کد خبر: ۹۳۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
تعداد بازدید: ۲۷۰
یک نماینده مجلس در واکنش به صحبت‌های اخیر دادستان کل کشور درمورد گشت ارشاد، بیان می‌کند که اینکه دستور دادند که گشت ارشاد جمع شود، یک اقدام قابل تحسین اما دیرهنگام است. ای کاش قبل از اینکه این اتفاقات بیافتد و در عمل مشاهده کنیم که برخی رفتارها و تصمیم‌ها چه قدر می‌تواند به جامعه و امنیت کشور و اعتماد مردم نسبت به نظام آسیب زند، در زمان و هنگام خودش تصمیم گرفته شود. آنچه دو سه هفته قبل درخصوص طرح جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی شنیده‌ام این است که گشت ارشاد در آنجا محلی از اعراب نداشته و تصمیم بر اقدامات ایجابی است.

بشنیده‌ام که گشت ارشاد در طرح جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، محلی از اعراب ندارد / تعطیلی گشت ارشاد اقدام قابل تحسین اما دیرهنگام استه گزارش خبرداغ ، یک نماینده مجلس در واکنش به صحبت‌های اخیر دادستان کل کشور درمورد گشت ارشاد، بیان می‌کند که اینکه  دستور دادند که گشت ارشاد جمع شود، یک اقدام قابل تحسین اما دیرهنگام است. ای کاش قبل از اینکه این اتفاقات بیافتد و در عمل مشاهده کنیم که برخی رفتارها و تصمیم‌ها چه قدر می‌تواند به جامعه و امنیت کشور و اعتماد مردم نسبت به نظام آسیب زند، در زمان و هنگام خودش تصمیم گرفته شود. آنچه دو سه هفته قبل درخصوص طرح جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی شنیده‌ام این است که گشت ارشاد در آنجا محلی از اعراب نداشته و تصمیم بر اقدامات ایجابی است.

از زمان مرگ مهسا امینی و شروع اعتراضات بسیاری از چهره‌های سیاسی و نمایندگان مجلس از اصلاحات در ساختارها و لزوم بازنگری در قوانین سخن گفتند. از جمله محمدباقر قالیباف که از «حکمرانی نو» سخن گفته بود. جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در گفت و گو با «انتخاب» در پاسخ به اینکه این اصلاحات در چه حوزه‌ای است و چه زمانی برای آن اقدام می‌شود، گفت: «برای انجام اصلاحات ساختاری احتیاج به فهم دلیل اعتراضات و مشکلات و همچنین پذیرفتن آن‌ها و در نهایت اصلاح مشکلات داریم. فکر می‌کنم برخی از مسئولان ما در فهم مشکلات و خواسته مردم مانده‌اند، عده‌ای در مرحله پذیرفتن آن هستند و بخش دیگر هم به مرحله اصلاح رسیده‌اند.»

وی ضمن بیان اینکه اصلاحاتی دارد انجام می‌گیرد، افزود: «شاید یکی از اقدامات مهمی که کمیسیون امور داخلی کشور و مجلس کلیدش را زده است، اصل 27 قانون اساسی و فراهم کردن شرایطی برای نحوه اعتراضات به‌حق مردم، اصناف و گروه‌های مختلف است. این یک گام بزرگ و موثر است. همچنین آقای قالیباف هم صحبت از حکمرانی نو دارند. به نظر می‌رسد ما باید به این فهم مشترک برسیم که شرایط کشور طوریست که باید یک سری از روندهای غلط گذشته را اصلاح کنیم. این مهم زمانی میسر می‌شود که اول  مشکلات را بفهمیم، بعد بپذیریم و سپس اصلاح کنیم.»

رشیدی کوچی ادامه داد: «امیدوارم عزیزان‌مان در دولت و همکاران‌مان در مجلس به این فهم مشترک برسیم تا انشاالله بتوانیم اقدامات موثری را انجام دهیم. شاید مهم‌ترین قدمی که باید هر چه سریع‌تر برداشته و انجام شود، در حوزه اقتصاد و معیشت مردم است.»

وی همچنین در واکنش به صحبت‌های دادستان کل کشور مبنی بر اینکه " گشت ارشاد ربطی به قوه قضائیه ندارد و از همان جایی که در گذشته تاسیس شد از همانجا نیز تعطیل گردید"، گفت: «اینکه دستور دادند که گشت ارشاد جمع شود، یک اقدام قابل تحسین اما دیرهنگام است. ای کاش قبل از اینکه این اتفاقات بیافتد و در عمل مشاهده کنیم که برخی رفتارها و تصمیم‌ها چه قدر می‌تواند به جامعه و امنیت کشور و اعتماد مردم نسبت به نظام آسیب زند، در زمان و هنگام خودش تصمیم گرفته شود.»

رشیدی کوچی در پاسخ به این پرسش که باتوجه به صحبت‌های اخیر دادستان کشور مبنی بر اینکه مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی در مدت زمان 15 روزه قرار است نظر خود را در مورد مسئله حجاب اعلام کنند، آیا در مجلس این موضوع مطرح شده است یا خیر، بیان کرد: «در مجلس هنوز صحبتی نشده است اما قبل از این مسائل، به نظر می‌رسد که شورای عالی انقلاب فرهنگی یک طرح جامعی را درمورد مقوله حجاب داشته باشد که در آن جایی برای گشت ارشاد نباشد و عزیزان بخواهند در حوزه فرهنگی کاری را انجام دهند، در واقع در حوزه ایجابی باشد نه سلبی. به نظر می‌رسد مقدماتش آماده شده است.»

این عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها ادامه داد: «آخرین باری که در این خصوص مطلبی را در مجلس شنیدم، چند هفته قبل بود و به نظر می‌رسد این موضوع آماده شده است که این را هم می‌توانیم گام مثبت و رو به جلو ارزیابی کنیم. به نظر می‌رسد ما در این زمینه باید با دقت نظر خاصی پیش برویم و فرصت را از دست ندهیم.»

 وی در پاسخ به اینکه آیا به صورت قطعی گشت ارشاد در طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف شده است، گفت: «بنده قطعی این موضوع را اعلام نکرده‌ام. آنچه دو سه هفته قبل شنیده‌ام این است که گشت ارشاد در آنجا محلی از اعراب نداشته و تصمیم بر اقدامات ایجابی است. یعنی تقویت نهادهایی که می‌توانند کارهای ایجابی و فرهنگی انجام دهند. هنوز جزئیاتش را اطلاعی ندارم اما آنچه شنیدم این بوده است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: