کد خبر: ۹۳۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
تعداد بازدید: ۱۲۶
وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: به سمت تولید بنزین و گازوئیل یورو 5 می‌رویم.

وزیر نفت: به سمت تولید بنزین و گازوئیل یورو 5 می‌رویمبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: تفاهم‌نامه‌ای نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار با شرکت «گاز پروم» امضا کرده‌ایم که یکی از شرکت‌های بزرگ دنیاست. همچنین توسعه میادین و خطوط انتقال صادرات گاز را در دستور کار داریم که در این خصوص با روسیه قراردادی در حدود ۴ میلیارد دلار بسته شده است.

وی با اشاره به احداث مجتمع‌های ال ان جی در کشور بیان کرد: با داشتن ذخایر نزدیک به ۳۴ هزار میلیارد مترمکعب یا تریلیون مترمکعب، درست نبود که ال ان جی نداشته باشیم. خوشبختانه با تفاهم‌نامه و توافقاتی که با شرکت «گاز پروم» منعقد شده، همه اینها را در دستور کار داریم و با جدیت در دست پیگیری است.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: سواپ فرآورده‌ها را آغاز کرده‌ایم و بحث سواپ گازی را هم دنبال می‌کنیم و امیدواریم در زمستان امسال عملیاتی شود.

اوجی با اشاره به اقدامات وزارت نفت برای توسعه سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: امروز شرکت‌های بزرگ روسی اعم از شرکت zn وستوک و از همه مهم‌تر شرکت گاز پروم در کشور ما سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وزیر نفت درباره اقدامات برای مدیریت مصرف انرژی گفت: روزانه ۱۵ میلیون متر مکعب گاز بیشتر به صنایع داده‌ایم که این صنایع اعم از صنایع فولادی، سیمان‌، پتروشیمی‌ها هستند و حتی در بحث صنایع فولادی نزدیک به ۳۰ درصد رشد مصرف گاز را داشتند که خبر خوبی برای صنعت است. خبر خوب اینکه به تدریج بهره‌برداری و افتتاح از پروژه های کیفی‌سازی پالایشگاه‌هایمان در جهت مصرف سوخت را آغاز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار از وزارت نفت این بود که تا جایی که بتوانیم تولید بنزین و گازوییل یورو ۵ را داشته باشیم، گفت: این رو به مردم قول می‌دهیم در همین هفته‌ها اولین کیفی‌سازی مصرف سوخت را در یکی از پالایشگاه‌های مهم کشور به میزان روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوییل یورو 5 افتتاح کنیم.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: در این پروژه نزدیک ۷۰۰ میلیون دلار و در راستای هوای پاک و جلوگیری از آلودگی سرمایه‌گذاری شده است. مصرف گاز را در نیروگاه‌ها افزایش دادیم و سوخت نفت کوره را در نیروگاهها ۲۸ درصد کاهش داده ایم.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: