کد خبر: ۹۳۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
تعداد بازدید: ۲۱۶
یک کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه حضور مجدد بنیامین نتانیاهو در قدرت و همراهی تندروها با او، شکاف‌های داخلی را در سرزمین های اشغالی افزایش می دهد گفت: کند شدن روند عادی سازی با کشورهای عربی، انسجام جریان مقاومت و افزایش اختلافات بین جمهوری خواهان و دموکرات ها در آمریکا از جمله مسائلی است که می تواند منجر به سقوط دولت نتانیاهو تا دو سال آینده شود.
تل‌آویو در سراشیبی افول/ نتانیاهو به سرنوشت بنت و لاپید دچار می‌شود؟به گزارش خبرداغ به نقل ازخبرآنلاین، یک کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه حضور مجدد بنیامین نتانیاهو در قدرت و همراهی تندروها با او، شکاف‌های داخلی را در سرزمین های اشغالی افزایش می دهد گفت: کند شدن روند عادی سازی با کشورهای عربی، انسجام جریان مقاومت و افزایش اختلافات بین جمهوری خواهان و دموکرات ها در آمریکا از جمله مسائلی است که می تواند منجر به سقوط دولت نتانیاهو تا دو سال آینده شود.

مهسا مژدهی: نتانیاهو یکی از دشمنان اصلی هر نوع توافق غرب با ایران است. او حالا قرار است بار دیگر در راس امور سرزمین اشغالی باشد و از همین حالا، نسبت به مقابله با ایران اظهارنظر کرده است. حضور او در قدرت احتمالا با بالاگرفتن نفوذ جمهوری خواهان در کنگره آمریکا همراه می شود. اتفاقی که می تواند اوضاع را در خاورمیانه به سمت نزدیک شدن بیشتر رژیم صهیونیستی با ایالات متحده و حتی شاید متحدان عربش فراهم کند.

در خبرآنلاین با رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل خاورمیانه و استاد دانشگاه در مورد روی کار آمدن دوباره نتانیاهوی ۷۳ ساله و اثرات این اتفاق بر منطقه خاورمیانه به گفتگو نشسته ایم.

 

رضا صدرالحسینی در مورد وضعیت منطقه پس از انتخابات اخیر کنست در سرزمین های اشغالی می گوید: با توجه به اختلافات قابل توجهی که بین جریان تندروی صهیونیسم و سکولارهای صهیونیسم در داخل رژیم صهیونیستی وجود داشته، قطعا حضور و همراهی تندروها با نتانیاهو، شکاف‌های داخلی را در سرزمین های اشغالی افزایش می دهد. این در حالی است که شاهد انسجام جریان مقاومت در فلسطین و جهان اسلام هستیم. در واقع آمدن نتانیاهو که با همراهی تندروها خواهد بود، چشم انداز شکنندگی را به وجود آورده به گونه ای که احتمال سقوط دولت را تا دو سال آینده می توان متصور بود. نکته حائز اهمیت این است که با توجه به تندروی های جناح های تندرو با نتانیاهو، روند عادی سازی روابط کشورهای جهان اسلام با رژیم صهیونیستی کندتر خواهد شد و اختلاف بین جمهوری خواهان و دموکرات ها افزایش پیدا می کند. همچنین به دلیل وحشت اروپایی ها در حضور تندروها در دولت آینده به نظر می رسد که روابط بین اروپا و امریکا و اروپا و رژیم صهیونیستی به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند و اختلافاتی را مشاهده خواهیم کرد. ضمن اینکه این مساله می تواند انسجام جهان اسلام را به دلیل تندروی ها در حوزه فکری و عملی بیشتر کند و به این شکل افول رژیم صهیونیستی را تسریع کند.

تل‌آویو در سراشیبی تند افول/ نتانیاهو به سرنوشت بنت و لاپید دچار می‌شود؟

 

کارشناس مسائل منطقه افزود: پیشبینی می شود که در دو سال آینده امکان انتخابات مجدد در سرزمین اشغالی وجود داشته باشد. همچنین به دلیل اختلافات بر سر مالیات، سربازی و مسجد الاقصی شکاف داخلی در رژیم صهیونیستی افزایش پیدا خواهد کرد و نتانیاهو مجبور است برای جلوگیری از اختلافات و کاهش نفوذ این رژیم در غرب با احتیاط اقداماتش را انجام دهد. البته در حوزه عملیات رسانه ای تیم و شخص نتانیاهو پرخاشگری خود را نسبت به کشورهای مستقل در جهان اسلام افزایش خواهد داد. موضوع ایران هم در قالب کشورهای مستقل جهان اسلام دسته بندی می شود. آنها علاقه زیادی به ایران هراسی دارند که در این زمینه باید توجهات لازم به منظور عدم کمک به این فضا در نظر گرفته شود.

صدرالحسینی در مورد حمایت های ایران از گروه های فلسطینی توضیح داد: قطعا با توجه به گسترش اقدامات جریان مقاومت فلسطین، پشتیبانی هایی که از سوی مجموع جهان اسلام صورت خواهد گرفت، تغییر محسوسی نخواهد کرد و با عنایت به افزایش اقدامات مقاومت فلسطین هزینه های داخلی این رژیم افزایش پیدا خواهد کرد.

این کارشناس خاورمیانه و استاد دانشگاه در مورد وضعیت توافق هسته ای با حضور نتانیاهو در قدرت گفت: با توجه به اظهارات برخی از مقامات و جریان های داخلی نسبت به حضور بایدن در آمریکا، یک در باغ سبزی به نمایش در امده بود که در طول حدود دو سال ریاست جمهوری بایدن، در این خصوص هیچ اتفاقی نیفتاد. بلکه بایدن ثابت کرد که مسیر ترامپ را در حوزه برجام ادامه می دهد. بنابراین قطعا نتانیاهو تلاشش بر این است که شرایطی که وجود دارد ادامه پیدا کرده و پیشرفتی در گفتگوها به وجود نیاید. اما با عنایت به اینکه بایدن هم این موضوع را نشان می دهد، به نظر می آید که فقط استفاده از این تابلو و اعلام این مساله که صهیونیست ها بگویند نتانیاهو بوده که از توافق جلوگیری کرده، نصیب نتانیاهو خواهد شد. در واقع موضوع در اصل تفاوتی با وجود یا عدم وجود نتانیاهو تغییری نکرده است. فقط ممکن است این وضعیت را نتانیاهو به نام خود بزند. اما اینکه اتفاق خاصی بیفتد یا نه به تصمیم آمریکایی ها بستگی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: