کد خبر: ۹۳۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
تعداد بازدید: ۱۷۶
مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، از بهره مندی سرمایه گذاران فعال در حوزه گردشگری جزیره کیش، خبر داد.

بهره مندی سرمایه گذاران از تسهیلات وزارت گردشگریبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، بهروز ندایی در نشست صمیمانه علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با سرمایه گذاران و جوامع صنعت گردشگری جزیره که صبح پنجشنبه 24 آذر در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی برگزار شد، گفت: با اختصاص تسهیلات برای سرمایه گذاران کیش در حوزه صنعت گردشگری این منطقه موضوعاتی همچون جرائم و بازپرداخت ها نیز مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد تا مسیر فعالیت سرمایه گذاران در این حوزه تسهیل شود.

به گفته ندایی 20 درصد اعتبارات به صورت ملی در تمام حوزه های مرتبط به حوزه گردشگری و بخش عمده ای نیز برای تحریک تقاضا در نظر گرفته شده است.

وی، اظهار داشت: در این زمینه آژانس های گردشگری می توانند در زمینه جذب سفر به جزیره کیش، خرید بلیت و رزو هتل ها نقش مهمی را در راستای رونق گردشگری داخلی ایفا کنند.

مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن ابراز امیداوری، افزود: پروژه هایی که نیمه تمام و بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و با مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز مواجه هستند با کمک و حمایت وزارتخانه این پروژه ها به مرحله بهره برداری می رسند.

بهروز ندایی با بیان این که افزایش ماندگاری گردشگران از اقصی نقاط کشور در جزیره کیش سبب جلوگیری از خروج ارز و رونق گردشگری این منطقه می شود، گفت: خوشبختانه با اقدامات موثر وزارتخانه که ۲ درصد تسهیلات کشور در تبصره ۱۸ به این حوزه اختصاص یافته بود این‌ دو درصد را به ده درصد افزایش دادیم.

وی با اشاره به این که در این زمینه تسهیلات خوبی از دولت دریافت شده و هدف اصلی حمایت از سرمایه گذاران است، خاطر نشان کرد: پروژه هایی که در کیش فعال هستند می توانیم بخشی از همین اعتبارات را به این منطقه اختصاص دهیم و به طور حتم کیش می تواند جایگزین خیلی از کشورهای دیگر مثل ترکیه، آذربایجان و ... باشد.

مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اظهار داشت: امسال با گسترش هزینه ها برای بازسازی هتل ها برای اختصاص تسهیلات از آمادگی لازم برخورداریم. 

وی تاکید کرد: برای آژانس ها و حمل و نقل گردشگری هم می توانیم این تسهیلات را در نظر بگیریم و در این زمینه فعالان اقتصادی می توانند با ارائه برنامه های خود از تسهیلات مورد نیاز بهره مند شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: