کد خبر: ۹۳۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
تعداد بازدید: ۲۶۶
جلیل سالاری گفت: با توجه به رشد حدود ۳۰۰درصدی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیر عمده و حمل و نقل (بالغ بر ۷۴ درصد گاز تولیدی کشور) نسبت به شهریورماه ودر نتیجه کاهش شدید گاز قابل تخصیص به صنایع بزرگ و بویژه نیروگاه‌های حرارتی تولید برق، استفاده از سوخت دوم(پشتیبان) که سوخت مایع نفت گاز و نفت‌ کوره(مازوت) است، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که رویه‌ای مرسوم و متداول درسطح دنیا جهت مقابله با ناترازی تولید و مصارف گاز طبیعی و جلوگیری از بروز خاموشی و قطع برق مشترکین مورد توجه قرار بگیرد.

معاون وزیر نفت: استفاده از سوخت گازوئیل و مازوت در شرایط کمبود گاز، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و رویه‌ای متداول در دنیا استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی گفت: افزایش مصرف بنزین و همچنین نفت‌گاز در بخش حمل و نقل و غیر نیروگاهی نسبت به سال گذشته و اضافه شدن سالانه نزدیک به یک میلیون خودرو سواری به چرخه حمل و نقل بدون از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و به‌موازات آن مصرف بالای گاز طبیعی در بخش خانگی و احتراق ناقص موتورخانه‌ها و بخاری‌ها، استفاده نیروگاه ها از سوخت جایگزین را اجتناب ناپذیر کرده است.

جلیل سالاری، اظهار کرد: با توجه به رشد حدود ۳۰۰درصدی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیر عمده و حمل و نقل (بالغ بر ۷۴ درصد گاز تولیدی کشور) نسبت به شهریورماه ودر نتیجه کاهش شدید گاز قابل تخصیص به صنایع بزرگ و بویژه نیروگاه‌های حرارتی تولید برق، استفاده از سوخت دوم(پشتیبان) که سوخت مایع نفت گاز و نفت‌ کوره(مازوت) است، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که رویه‌ای مرسوم و متداول درسطح دنیا جهت مقابله با ناترازی تولید و مصارف گاز طبیعی و جلوگیری از بروز خاموشی و قطع برق مشترکین مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در سطح استان تهران بیش از ۷ سال است که تنها نیروگاه بخاری قابلیت مصرف مازوت (نیروگاه بعثت) در تمام فصول سال را دارد اما همواره گاز طبیعی مصرف می‌کند، اظهار کرد: همچنین درحوزه کلان‌شهر تهران هیچکدام از صنایع از سوخت دوم نفت کوره(مازوت) استفاده نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: در کلان‌شهرهای تهران والبرز علیرغم اینکه سوخت‌های بنزین و نفت‌گاز توزیعی در بخش‌های حمل و نقل و غیر حمل و نقل از نوع یورو(۴) و از کیفیت مناسب مطابق با استانداردهای آلایندگی یورو(۴) بر خوردار است، میزان مصرف آن بسیار بالا و خارج از استانداردهای حداقلی در صنعت خودرو است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: