کد خبر: ۹۴۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
تعداد بازدید: ۱۰۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از هنرمندان اصیل کشور می‌خواهم مسائل را با مردم با شفافیت در میان بگذارند، گروه‌های فشاری که توسط شبکه‌های اجتماعی درست شده‌اند اجازه فعالیت عادی‌ به آنها را نمی‌دهند.
وزیر ارشاد: در بخش مخاطب آنجایی که نیاز به حضور تماشاگر داریم، دچار اختلال شده‌ایم / عده‌ای معیشت هنرمندان را به بازی‌های سیاسی‌شان گره زده‌اند / نهاد‌های امنیتی مرتب از ما پیگیری می‌کنند تا فعالیت‌های هنری به صورت عادی برگزار شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از هنرمندان اصیل کشور می‌خواهم مسائل را با مردم با شفافیت در میان بگذارند، گروه‌های فشاری که توسط شبکه‌های اجتماعی درست شده‌اند اجازه فعالیت عادی‌ به آنها را نمی‌دهند.
 

محمدمهدی اسماعیلی درباره دعوتش از گروه‌های هنری در زمینه‌های مختلف سینما، تئاتر و موسیقی برای فعالیت و اجرا گفت: پرونده‌ و کارنامه ما در بخش هنری روشن است. در ۴ ماه اول سال حجم مجوزهایی که داده شد و رویدادهایی که برگزار شد، با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اتفاقی که رخ داده این است که عده‌ای اقتصاد هنر و معیشت هنرمندان را به بازی‌های سیاسی‌شان گره زده‌اند. تئاتر‌ها فعال هستند و درحال حاضر روی صحنه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج اجراهای نمایشی برگزار می‌شود.

وی درباره این‌که تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج سالن‌های دولتی هستند اما اجراها در سالن‌های خصوصی نیمه‌تعطیل هستند، بیان کرد: ما به خصوصی‌ها هم مجوز داده‌ایم و مشکلی نداریم. یک زمانی مشکل از سمت ماست، می‌گوییم مجوز نمی‌دهیم، اجازه نمی‌دهیم اما درحال حاضر اصرار می‌کنیم که همه مجوز بگیرند و خودمان هم پیش قدم شدیم.

اسماعیلی یادآور شد: ارکستر ملی هفته گذشته در تالار وحدت اجرا داشت و این اجراها ادامه خواهد داشت. به مدیرکل موسیقی وزارت ارشاد گفته‌ام با تهیه‌کنندگان موسیقی که برنامه‌های خواننده‌ها را در دست دارند جلسه بگذارد و تقویم زمانی را آماده کنند؛ ما آماده هستیم.

وی تاکید کرد: برخی هنرمندان تا می‌خواهند کار کنند یک لشکر مجازی فراهم شده‌ می‌ریزند در پیج‌شان و یا با تلفن آنها تماس می‌گیرند و شروع به دشنام و تخریب می‌کنند و این‌ها مانع فعالیت هنرمندان شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: از هنرمندان اصیل کشور می‌خواهم مسائل را با مردم با شفافیت در میان بگذارند. گروه‌های فشاری که توسط شبکه‌های اجتماعی درست شده‌اند، اجازه فعالیت عادی‌شان را نمی‌دهند.

وی ادامه داد: سینما، تئاتر، موسیقی و همه بخش‌ها از جمله مطبوعات و رسانه‌ها فعالیت عادی‌شان را انجام می‌دهند.

اسماعیلی یادآور شد: در بخش مخاطب آنجایی که نیاز به حضور تماشاگر داریم، دچار اختلال شده‌ایم و بیننده سینما کم شده است.

وی با بیان این‌که مردم به فعالیت‌های هنری نیاز دارند، گفت: از جشنواره سینما حقیقت چقدر استقبال شد و چقدر با اشتیاق بالا آمدند. معتقدم فضای فرهنگ و هنر یک فضای بسیار مهم برای ارتقای آگاهی و در عین حال نشاط اجتماعی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد درباره تصمیات نهادهای امنیتی برای برگزاری فعالیت‌های هنری، عنوان کرد: نهادهای امنیتی به هیچ وجه مشکلی ندارند، همه آنها از جمله شاک و شعام ( شورای امنیت کشور و شورای عالی امنیت ملی) مرتب از ما پیگیری می‌کنند تا فعالیت‌های هنری به صورت عادی برگزار شود و ما هم مشکلی نداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: