کد خبر: ۹۳۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
تعداد بازدید: ۶۵۰
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۲۷۶ پروند منتهی به کیفر خواست برای مجرمان در دادسراهای مرکز استان و دیگر شهرستان‌های استان تشکیل و مجرم تشخیص داده شدند، اما اینکه این افراد به محکومیت می‌رسند یا خیر، باید منتظر باشیم تا در محاکم کیفری بدوی و تجدید نظر تصمیم‌گیری شود.

رئیس دادگستری مرکزی: ۲۷۶ نفر از اغتشاشگران دستگیرشده استان مجرم تشخیص داده شدندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۲۷۶ نفر از اغتشاشگران دستگیرشده این استان در حوادث اخیر مجرم تشخیص داده شدند.

حجت الاسلام «عبدالمهدی موسوی» افزود: ۲۷۶ پروند منتهی به کیفر خواست برای مجرمان در دادسراهای مرکز استان و دیگر شهرستان‌های استان تشکیل و مجرم تشخیص داده شدند، اما اینکه این افراد به محکومیت می‌رسند یا خیر، باید منتظر باشیم تا در محاکم کیفری بدوی و تجدید نظر تصمیم‌گیری شود.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۰۰ نفر از جوانان و نوجوانانی که در اغتشاشات اخیر مشکلی نداشتند بدون تشکیل پرونده و فقط با دریافت تعهد که پیشگیرانه باشد، مشخصات آنان ثبت و آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه اکنون ۴۰ نفر از اغتشاشگران در بازداشت به سر می‌برند، بیان کرد: افرادی که نقش لیدر اغتشاشات را بازی کردند و اموال شهرداری و عمومی را تخریب کردند، اتوبوس و ماشین آتش زدند و به جان مردم و نیروهای انتظامی و بسیج تعرض کردند و حافظان امنیت را مورد ضرب و جرح قرار دادند، باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

حجت الاسلام موسوی افزود: کسانی که به شبکه‌های معاند، و تروریستی و خارجی متصل هستند و از جایی دیگر دستور می‌گرفتند و در میدان، عمل کردند، قطعا هیچ جای بخشش ندارند و دستگاه قضا با آنان با قاطعیت برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اما افراد فریب‌خورده که اشتباه کردند باید به دامن جامعه ما باز گردند و ما حساب آنها را جدا می‌دانیم و حساب تمامی افرادی که اعتراض و انتقاد دارند از اغتشاش و تنش‌آفرینی جدا می‌دانیم و برخورد دستگاه قضا قطعا متفاوت است.

حجت الاسلام موسوی افزود: یکی از افرادی که در شهر اراک به سر درب گلزار شهدا و تمثال مقام معظم و امام راحل جسارت کرده بود و موجب نگرانی خانواده شهدا و دوست داران انقلاب اسلامی شده بود، دستگیر شد و دستگاه قضا طبق مستنداتی که وجود دارد برخورد جدی با او خواهد داشت.

وی اظهار داشت: مجازات قانونی همه کسانی که دستگیر شدند در یک روند دادرسی شفاف، عادلانه و قانون مدارانه انجام می‌شود و جاهایی که نیاز باشد با قاطعیت و جاهای که نیاز باشد و تشخیص دهیم ندامتی وجود دارد، همراه با رافت اسلامی برخورد خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: