کد خبر: ۹۳۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
تعداد بازدید: ۲۲۲
بعضی از مسایل اقتصادی شاخص دارد و عامل بیرونی یا عاملی که بگوییم دست کسی در کار باشد، نیست.

پاسخ رییس اسبق اتحادیه طلا درباره آینده بازار/ چه زمانی بالاخره قیمت طلا و سکه ثابت می‌شود؟به گزارش خبرداغ ، رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه در پاسخ به این پرسش خبرگزاری خبرآنلاین که چرا سیاست‌های دولت برای کنترل بازار تاکنون موثر نیفتاده است، عنوان کرد: بعضی از مسایل اقتصادی شاخص دارد و عامل بیرونی یا عاملی که بگوییم دست کسی در کار باشد، نیست.

کشتی‌آرای افزود: زمانی که قیمت اونس جهانی طلا افزایش پیدا می‌کند، ارتباطی به دولت یا بانک مرکزی ندارد. قیمت جهانی طلا تحت‌تاثیر عوامل اقتصادی خود است و وقتی با افزایش همراه می‌شود، خود به خود روی بازار طلای ایران اثر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: البته قیمت ارز در اختیار دولت و بانک مرکزی است و آن‌ها هم با شاخص‌های خود، قیمت را تحت مدیریت و کنترل قرار می‌دهند. اگر هم تا الان بانک مرکزی کنترل‌ها را نداشت، به طور مسلم قیمت‌ها خیلی بیشتر می‌شد.

رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه عنوان کرد: در حال حاضر بانک مرکزی قیمت‌ها را تحت کنترل دارد و به همین دلیل هم امروز می‌بینیم که قیمت دلار افزایش آن‌چنانی نداشته است. اما عامل قیمت جهانی طلا باعث شد که قیمت طلا و سکه در بازار ایران افزایش یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این قیمت‌ها ثابت می‌ماند؟ گفت: هیچ‌وقت این قیمت‌ها ثابت نخواهد بود. این نوسانات جزئی از بازار است و این اتفاقات در مسایل اقتصادی وجود دارد و ممکن است هر کالای دیگری هم دچار این نوسانات شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: