کد خبر: ۹۳۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
تعداد بازدید: ۱۱۹
نقش جمهوری اسلامی در نظم نوین جهانی، راهزنی فکر و آگاهی امپراطوری رسانه ای استکبار و واکنش به اظهارات رئیس جمهور آذربایجان، از مهم‌ترین محورهای نطق امروز نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بود.

نطق وکلای ملت/ نقش موثر جمهوری اسلامی در نظم نوین جهانی،‌غیر قابل انکار استبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، الهام آزاد نماینده مردم نائین در نشست علنی امروز (یکشنبه، 22 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای امنیت فراجا و بسیج قهرمان، گفت: در روزهایی که امپراطوری رسانه ای استکبار، دروغ های خود را به جای حقیقت نشاند و مشغول راهزنی فکر و آگاهی شده، ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران و همچنین موتور پیشران علم و فناوری، اقتصاد و عمران کشور هدف شوم دشمنان است.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عذاب وجدان آرمان خواهان، فاصله میان بایدها و واقعیت ها است، اظهار داشت: نسل جوان مومن انقلابی در میدان و در میان واقعیت ها با احساس، ادراک و پایبندی آگاهانه به اصول خود با حساسیت و دقت مرز خود را با دشمن تعریف و با تجربه کاهش فاصله واقعیت تا آرمان پرقدرت تر از گذشته برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی گام بر می دارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه جهان امروز به دنبال یک نظم نوین بوده و نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در این تحولات غیرقابل انکار است، دشمن با فتنه انگیزی و ایجاد مثلث شوم آشوب، تحریم و مذاکره سعی دارد سرعت ما را در مسیر پرافتخار تمدن نوین اسلامی بکاهد، عنوان کرد: آنها می خواهند شرایطی دشوارتر از گذشته بسازند لذا بهترین فرصت است که به هوشیاری، دقت و ابتکار جوانان گامی بلند برای تحقق نظام پیشرفته اسلامی برداریم.

آزاد در ادامه تصریح کرد: نائین که سپهر دیانت و سیاست، فرهنگ و علم و هنرش روشن از وجود ستارگان درخشان بوده و چهره ممتاز و برجسته علامه میرزای نائینی درخشان ترین آن و مشاهیری چون دکتر فاطمی که تیربارانش دشمنی آمریکا با ملت ایران را آشکار کرد. علامه بزرگ میرزای نائینی مجلس را رافع منکر و گسترنده معروف و عدالت و مجرای تحقق بخشیدن خاص ملت می دانند که در این راستا نکاتی را عرض می کنم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بر همین اساس اذعان کرد: مطالبه امروز مردم عدالت است که تا مطلوب آن فاصله داریم. حل مشکلات معیشتی، بهبود وضعیت اقتصادی، کاهش تورم و ثبات قیمت ها مهم ترین معروف این ایام است. دولت مردمی و مجلس انقلابی باید با تمام توان و قوا برای رفع این مشکلات به طور عملی و ملموس گام بردارد.

وی در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه، عنوان کرد: طولانی شدن فرایند اجرای نهایی رتبه بندی معلمان، این قشر زحمتکش به هیچ وجه قابل قبول نیست. وضعیت پرداخت پاداش معلمان و مطالبات قانونی آنها دور از شأن جایگاهی این عزیزان است. آیا بازنشسته فرهنگی که 30 سال با جان و دل برای آینده کشور زحمت کشیده باید دو تا سه سال منتظر پرداخت پاداش خود باشد و پس از این صبر اکنون به صورت اقساط پاداش دریافت کند؟

در ادامه محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در نطق میان دستور خود با تشکر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 13 آبان گفت: حضور حماسی مردم تبریز و آذربایجان در 13 آبان حماسه دیگری بود که همه یک صدا فریاد زدند: «آذربایجان اویاختی، انقلابا دایاختی، خامنه‌ای دن آیریلماز».

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به برخی مباحث در حوزه انتخابیه بیان کرد: مردم تبریز و آذربایجان منتظرند که دولت با همت بیشتر و با مدیریت جهادی هر چه زودتر4 پروژه عمده را به اتمام برسانند. امیدواریم قطار راه آهن میانه به تبریز در دهه فجر به ایستگاه خاوران در تبریز برسد. انتظار می رود با ترمیم 700 متر تول زاب، روان شدن آب به دریاچه ارومیه و تسویه خانه های تبریز و ارومیه مشکل دریاچه ارومیه حل شود. باید آبرسانی به تبریز از رودخانه مرزی ارس بر اساس حقابه آذربایجان انجام شود، با اینکار مشکل آب در 20 سال آینده آذربایجان شرقی حل خواهد شد البته در فاینانس این پروژه مشکلی وجود دارد که باید سازمان برنامه مسئله را حل کند. همچنین با دستور نهایی مخبر معاون رئیس جمهور انتظار می رود خط دوم قطار شهری تبریز عملیاتی شود.

وی با اشاره به هفته کتاب، اظهار داشت: از تلاش علمی جامعه کتابداران و نهاد کتابخانه های عمومی کشور تشکر می کنم، همچنین پیشرفت عجاب آمیز موشکی و آزمایش موشک های فراصوتی و ابر صوت تبریک می گویم که این اقتدار نظام اسلامی را نشان داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در اینجا سخنی با جوانان عزیز، دانشجویان و دانش آموزان دارم در هیچ دوره ای از تاریخ ایران این میزان عظمت و شکوه را خود ندیده است، تاریخ 250 سال گذشته را مرور کنید در حال حاضر ایران در هندسه قدرت جهانی یک ضلع قوی و یک نقش آفرین موثر است که رهبر عزیز انقلاب هم فرمودند به جایگاه برجسته ایران در قدرت نظم نوین جهانی فکر کنید. در چهل و اندی سال گذشته شاهد مخالفت ها، تحریم ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی بوده ایم اما همچنان این ملت با اقتدار به راه خود ادامه می دهد.

میرتاج الدینی تاکید کرد: در 8 سال جنگ تحمیلی، یک وجب از خاک کشور را به دشمن نداده ایم در حالی که در تاریخ گذشته پیمان نامه و عهدنامه های ننگینی چون عهدنامه گلستان و ترکمنچای را داریم که 14 ولایت از ایران عزیز جدا شد از جمله باکو، قره باغ، ایروان و مناطق دیگر. سخنی با رئیس جمهور آذربایجان دارم، اخیر سخنی بزرگتر از دهان خود گفته است و گفته "سرنوشت تلخ جدایی آذری از آذربایجان" چقدر این رئیس جمهور نسبت به تاریخ بی اطلاع است، دقت کنید آذربایجان از ایران جدا شد و این طور نیست که شما می گویید. این نکته را یادآور می شوم و به خوبی به خاطر بسپارید با این لفاظی ها مشکلی در همسایگی ما ایجاد نکنید که نیازی به لشکرهای محمدرسول الله(ص)، علی ابن ابی طالب(ع)، لشکرامام حسین(ع)، تنها لشکر عاشورا جواب شما را می دهد.(نماینده در ادامه به آذری مطالبی را خطاب به الهام علی اف گفت)اگر بنا باشد کسی ملحق شود باید نخجوان به ایران ملحق شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: