کد خبر: ۹۳۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
تعداد بازدید: ۲۰۷
جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ارزیابی خود از افزایش نرخ دلار، می‌گوید که یک مقدار آن تحت تاثیر فضاسازی و جوی است که الان از خارج کشور آمده؛ هم بحث اعتراضات و هم بحث ارتباطات چین با کشورهای عربی. بخشی هم به تقاضای سفته بازی برای ارز برمی‌گردد.

یکی از علل افزایش نرخ دلار در ایران، ارتباطات چین با اعراب استه گزارش خبرداغ ، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ارزیابی خود از افزایش نرخ دلار، می‌گوید که یک مقدار آن تحت تاثیر فضاسازی و جوی است که الان از خارج کشور آمده؛ هم بحث اعتراضات و هم بحث ارتباطات چین با کشورهای عربی. بخشی هم به تقاضای سفته بازی برای ارز برمی‌گردد.

در ادامه روند صعودی قیمت‌ها در بازار ارز و طلای تهران، امروز قیمت‌ها چه در بازار معاملات توافقی و چه بازار آزاد با رشد همراه بود؛ دلار به کانال ۳۷ هزار تومان آمد و نرخ این کالا در بازار توافقی ارز از ۳۳ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان رسید.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با «انتخاب» درباره علت ثبت این رکوردهای جدید در بازار ارز، گفت: «یک مقدار آن تحت تاثیر فضاسازی و جوی است که الان از خارج کشور آمده و طبیعی است. از نظر وصول درآمد ارزی مشکلی نداریم. یک مقدار افزایش تقاضای سفته بازی برای ارز هم باعث چنین اتفاقی شده است.»

وی درخصوص اینکه منظور از فضاسازی خارج از کشور چیست، بیان کرد: «هم بحث اعتراضات و هم بحث ارتباطات چین با کشورهای عربی.»

قادری همچنین درباره عدم اطمینان مردم و خروج سرمایه از بازار بورس، گفت: «بورس هم به نظر می‌رسد که آقایان در شفافیت و اطلاع‌رسانی دارند خوب عمل می‌کنند. امیدواریم اقداماتشان نتیجه دهد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: