کد خبر: ۹۳۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۴۴۹
نماینده آمریکا در سازمان ملل با اشاره به اینکه لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن پیامی برای تهران دارد تاکید کرد که توافق هسته ای جدای از مساله اعتراضات در داخل ایران است.

واشنگتن: اخراج ایران از کمیسیون مقام زن پیامی برای تهران دارد / برجام جدای از مساله اعتراضات در ایران استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: نماینده آمریکا در سازمان ملل با اشاره به اینکه لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن پیامی برای تهران دارد تاکید کرد که توافق هسته ای جدای از مساله اعتراضات در داخل ایران است.

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل پیامی برای تهران به همراه دارد مبنی بر اینکه ما خشونت علیه زنان را محکوم می کنیم.

وی در ادامه اظهارات خود گفت که مساله توافق هسته‌ای به طور کامل جدای از مساله اعتراضات در ایران است.

نماینده آمریکا در بخشی از گفت‌وگوی خود خاطرنشان کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به شفافیت اعلام کرده است ما قبول نمی‌کنیم که ایران سلاح هسته‌ای بسازد.

بر اساس این گزارش، در نشست اخیر کمیسیون مقام زن سازمان ملل، قطعنامه حذف ایران از این کمیسیون با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
1
اخراج ایران از کمیسیون مقام زن پیامی برای تهران دارد / ولی اما برای آمریکا و مزدورانشانی گران تمام خواهد شد و گران تمام می شود.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
1
یکشنبه, 09/27/1401 - 19:03
سوال اینجاست که چرا حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان تاکنون در باره لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سکوت کرده است؟
حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان متاسفانه تاکنون هیچ واکنشی در باره قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل نشان نداده است شرم آور و تاسف بار است.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
1
سوال اینجاست چرا تاکنون وضعیت وخیم حقوق و جایگاه زنان در فرانسه درشورای کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل بررسی و رسیدگی نمی شود؟ پس مدعیان حقوق بشر جنایتکار به سرکردگی آمریکا جنایتکار کجا هستند هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
روسیاهی که در تاریخ ماندگار شد؛ دروغی بزرگ به نام دفاع آمریکا از حقوق زنان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
1
روسیاهی که در تاریخ ماندگار شد؛ دروغی بزرگ به نام دفاع آمریکا از حقوق زنان
آمریکا و متحدانش در حالی ایران را از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد خارج کردند که طبق اسناد موجود خودشان از ناقضان حقوق زنان در جهان هستند.
خرید و فروش زنان برای اهداف جنسی در آمریکا به ویژه در نیویورک و ایالت‌های همجوار به قدری افزایش یافته که اهالی رسانه در این کشور در ماه‌های اخیر در مورد تبدیل شدن این معضل به پدیده‌ای رایج در جامعه آمریکایی و تبعات آن هشدار داده اند. تصاویر زنانی که برای مقاصد شیطانی و هوس بازی عده‌ای در قفس‌های مخصوص مورد خرید و فروش قرار می‌گیرند به راحتی با جستجویی ساده قابل مشاهده است.

در آمریکا دختران توسط باند‌هایی ویژه خرید و فروش می‌شوند. در واقع قاچاق انسان در آمریکا در ظاهر به شکل خودفروشی دختران دیده می‌شود که این فعالیت‌ها توسط گروه‌های خشنی سازمان دهی می‌شوند که هرگز پلیس یا هر مقام قضایی با آن‌ها برخورد نمی‌کند.

طبق اسناد و مدارک موجود قاچاق انسان پس از قاچاق اسلحه و مواد مخدر سومین تجارت غیرقانونی در جهان است که بخش عمده آن در آمریکا صورت می‌پذیرد. بنابر اعلام رسمی سازمان‌های حقوق بشر سالانه بیش از ۳۲ میلیارد دلار توسط باند‌های جنایتکار قاچاق انسان پول شویی می‌شود و عده‌ای در آمریکا تنها از همین طریق درآمد‌های میلیاردی دارند.

این در حالیست که طبق اعلام رسمی سازمان بین المللی مطالعات زندان‌ها و گزارش نشریه معتبر فوربس، حدود یک سوم از زنان زندانی در جهان در زندان‌های آمریکا بازداشت هستند. در گزارش این سازمان بین المللی آمده است که بیش از ۲۰۱ هزار زن زندانی در آمریکا وجود دارد که حدود ۱۰ درصد از جمعیت زندانیان در این کشور را تشکیل می‌دهد.

همچنین براساس تحقیقات انجام شده در موسسه تامسون رویترز، آمریکا در بین ۱۰ کشور اول ناامن جهان برای زنان قرار دارد؛ این رتبه بیش از یک دهه است که بدون تغییر باقی مانده؛ رواج انواع ناهنجاری‌ها و ظلم و بهره کشی جنسی از زنان در قالب ازدواج آزاد، همجنسگرایی، گسترش ازدواج سفید، دستمزد‌های نابرابر در شرایط کاری برابر فارغ از درنظرگرفتن توان جسمی و روحی زن، محیط‌های ناامن شغلی و تحصیلی، آمار بالای سوءاستفاده و تجاوز به زنان و آزار‌های جنسی در محل کار و تحصیل، تبعیض‌های نژادی، آمار بالای زندانیان زن و حتی زنان زندانی باردار و دارای نوزاد، درصد بالای سقط جنین، فقر، رواج روسپیگری و قاچاق زنان، تجاوز به زنان در زندان‌ها تنها بخشی از مواردی است که می‌تواند بنابر استدلال اتاق فکر‌ها و موسسات تحقیقاتی و پژوهی آمریکا دلیلی باشد بر اینکه آمریکا نمی‌تواند در جایگاه کشوری مدافع حقوق زنان اقدامی انجام دهد و یا تصمیمی بگیرد.

فروش زنان آمریکایی

حالا کشوری با این تفاسیر و با این رده جهانی از رعایت حقوق زنان روز گذشته در روندی بی سابقه و خارج از ساختار قانونی سازمان ملل تلاش کرد با حمایت دو یار غار خود یعنی انگلیس و فرانسه ایران را به بهانه نقض حقوق زنان در کشور از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد خارج کند؛ اقدامی که با حمایت همپیمانان واشنگتن در نهایت به وقوع پیوست و پیش نویس قطعنامه لغو عضویت ایران از کمیسیون زن این سازمان با ۲۹ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع به تصویب رسید.

اقدامی که به گفته نماینده‌های اروپایی به دلیل ناتوانی آن‌ها برای مقابله با آمریکا به رقم روند عادی این سازمان بین المللی رقم خورد. آمریکا در این نشست با وجود ادعا‌ها و شعار‌های دیپلماسی و نیز تلاش برای شنیدن صدای مخالفان در این جلسه حتی برای هیئت ایرانی برای حضور در این نشست روادید صادر نکرد.

در این نشست آمریکا و متحدان غربی اش یعنی اعضای اتحادیه اروپا و کانادا و کشور‌های آرژانتین و شیلی، کلمبیا، گواتمالا، پرو و پاناما به لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل رای مثبت دادند و کشورهایی چون مکزیک، تایلند و تونس رای ممتنع دادند.

کشور‌های بولیوی، چین، قزاقستان، نیکاراگوئه، نیجریه، عمان، روسیه و زیمبابوه نیز به قطعنامه پیشنهادی برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل رأی مخالف دادند.

کمیسیون مقام زن، نهادی زیرمجموعه اکوسوک است که از سال ۱۹۴۶ تلاش می‌کند در حوزه چالش‌ها و مشکلات زنان، راهگشا باشد و جمهوری اسلامی ایران از طریق انتخاباتی شفاف و دموکراتیک و با حمایت گروه آسیا و اقیانوسیه و با رای اکثریت اعضای اکوسوک به عضویت آن درآمده است.

شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (Economic and Social Council) موسوم به اکوسوک (ECOSOC) یکی از شش رکن اصلی سازمان ملل بوده و مسئولیت رسیدگی به امور اجتماعی، اقتصادی و امور مرتبط با کارگزاری‌های تخصصی سازمان ملل را برعهده دارد. اکوسوک در حال حاضر دارای ۵۴ عضو است و آخرین بار جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی به مدت سه سال به عضویت آن انتخاب شده بود که دوره اش سال گذشته به پایان رسید.

سازمان مللی که این روز‌ها به جای رسیدگی به امور زنان و کودکان در کشورهایی، چون یمن، افغانستان، سوریه و برخی از کشور‌های فقیر آفریقایی دنباله روی اهداف سیاسی و مضحک آمریکا شده است، به جای فریاد زدن برای دفاع از حقوق تمام انسان‌هایی که به دلیل طمع‌های سیاسی عده‌ای هر روز کشته می‌شوند، به جای دفاع از زنان و دختران فلسطینی که در سرزمین آبا و اجدادیشان هر روز را با ترس تهاجم و وحشی گری صهیونیست‌ها می‌گذرانند، حالا دنبال یک مشت ادعا‌های واهی و بی اساس دولتی را گرفته که کارنامه عملکردش برای بسیاری در جهان واضح و مشخص است، کشوری که فقر، تبعیض نژادی، حملات مسلحانه، تجاوز و تن فروشی در آن به صنعتی تبدیل شده تا جیب دولتمردان و لابی‌های قدرتمندش را پر کند. این سازمان ملل شاید بهترین مکان برای عضویت همین کشور‌ها باشد تا در سایه آن بتوانند بر جنایات خود سرپوش بگذارند.
این‌جا آمریکاست هر98 ثانیه به یک زن تجاوز می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
1
گزارش مستند کیهان از وضعیت زنان در آمریکا
این‌جا آمریکاست هر98 ثانیه به یک زن تجاوز می‌شود
آمریکا، مدعی بزرگ طرفدار «حقوق بشر» و «حقوق زن» این روزها تلاش‌های گسترده‌ای را برای اخراج کشورمان از «کمیسیون مقام زن سازمان ملل» کرد با این ادعا که، در جمهوری اسلامی ایران حقوق زن رعایت نمی‌شود. این اقدام آمریکا باعث شد برویم «وضعیت زن در آمریکا» را به نقل از منابع و رسانه‌های خود این کشور بررسی کنیم و به نتایج جالبی هم رسیدیم.

به آن «سرزمین آزادی»‌ می‌گویند اما حقیقت چیز دیگری است. آمار و ارقام می‌گوید زیر پوست زیبای این کشور نابرابری و ظلم علیه اقلیت‌های نژادی و نادیده گرفتن حقوق زنان جا خوش کرده است. در برابر نژادپرستی نظام‌مند در آمریکا بسیار نوشته شده، در همین صفحه بارها نمونه‌‌هایی از رفتار وحشیانه پلیس آمریکایی با سیاه‌پوستان را بیان کرده‌ایم. بیش از دو سال از کشته‌شدن جورج فلوید از سوی پلیس آمریکا می‌گذرد. شاید صحنه‌‌ای که «درک شووین»، آن پلیس قاتل به دوربین زل زده بود و همزمان زانوی خود را بر گلوی فلوید می‌فشرد هرگز از ذهن سیاه‌پوستان خارج نشود. البته حکایت دوری آمریکا از مفهومی به نام «آزادی» و «احترام» به‌اندازه فرسنگ‌هاست و تنها محدود به رفتار ناهنجار با اقلیت‌های نژادی همچون اسپانیایی‌تبارها و سیاه‌پوستان نمی‌شود. گزارش‌های متعدد از منابع داخلی آمریکا فاش می‌کند که مدعی‌العموم حقوق بشر در گستره جهانی و البته این روزها بیشتر حقوق بانوان، چه کارنامه سیاهی در حوزه برخورد با زنان دارد. از نگاه ابزاری به زن گرفته تا نگاه غیرهمسان در محیط کار و آمار خیره‌کننده آزار جنسی و تجاوز و...اصلا چرا به روزها و هفته‌های خیلی دور مراجعه کنیم، همین پریروز بود که خبری در فضای مجازی آمریکا و کشورمان به صورت گسترده و پس از چند سال مجددا بازنشر شد! تیتر این بود: «هر ۹۸ ثانیه یک زن در آمریکا مورد تعرض جنسی قرار می‌گیرد!» این اعتراف انزجاردهنده از مهد آزادی غربی! را خود رسانه آمریکایی به نام «اگزمینز» می‌گوید. کمی این آمار را ملموس کنیم، یعنی احتمالا از زمانی که شروع به خواندن خط اول این گزارش کردید تا حالا که به این‌جا رسیدید، یک بانوی آمریکایی قربانی تعرض یک مرد آمریکایی شده و شاید تا وقتی که خواندن این گزارش را به پایان برسانید، به تعداد قربانیان اضافه هم شده است!
یو اس ای تودی: هر روز اتفاق می‌افتد
روزنامه «یواس‌ای‌تودی» در همان زمان افشای این آمار تکان‌دهنده، این را هم اضافه می‌کند که کودکان هم از خشونت وحشیانه جنسی در این کشور در امان نیستند و می‌نویسد: «هر 98 ثانیه یک نفر در آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد. بر اساس گزارش شبکه ملی تجاوزهای جنسی، هر هشت دقیقه، هر قربانی که در آمریکا مورد تجاوز قرار می‌گیرد، یک کودک است.» برخی از آمارها از وضعیت نامناسب زنان آمریکایی به تفکیک ایالت و شهر حکایت دارد. مثلا گزارش‌های منتشر‌شده در فلوریدا نشان می‌دهد که از هر 6 زن آمریکایی دست‌کم یک نفر در مقطعی از زندگی‌ خود مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. البته مردان هم از قربانیان خشونت جنسی بوده‌اند، بدین معنا که حدود 20 درصد از مردان خشونت جنسی غیر از تجاوز را تجربه کرده‌اند. کمی دقیق‌تر، بر اساس اداره تحلیل آمار فلوریدا، بیش از 10 هزار و 700 نفر در سال 2015 در شهر فلوریدا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند و جالب‌تر آنکه تنها چهار هزار و 700 مورد از خاطیان تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.
وضع زنان و دختران در دانشگاه‌های آمریکا
در این بین اما برخی از جوامع مربوط به بانوان با خطر بزرگ‌تری مواجه‌اند و بیشتر نگران بروز یک آسیب جنسی در فضای زیست خود هستند، آن گروه «دانشجویان»‌اند. به گفته مرکز «تجاوزهای جنسی» که متمرکز بر همین آمار و ارقام است، زنان 18 تا 24 ساله که دانشجو هستند، سه برابر بیشتر از دیگر زنان خشونت‌های جنسی را تجربه کرده‌اند. در گزارشی که همین دیروز و ساعاتی قبل از تنظیم این گزارش از سوی (Know Project)منتشر شده، اطلاعاتی تکمیلی درخصوص وضعیت دانشگاه‌ها برای مردم جهان واضح و مشخص می‌شود. مثلا اینکه در این گزارش ذکر شده: «در دانشکده‌های آمریکایی، خطر تجاوز جنسی به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است. به نظر می‌رسد که دانشجویان دانشگاه به دلیل استفاده گسترده از مواد مخدر و الکل دچار ضعف هوشیاری شده و برخی معضلات جامع‌شناختی را به بار می‌آورند.» در سال‌های اخیر، موارد تجاوزهای جنسی از دانشگاه‌های «هاروارد»، «استنفورد» و «بیلور» در سرفصل‌های اخبار بر پازدیدتر بوده است. نکته تاسف‌بار اینکه، علی‌رغم افزایش آگاهی در مورد خشونت جنسی در دانشگاه‌های این کشور اغلب این تجاوزات و سوءرفتارها گزارش نمی‌شود. زمانی که وزارت آموزش آمریکا از سال 2005 تا 2015 جرایم جنسی را در محدوده دانشگاهی مطالعه کرد، نتایج شگفت‌انگیز بود. تجاوزات جنسی گزارش شده از کمترین میزان 2 هزار و 356 مورد در سال 2009 به 7 هزار و 464 مورد در سال 2015 رسیده است. در حالی که به نظر می‌رسد این نتایج افزایش چشمگیری در خشونت جنسی را به تصویر می‌کشاند، برخی مدافعان قربانیان معتقدند که یکی از علت‌های واقعی این جهش این است که شمار بیشتری از قربانیان اقدام به گزارش و طرح ماجرا می‌کنند. جدیدترین مطالعات نشان می‌دهد که 23 درصد از زنان در دانشگاه مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند و این کمی بیشتر از یک نفر در میان 6 دختر دانشجو است. با این وجود و به گفته این مرکز پژوهشی، همچنان بیشتر موارد سوء‌استفاده‌های جنسی گزارش نشده است.
کسی رسیدگی نمی‌کند
بدتر آنکه در سایه چنین اقدامات تلخی، شهروندان آمریکایی شاهد یک نوع بی‌تفاوتی و بی‌تحرکی از سوی مقامات مربوطه هستند و تصور می‌کنند که مسئولان آمریکا به هیچ‌وجه علاقه‌ای برای اصلاح امور ندارد. «جان فوبرت» استاد دانشـگاه اوکلاهوما در این خصوص با تاسف می‌گوید: «شاید وقتی صبح‌های زود پدر‌ها فرزندان خود را به دانشـگاه‌ها می‌رسانند تصور می‌کنند که یک فضای فوق‌العاده علمی انتظار آنها را می‌کشد؛ و آنها از این فضا بسیار لذت خواهند برد. حال آنکه واقعیت چیز دیگری است». یکی از دانشجویانی که در سال‌های گذشته قربانی تعرض جنسی در همین دانشگاه اوکلاهوما شده بود، می‌گوید که به قصد اعتراض سراغ رئیس‌دانشگاه رفتم و به او شرح ماجرا کردم و گفتم که چطور قربانی یک تجاوز از سوی همکلاسی خود شده‌ام. او سپس با صدای بغض‌آلود ادامه می‌دهد، که رئیس‌دانشگاه به او گفته که کاری برای او نمی‌تواند بکند.
این زن اجاره داده می‌شود!
اما آنچه تا بدین جا گفتیم، اقدامات مجرمانه و اصطلاحا چالش‌های زیر پوستی بود. مواردی وجود دارد که در آن علنا به مقام زن در آمریکا توهین می‌شود و مقام بالای یک بانو در حد برآورده‌کردن نیاز جنسی مرد تنزل و سقوط پیدا می‌کند. در برخی از بوتیک‌های خیابان‌های مجلل آمریکا، شاید در ابتدا تصور شود که مانکن‌هایی در پشت ویترین برای تبلیغ لباس حضور دارند، اما نه! این‌ها زنانی هستند که به‌خاطر نیاز مالی آن سوی میدان دید شهوت‌پرستان قرار می‌گیرند تا انتخاب و برای ساعاتی اجاره شوند. به آنها «کارگر جنسی» هم می‌گویند.
آمریکا زندان بزرگ زنان
همچنین به گفته نشریه معتبر فوربس، حدود یک سوم از زنان زندانی در جهان در آمریکا بازداشت هستند. یعنی بیش از ۲۰۱ هزار زن زندانی در آمریکا وجود دارد که ۱۰ درصد از جمعیت زندانیان در این کشور را تشکیل می‌دهد. این وضعیت زنان آمریکا به نقل از رسانه‌های آمریکاست که ما صرفا به گوشه بسیار کوچکی از آن اشاره کردیم. تنها صحنه‌های کوتاه و بسیار خلاصه آن چیزی است که در خیابان‌ها و دانشگاه‌های آمریکا می‌گذرد، عقل سلیم و بی‌طرف حکم می‌کند که سیاستمداران کشور مذکور بیشتر تمرکز، هم و غم خودشان را معطوف به نجات بانوان آمریکایی از ورطه تباهی و نابودی کنند و آن‌وقت اگر از چاه وِیل مشکلات خودشان پیروزمندانه و موفق بیرون آمدند، قدم در حل مشکلات سایر کشورها بردارند. البته که هر جا آمریکایی پا در آن گذاشته هرگز روی خوش به خود ندیده، مثال بسیار روشن آن همین همسایه شرقی خودمان کشور افغانستان است. نکته بسیار مهم دیگر که همواره باید گوشزد مقامات پر ادعای آمریکایی شود و به سمع و نظر به اصطلاح مدعی‌العموم حقوق بانوان جهان برسد، این که پیشرفت‌های بانوی ایرانی در طول چهل سال گذشته در عرصه‌های مختلف علمی، هنری، اجرایی شاید به جرات بتوان گفت که در دنیا کم‌نظیر است. و این چیزی فراتر از ادعاهای تکراری بلکه در عرصه آمار و ارقام قابل اثبات است. سخن آخر خطاب به سران آمریکایی آنکه «کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی!»
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
1
نماینده آمریکا در سازمان ملل رعایت قوانین بین الملل را از سگ کره شمالی یاد بگیرد!
نماینده آمریکا در سازمان ملل رعایت حقوق بین الملل را از سگ کره شمالی یاد بگیرد!
نماینده آمریکا در سازمان ملل رعایت حقوق بشر را از سگ کره شمالی یاد بگیرد!
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
1
آمریکای مدعی حمایت از حقوق بشر، اصلی ترین ناقض حقوق بشر در دنیا است
کشورهایی که خود ناقض حقوق دیگر ملت‌ها هستند، نمی‌توانند در مقام مدعی و یا قاضی وضعیت حقوق بشر در یک کشور بنشینند و باید پاسخگوی جنایات خود باشند.
آمریکا جنایتکار حقی برای دفاع از حقوق بشر ندارد
ناقض حقوق بشر نمی تواند مدعی آن باشد
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
1
۱۴:۴۸۲۸ آذر ۱۴۰۱
مدارک کافی برای متهم ‌کردن آمریکا و هم اروپا در توافق هسته ای برجام و غیره وجود دارد
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
1
۱۴:۴۵۲۸ آذر ۱۴۰۱
ایران متاسفانه از سال 1394 تاکنون در توافق هسته ای و برجام در مورد دخالت و مداخله آمریکا، کشورهای اروپایی و مزدورانشان در امور داخلی ایران کوتاهی کرده است و هنوز هم کوتاهی می کند چرا؟

ایران متاسفانه از سال 1392 تاکنون در مذاکره در مورد دخالت و مداخله آمریکا، کشورهای اروپایی و مزدورانشان در امور داخلی ایران کوتاهی کرده است و هنوز هم کوتاهی می کند چرا؟

چهار نفر از نیروهای مدافع امنیت سپاه در منطقه مرزی سراوان به خاطردرگیری گروه های تروریستی مورد حمایت شورای همکاری خلیج فارس و متحدانش به شهادت رسیدند
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
1
آمریکا در‌های دیپلماسی هسته‌ای با ایران را باز گذاشته است و این در حالی است که آمریکا جنایتکار به همراه کشورهای اروپایی جنایتکار، عربستان سعودی، اسرائیل و مزدورانشان از اغتشاشات در ایران همه جانبه کمک و حمایت می کردند و هنوز هم حمایت می کنند چرا؟
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
1
۱۷:۰۵۲۸ آذر ۱۴۰۱
آلمان با آن پرونده سیاه‌ خود در ارسال مواد سلاح‌های شیمیایی به عراق برای بمباران ملت خود و رزمندگان ما اخیراً نیز فرستادن سلاح به اوکراین برای قتل‌عام مردم روسیه شایستگی سخن گفتن از حقوق بشر را ندارد. چرا عده‌ای این را درک نمی‌کنند و به مقابله با آن برنمی‌خیزند.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
1
۱۷:۰۵۲۸ آذر ۱۴۰۱
اروپایی‌های وقیح و بدعهد که بی‌رحمانه‌ترین رفتارها را با معترضین درکشورهای خود دارند می‌خواهندچند وکیل (شاید هم جاسوس) را به ایران گسیل دارند تا وکالت فتنه‌گران را برعهده بگیرند! با اینها باید به زبان خودشان سخن گفت نه با زبان دیپلماسی که درک درستی از آن ندارند.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
0
۱۶:۳۶۲۸ آذر ۱۴۰۱
آمریکا و کانادا نمی‌توانند مدعی دفاع از حقوق بشر باشند
کانادا و آمریکا به عنوان حامیان گروهک تروریستی منافقین نمی‌توانند داعیه دار دفاع از حقوق بشر باشند.
ملت ایران خیانت های آمریکا را فراموش نمی کنند.
ملت ایران خیانت های انگلیس را فراموش نمی کنند.
ملت ایران خیانت های فرانسه را فراموش نمی کنند.
قوه قضائیه با جدیت و مطابق قانون با اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و اسرائیل و مزدورانشان برخورد کند
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
0
1 - سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
2 - شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
3 - شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
آمریکا جنایتکار به اسم دفاع از حقوق بشر، در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان جنایت می کند، آدم می کشد و هم دست اقدامات تروریستی می زند.
آمریکا جنایتکار به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده، طالبان و داعش، در سراسر منطقه خاورمیانه جنایت می کند، آدم می کشد و هم دست اقدامات تروریستی می زند.
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در جنگ تحمیلی هشت ساله همه جانبه با رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور همکاری نظامی کرده است و هم انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، بمب های خوشه ای و سلاح شیمیایی صدام را تامین کرده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
1
حمایت مقامات آمریکایی از سرکرده منافقین در نشست ضد ایرانی
گروهک تروریستی منافقین با برگزاری نشستی با مقامات بازنشسته آمریکایی خواستار حمایت این افراد شدند.
گروهک تروریستی مجاهدین خلق روز شنبه با برگزاری نشستی از مقامات آمریکایی درخواست حمایت کرد.

به گزارش عرب نیوز، این گروهک نشستی را در واشنگتن دی‌سی با حضور مقامات سابق آمریکایی مانند مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، ژانرال جک کین، معاون سابق ستاد ارتش و گری لاک، سفیر سابق آمریکایی برگزار کرد.

پمپئو در این نشست ضمن انتقاد از دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین به دنبال محدود کرن برنامه‌های «تسلیحاتی» ایران بوده است! او به سرعت موضع جنگ طلبانه دولت ترامپ علیه ایران و خروج از توافق با ایران را مطرح کرد و از از سابقه کاری خود علیه دولت ایران سخن گفت.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان امروز صبح در واکنش به این نشست آن را فاقد ارزش دانست و گفت: پمپئو عنصر تاریخ مصرف گذشته آمریکاست و با جمعی تاریخ مصرف گذشته دیگر که به امنیت، آرامش و هموطنان خود خیانت کردند و مسئول ترور و به شهادت رساندن ۱۷ هزار ایرانی هستند [در یک جلسه] نشستند. اینگونه نشست‌ها فاقد ارزش و تاثیرگذاری است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
0
1
اسکات بنت در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان:
کانادا صلاحیت به چالش کشیدن ایران در مسئله حقوق بشر را ندارد
افسر سابق عملیات روانی ارتش آمریکا معتقد است نابودی بشر و جنسیت‌ها بخشی از دستور کار دولت ترودو است و کانادا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد.
در هفته‌های اخیر اظهارات جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا درباره حق این کشور در سرکوب‌های گسترده مردم معترض کانادا توسط دولت در ابتدای سال میلادی جاری منتشر شد که در تعارض با موضعگیری‌های وی درباره ناآرامی‌ها در ایران است.

مردم کانادا به دلیل مشکلات اقتصادی و زیست محیطی به سیاست‌های دولت اعتراض داشته و دارند و نکته جالب اینجاست که تمامی این اعتراض‌های به صورت مسالمت آمیز و در قالب تجمعات صورت گرفته، اما دولت کانادا همین امر را بر نتابیده و مردم را به شدیدترین حالت ممکن بازداشت و سرکوب کرد و حتی برای نخستین بار در تاریخ این کشور از قانون اضطرار ملی استفاده کرد تا با دادن اختیار تام به نیروهای پلیس هر چه سریعتر به این اعتراضات پایان دهد.

کانادا طی دو ماه اخیر چندین دور تحریم علیه نهاد‌ها و اشخاص ایرانی به بهانه دفاع از حقوق بشر و حمایت از اغتشاشگران در ایرن اعمال کرده است و این در حالی است که خود بشر و جنسیت را ابزاری برای پیشبرد اهداف دولت لیبرالی خود کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان برای بررسی زاویای بیشتری از این موضوع مصاحبه‌ای ترتیب داده با دکتر«اسکات بنت»، افسر سابق عملیات روانی ارتش آمریکا که در ذیل مشروح آن از نظر می‌گذرد.

-در هفته‌های اخیر شاهد هستیم که پلیس آمریکا وضعیت اضطراری ملی را علیه شهروندان خودش فعال کرده و به ارتش برای سرکوب اعتراضات مردمی اختیارات کامل داده است، به نظر شما دلیل این رفتار دولت کانادا با معترضانی که به صورت مسالمت آمیز دست به اعتراض زده اند، چیست؟

اسکات بنت گفت: رفتار ظالمانه و غیرقابل تحمل کانادا نسبت به شهروندان خود نه تنها نشان دهنده ترس فزاینده در میان سیاستمداران و پلیس نسبت به شهروندان است، بلکه نشان دهنده یک انفجار اجتناب ناپذیر از درون مردم این کشور در نتیجه تنش، بی اعتمادی و احساس فساد نسبت به دولت و پلیس است که در ذهن شهروندان ایجاد شده است. به نوعی این پدیده ساختارشکنی و بیگانگی بین دولت و مردم یک معظل خودسخته یا چرخه‌ای است که ناگزیر از یک مارپیچ نزولی پیروی می‌کند که منجر به انقلاب نهایی می‌شود. مردم اساساً این احساس را پیدا می‌کنند که چنان مورد آزار و اذیت و انقیاد قرار می‌گیرند، که تمام احترام خود را برای دولت از دست می‌دهند، این به دشمنی و خصومت دامن می‌زند و در نهایت به رد دولت و احکام آن منجر می‌شود. هنگامی که این نگرش یا رابطه «ما در برابر آنها» بین مردم و دولت پدیدار می‌شود، اساساً ملت از هم پاشیده شده و یک انقلاب آرام رخ می‌دهد تا زمانی که یک وحدت اجتماعی-سیاسی جدید ایجاد شود، اغلب از طریق بازگشت به قبیله گرایی اساسی بین مردم، مذاهب، قومیت‌ها یا سایر عوامل ژنتیکی این انسجام رخ می‌دهد.

وی افزود: نمونه کلاسیک این پدیده، انقلاب آمریکا در سال ۱۷۷۶ علیه امپراتوری بریتانیا بود که الگویی را که کانادا اکنون از آن پیروی می‌کند، همین است. اساساً دولت بریتانیا شروع به اعمال خواسته‌های غیرمنطقی و تلاش برای کنترل مستعمره‌نشینان آمریکایی در سطوح فزاینده تسلیم و خدمتگزاری برای آمریکا کرد، اما این اقدامات و سیاست‌های دولت بریتانیا بر مستعمرات آمریکا تأثیر معکوس داشت. منجر به پرورش کینه، بی اعتمادی، خشم و در نهایت شورش و نافرمانی تهاجمی آمریکایی‌ها نسبت به انگلیسی‌ها شد. نقطه اشتعال زمانی رخ داد که سربازان دولت بریتانیا به سوی معترضان آمریکایی تیراندازی کردند که آتش انقلاب آمریکا را برانگیخت. این حادثه سپس به درگیری‌ها و اعمال خشونت‌آمیز دیگر دولت علیه مردم تبدیل شد که سپس با تاکتیک‌های خشونت‌آمیز جنگ چریکی شروع به تقابل کردند. این‌ها از شورش‌های کوچک تا نهایتاً اعلام استقلال ملی و جنگ علیه انگلیسی‌ها افزایش یافت که به انحلال روابط و پاک کردن همه تعهدات سیاسی بین مردم آمریکا و دولت بریتانیا ختم شد. به همین ترتیب، این الگو در کانادا بین دولت و مردم شروع به ظهور کرده است - و ممکن است به همان نوع انقلاب سیاسی-اجتماعی یا بدتر از آن ختم شود.

این افسر سابق عملیات روانی گفت: متأسفانه، دولت کانادا تقریباً همان برنامه بازی را دنبال می‌کند که انگلیسی‌ها در سال ۱۷۷۶ انجام دادند و جاستین ترودو به سرعت به عنوان یکی دیگر از چهره‌های خوکامه تاریخ شناخته می‌شود که به قدرت خود وسواس دارد و متعهد به سرکوب مردم به هر وسیله‌ای است. یادآوری این نکته مهم است که جورج پادشاه بریتانیا در سال ۱۷۷۶ توسط مردم آمریکا به معنای واقعی کلمه دیوانه و از نظر اخلاقی فاسد شناخته شده بود، تا جایی که مردم به این نتیجه رسیدند او را به هر طریقی باید کنار بگذارند. در مورد کانادا، جاستین ترودو به طور فزاینده‌ای درگیر مجازات‌های خصمانه، ظالمانه، خشونت‌آمیز و بی‌رحمانه علیه شهروندان کانادایی است، زیرا قوانین و سیاست‌های چالش‌برانگیزی که آن‌ها به‌جای ابلاغ دموکراتیک از طریق بحث‌ها و نمایندگان دولت انتظار آن را دارند، به آن‌ها تحمیل می‌شود. برخی از اعمال ظلم و ستم و کنترل دولتی که مردم علیه آن‌ها شورش می‌کنند شامل استفاده از مسئله کووید ۱۹ برای وادار کردن به تعطیلی مشاغل، مدارس، کلیساها، موسسات مذهبی کانادا و تعلیق حقوق مردم برای سفر و تجمع بود. علاوه بر این، جاستین ترودو و دولت کانادا تلاش کردند دریافت واکسن کرونا را برای همه اجباری کنند و در واقع آن را به جامعه تحمیل کردند. افرادی که واکسن را رد می‌کنند، مورد حمله دولت قرار می‌گیرند و به آن‌ها برچسب هیستریک و تروریست داخلی زده می‌شود. این امر باعث شده است که بسیاری از کامیون داران و کارگران کانادایی خشمگین شوند و اعتراضات را رهبری کنند که سپس با خشونت دولت و زندانی کردن مردم و حتی بسته شدن حساب‌های بانکی آن‌ها روبرو شد - که اساساً منجر به مشکلات مالی معترضان کانادایی شد. اما نتیجه این اقدامات منجر به شهروندی مطیع‌تر و فرمانبردارتر در کانادا نشده است، بلکه منجر به بی اعتمادی و حتی تحقیر فزاینده نسبت به دولت و به ویژه شخص ترودو شده است.

دکتر سکات بنت

-در ماه‌های اخیر جاستین ترودو بار‌ها به صورت آشکار از آشوب‌هایی که در داخل ایران به واسطه همین کشور‌های غربی ایجاد شده حمایت کرده است و حتی برخی از گروه‌های تجزیه طلب را تجهیز کرده است، به نظر شما دلیل این رویکرد دوگانه دولت کانادا در مقابل معترضان و آشوبگران چیست؟

اسکات بنت گفت: یکی از عناصر مهم فساد در دولت جاستین ترودو این است که آن‌ها از زنان به عنوان یک مهره و یک اهرم فشار برای پیشبرد برنامه‌های ضداخلاقی خود استفاده می‌کنند که کاملاً مخرب زنان و نقش‌های سنتی آن‌ها به عنوان همسر و مادر است. کانادا و به‌ویژه جاستین ترودو، برنامه‌ای را دنبال کرده است که مردان و زنان را مردانه جلوه می‌دهد و نمونه آن در دستور کار دولت در مورد همجنس گرایان و دگرباشان جنسی دیده می‌شود که در آن مردان می‌توانند با آرایش کردن، پوشیدن لباس‌های زنانه، جراحی ها و صحبت با صدای بلند وانمود کنند که زن هستند و نیز مجاز به شرکت در رویداد‌های ورزشی زنان هستند.

وی افزود: علاوه بر این، آن‌ها والدین را مجبور کرده‌اند که به دختران و پسرانشان در آسیب‌پذیرترین سال‌های کودکی خود اجازه دهند تا در صورت تمایل در عمل جراحی تغییر جنسیت شرکت کنند. این یک برنامه شنیع و شیطانی است که ریشه در نابودی نسل بشر دارد و این نابودی نوع بشر است که در نهایت دستور کار دولت‌های لیبرال ترودو است. تغییر اقلیم و کاهش جمعیت اغلب به عنوان اهداف در سیاست‌های دولت ترودو ذکر می‌شود. از آنجایی که نابودی نژاد بشر و نابودی جنسیت‌ها بخشی از دستور کار دولت ترودو کانادا است، کانادا کاملاً فاقد صلاحیت برای به چالش کشیدن ایران یا هر کشور دیگری در مورد حقوق بشر است، زیرا نابودی بشریت که اثر همجنس‌گرایی است، هرگونه توجیهی را باطل می‌کند. در حفظ حقوق بشر به طور کلی البته این در واقع هدف اصلی مدل تبلیغاتی استعماری غربی است که برای انقلاب‌های رنگی و عملیات تغییر رژیم حکومتی استفاده شده است، همانطور که دیدیم غرب و ناتو در افغانستان، عراق و لیبی برنامه ریزی کردند و در سوریه و سوریه تلاش کردند نقشه‌های خود را پیاده کنند. اکنون در حال تلاش برای پیاده کردم همین نقشه‌ها در ایران هستند.

اسکات بنت گفت: مهمترین چیزی که باید به آن توجه کرد این است که کانادا در حال فراموش کردن نقش خدا در زندگی مردم است. آن‌ها خدا را در نظام آموزشی خود فراموش کرده اند، ازدواج سنتی را کنار گذاشته و آن را با همجنس گرایی و روابط خارج از چارچوب ازدواج جایگزین کرده اند. آن‌ها اجازه داده اند هرزه نگاری، طلاق و سایر انحرافات جنسی مردم آن‌ها را مسموم کند تا از این طریق بتوانند به اهداف سیاسی خود در بستر‌های کلان راه یابند.

دکتر سکات بنت افسر سابق عملیات روانی در ارتش آمریکاست که سابقه تحلیلگری حوزه تروریسم برای وزارت امور خارجه آمریکا را نیز در کارنامه دارد، گزارش بنت با نام SHELL GAME یکی از دلایلی بود منجر به تصمیم ادوارد اسنودن برای ترک آمریکا شد. وی در حوزه‌های سیاسی، جنگ روانی، امنیتی-نظامی و افشاگری تخصص دارد. بنت که یک سال به عنوان پیمانکار در دفتر ضدتروریستی وزارت امور خارجه آمریکا زیر نظر ژنرال Dell Dailey فعالیت داشت، مدتی نیز به عنوان محقق علوم اجتماعی در یکی از اندیشکده‌های محافظه‌کار مستقر در واشنگتن به نام بنیاد هریتج فعالیت می‌کرد.

سکات بنت در بوز آلن همیلتون که شرکتی در حوزه مشاور مدیریت است با اِسنودن آشنا شد. بوز آلن همیلتون در زمینه ارائه خدمات و سرویس‌های امنیتی، مدیریت فناوری اطلاعات، صنایع دفاعی، مهندسی سیستم، مدیریت تغییر‌های سازمانی، مدل‌سازی و شبیه‌سازی کامپیوتری، تجزیه و تحلیل اقتصادی، برنامه‌ریزی استراتژیک و مدیریت اطلاعات فعالیت می‌کند. بنت فارغ التحصیل کارشناسی از دانشگاه ایالتی سن‌خوزه و کارشناسی ارشد از دانشگاه جرج میسون بوده و مدرک دکتری خود را از دانشگاه کاتولیک آمریکا دریافت نموده است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: