کد خبر: ۹۴۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
تعداد بازدید: ۳۳۰
یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: شبدر شیرین دارای موادی است که در داروهای ضدانعقاد تجویز شده و وجود آن در این گیاه باعث کاهش التهاب و تورم با افزایش جریان خون بین قلب و رگ‌ها می‌شود.

گیاهی مفید با خواص ضدانعقادیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا ،یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: شبدر شیرین دارای موادی است که در داروهای ضدانعقاد تجویز شده و وجود آن در این گیاه باعث کاهش التهاب و تورم با افزایش جریان خون بین قلب و رگ‌ها می‌شود.

سعیده امیری اظهار کرد: شبدر شیرین برای علوفه و تولید خاک رشد یافت، زیرا ریشه‌های آن به نیتروژن در خاک کمک می‌کرد.

وی ادامه داد: شبدر شیرین برای مصارف دارویی خود ارزشمند است زیرا گل‌های آن حاوی اسیدهای کومارینیک است.

امیری عنوان کرد: کومارین ماده فعال در داروهای ضدانعقاد تجویز شده که حضور آن در شبدر شیرین باعث کاهش التهاب و تورم با افزایش جریان خون بین قلب و رگ‌ها می‌شود.

 

 

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به این‌که این گیاه به عنوان یک داروی گیاهی در درمان کبودی، هموروئید و ورید واریسی استفاده می‌شود، عنوان کرد: خواص درمانی آن در بهبود زخم در آزمایشات انجام شده در حیوانات تأیید شده است.

وی ادامه داد: زمانی که این گیاه به عنوان چای یا یک تیسان مصرف می‌شود، می‌تواند ناراحتی را در پاها کاهش دهد.

 

 

امیری تصریح کرد: این گیاه همچنین از درمان‌های سنتی التهاب ورید، لخته‌های خون و تراکم غدد لنفاوی پشتیبانی می‌کند، به عنوان مثال، زمانی که شبدر شیرین به صورت خارجی اعمال می‌شود می‌تواند باعث بهبودی کبودی‌ها شده و تورم هموروئید را کاهش دهد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی عنوان کرد: مصرف طولانی‌مدت دوزهای بالای شبدر شیرین باعث سردرد و بی حسی و کرختی می‌شود.

 

 

وی افزود: در موارد جداگانه می‌تواند آسیب موقت برای کبد ایجاد کند که بلافاصله پس از قطع درمان ناپدید می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: