمش در باز پس‌گیری توپ کمک کند. او در عین حال یک مدافع ماهر است و در پرس کردن حریف هم عالی عمل می‌کند.
تکنیک طارمی را هم به هیچ وجه نباید فراموش کرد. پاهای او به بهترین شکل ممکن از مغزش فرمان می‌گیرد. طارمی به عنوان یک مهاجم گلزن به هیچ وجه خودخواه نیست و آمار پاس گل او، ۹ پاس گل در فصل جاری، این را نشان می‌دهد. مهدی دیشب مقابل آروکا هم دو پاس گل داد.

نقش جدید طارمی: از فوتبال این ایرانی لذت ببرید


دیشب که طارمی همه جای زمین حضور داشت و دیده می‌شد تونی مارتینز به عنوان شگفتی پورتو درخشید و با هت‌تریکی که کرد نقش مهمی در پیروزی ۴-۰ این تیم در مرحله یک‌هشتم جام حذفی پرتغال داشت. اگر طارمی دیشب در نقش موتور خلاق تیم فوتبالی پرطمانینه به نمایش گذاشت این بازیکن اسپانیایی تنها یک هدف داشت، رسیدن به توپ در موقعیت مناسب و باز کردن دروازه حریف.

پیروزی بزرگ پورتو با دو پاس گل طارمی آغاز شد. او پاس گل اول تیمش را به گالنو داد و پاس اولین گل تونی مارتینز هم توسط او ساخته شد. پورتو که حالا در لیگ پرتغال با هفت امتیاز اختلاف، بنفیکای صدرنشین را تعقیب می‌کند به نیمه‌نهایی لیگ‌کاپ این کشور رسیده، در مرحله یک‌هشتم نهایی چمپیونزلیگ حضور دارد و حالا به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی پرتغال هم صعود کرد. طارمی و یارانش حالا در همه جبهه‌ها در حال نبرد بوده و موفق هستند.

پیشرفت پورتو در بازی‌های اخیرش مدیون نقش بیشتری است که سرژیو کنسیسائو به طارمی داده است. این ستاره ایرانی برای استفاده از خلاقیتش حالا به عقب برمی‌گردد و به همین خاطر است که عملا هر جا که توپ هست می‌توان او را دید. در دقیقه ۳۱ بازی دیشب پورتو بود که طارمی بن‌بست را شکست. مهدی بین دو خط توپ را دریافت کرد، سرش را بالا آورد و گالنو را در فضای خالی دید تا او اولین گل پورتو را به ثمر برساند
در دقیقه ۵۵ پورتو در حالی به گل دوم رسید که باز هم مهدی طارمی در به ثمر رسیدنش نقشی بسیار مهم داشت. مهدی توپ را در سمت راست دریافت کرد و پاسی به مارتینز داد که لازمه‌اش قدرت ذهنی بالا، بازی‌خوانی درست و سریع و تکنیک بالای فوتبالی بود.

پورتو در سی بازی اخیر خود در جام حذفی پرتغال تنها یک بار شکست خورده و حالا به مرحله یک‌چهارم نهایی این دوره از جام صعود کرده است. صعودی که بدون حضور درخشان مهدی طارمی به عنوان رهبر بازی‌ساز تیم بعید بود به این سادگی به دست بیاید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: