کد خبر: ۹۳۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
تعداد بازدید: ۲۲۰
تیک آبی ۸ دلاری توییتر بعضی از سلبریتی‌ها را از این شبکه اجتماعی رانده است.

دعوای بازیگر مشهور در توییتر با ایلان ماسکبه گزارش خبرداغ به نقل از همشهری آنلاین: «مارک رافلو» بازیگر «دنیای سینمایی مارول» به خاطر تیک آبی ۸ دلاری توییتر با «ایلان ماسک» مالک جدید این شبکه اجتماعی وارد جدال لفظی شد. رافلو وقتی وارد این بحث شد که از «الکساندریا اوکاسیو کورتز» حمایت کرد. سیاستمدار آمریکایی گفته بود که پرداخت هزینه ماهانه برای توییتر به ترویج آزادی بیان کمکی نمی‌کند.

رافلو یکی از سلبریتی‌هایی است که از سیاست ماسک برای دریافت تیک آبی انتقاد کرده است. اوکاسیو کورتز چهارشنبه پیش نوشت: «به میلیاردری می‌خندم که با جدیت سعی می‌کند به مردم بقبولاند که «آزادی بیان» در واقع یک اشتراک ماهانه ۸ دلاری است.»

ماسک در واکنش به این توییت اوکاسیو کورتز می‌نویسد: «نظر شما محترم است، حالا ۸ دلار پرداخت کنید.» اوکاسیو کورتز ادعا می‌کند که ماسک یک روز بعد صفحه او را بلاک کرده است.

رافلو توییت اوکاسیو کورتز را بازنشر می‌کند و می‌نویسد: «ایلان. محض خاطر حفظ اخلاق – توییتر را رها کن، کلیدش را به کسی بسپار که آن را یک شغل واقعی می‌داند، و به مدیریت تسلا و اسپیس‌ایکس ادامه بده.» رافلو اضافه می‌کند: «اعتبار خودت را از بین می‌بری. ظاهر خوبی ندارد.»

ماسک شنبه این هفته بحث را ادامه داد و نوشت: «هرچه اوکاسیو کورتز می‌گوید صحت ندارد.»

رافلو در واکنش می‌گوید: «شاید این‌طور باشد. به همین دلیل است که فیلترهای رسوخ‌ناپذیر برای نشر اطلاعات غلط و کاربران موثق و تاییدشده یکی از ویژگی‌های محبوب در بین مردم و تبلیغ‌کنندگان بوده است. به چنین حریم‌های امنی احتیاج داریم تا اطمینان حاصل کنیم که اطلاعات صحت دارند، وگرنه این اپلیکیشن و خود شما بی‌اعتبار می‌شوید. و مردم از این شبکه اجتماعی می‌روند.»

ماسک اخیرا حدود ۳۷۰۰ کارمند توییتر را اخراج کرده و مدعی است که اگر چنین اقدامی صورت نمی‌داد کمپانی روزی ۴ میلیون دلار متضرر می‌شد.

«شاندا رایمز» تهیه‌کننده سریال «آناتومی گری» (Grey's Anatomy) یکی از اولین سلبریتی‌هایی بود که از توییتر جدا شد و نوشت: «برای هر برنامه‌ای که ایلان دارد اینجا نمی‌مانم. خدانگهدار.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: