کد خبر: ۹۴۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
تعداد بازدید: ۳۴۶
یک کارشناس گیاه‌پزشکی گفت: مهم‌ترین اثرات درمانی گیاه افدرا که به ترکیب افدرین آن نسبت داده می‌شود شامل اثر بر روی کاهش و افزایش وزن، مؤثر در لرزش، تشنج، سرگیجه و سردرد، اضطراب و بی‌خوابی است.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: یک کارشناس گیاه‌پزشکی گفت: مهم‌ترین اثرات درمانی گیاه افدرا که به ترکیب افدرین آن نسبت داده می‌شود شامل اثر بر روی کاهش و افزایش وزن، مؤثر در لرزش، تشنج، سرگیجه و سردرد، اضطراب و بی‌خوابی است.

شیما احمدی‌نیا، اظهار کرد: افدرین ترکیب شبه آمفتامینی بسیار قوی است که سیستم عصبی و قلبی غروقی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که بیش از ۴۰ گونه از این گیاه در سرتاسر جهان شناسایی شده‌اند، بیان کرد: گیاه افدرا از مواد شیمیایی متعددی تشکیل شده که از جمله آن افدرین، پسودوافدرین، نورپسودوافدرین، متیل افدرین، تانن، هیدروکسی کینورنیک اسید، کوئینولین و ... را می‌توان نام برد.

گیاهی دو منظوره برای کاهش و افزایش «وزن»

احمدی‌نیا عنوان کرد: در حقیقت افدرین و پسودوافدرین با افدرا متفاوت هستند و گیاه کامل افدرا اثرات ملایم‌تری به نسبت افدرین و سودوافدرین استخراج شده از این گیاه دارند که این اختلاف همانند تفاوت گیاه قهوه و کافئین خالص است.

این کارشناس گیاه‌پزشکی تصریح کرد: مهم‌ترین اثرات درمانی این گیاه که به ترکیب افدرین آن نسبت داده می‌شود شامل اثر بر روی کاهش و افزایش وزن، مؤثر در لرزش، تشنج، سرگیجه و سردرد، اضطراب و بی‌خوابی است.

وی ادامه داد: همچنین این گیاه دارای اثرات ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد درد بوده و بر سیستم قلبی عروقی، تنفسی و عصبی مرکزی مؤثر است و از آن برای درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا و رفع گرفتگی و کیپ شدن بینی و همچنین برونشیت استفاده می‌شود.

احمدی‌نیا با اشاره به این‌که در طب سنتی از این گیاه برای حمله‌های آسمی استفاده می‌شود، عنوان کرد: برای تقویت قلب و تحریک جریان گردش خون از تنتور این گیاه می‌توان استفاده کرد.

این کارشناس گیاه پزشکی افزود: برای درمان رماتیسم از جوشانده شاخه‌ها و ریشه این گیاه می‌توان استفاده کرد، این گیاه محرک مغز و مراکز اعصاب در مقابل خستگی‌ها و نگرانی‌هاست.

وی با اشاره به این‌که دمکرده این گیاه تسکین دهنده سیاه‌سرفه است، تصریح کرد: در بعضی افراد خوردن افدرین باعث تپش قلب می‌شود بنابراین گیاه افدرا یا افدرین را کودکان زیر دو سال و اشخاص بیشتر از ۶۵ سال نباید استفاده کنند.

احمدی‌نیا با اشاره به این‌که خوردن افدرین باعث افزایش فشار خون می‌شود، ادامه داد: توصیه می‌شود کسانی که قصد ترک سیگار دارند از گیاه افدرا استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: