کد خبر: ۹۳۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
تعداد بازدید: ۱۳۹
ایران و ارمنستان یادداشت تفاهم همکاری اقتصادی در بخش انرژی امضا کردند.

صادرات گاز ایران به ارمنستان دو برابر می‌شودمجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز در این باره گفت: امروز (سه‌شنبه، دهم آبان‌ماه) هم‌زمان با سفر نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان به ایران، ضمن امضای یادداشت تفاهم همکاری با این کشور، تمدید قرارداد تهاتر گاز با برق تا سال ۱۴۰۹ نیز از سوی تهران و ایروان امضا شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از وزارت نفت، وی ادامه داد: بر این اساس، متناسب با افزایش حجم گاز صادراتی، ضریب تهاتر برق نیز اصلاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: اکنون روزانه یک میلیون مترمکعب گاز به ارمنستان صادر می‌کنیم که این مقدار براساس تفاهم‌نامه جدید، دو برابر می‌شود.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان به دعوت رسمی ابراهمیم رئیسی، رئیس‌جمهوری امروز (سه‌شنبه، ۱۰ آبان‌ماه) در صدر هیئتی بلندپایه از مقام‌های سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و در مجموعه سعدآباد مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: