کد خبر: ۹۳۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
تعداد بازدید: ۱۵۱
تصاویر ماهواره‌ای جدید که در روز جمعه ۶ آبان (۲۸ اکتبر) منتشر شده نشان می‌دهند که امارات متحده عربی سامانه دفاع هوایی از نوع "باراک ۸" را در نزدیکی پایگاه هوایی الظفره در جنوب ابوظبی مستقر کرده است.سامانه‌های مستقر شده مربوط به قرارداد بزرگ امارات با اسرائیل است که برای حفاظت از سایت‌های حساس مستقر شده است که پیش از این مورد حمله موشک‌ها و پهپادهای حوثی یمن قرار گرفته‌اند.

استقرار دو سامانه دفاعی اسرائيلی در اماراتبه گزارش خبرداغ به نقل از دویچه وله: طبق تصاویر ماهواره‌ای، امارات متحده عربی دست کم دو سامانه دفاعی اسرائيلی را در این کشور مستقر کرده است. امارات برای محافظت از خود در برابر موشک‌ها و پهپادهای جمهوری اسلامی به این سامانه‌ها مجهز شده است.

تصاویر ماهواره‌ای جدید که در روز جمعه ۶ آبان (۲۸ اکتبر) منتشر شده نشان می‌دهند که امارات متحده عربی سامانه دفاع هوایی از نوع "باراک ۸" را در نزدیکی پایگاه هوایی الظفره در جنوب ابوظبی مستقر کرده است.

 

سامانه‌های مستقر شده مربوط به قرارداد بزرگ امارات با اسرائیل است که برای حفاظت از سایت‌های حساس مستقر شده است که پیش از این مورد حمله موشک‌ها و پهپادهای حوثی یمن قرار گرفته‌اند.

 

روزنامه اسرائيلی "جروزالم پست" گزارش داده است که تصاویر ماهواره‌ای توسط "تاکتیکال ریپورت" که رویدادهای خلیج‌فارس و خاورمیانه را پوشش می‌دهد، منتشر شده است.

 

امارات بخشی از ائتلاف نظامی عربی به رهبری عربستان سعودی است که در یمن علیه حوثی مورد حمایت ایران می‌جنگد. امارات متحده عربی در ماه‌های اخیر شاهد حملات موشکی و پهپادی متعدد حوثی بوده است.

پس از این حملات، اسرائیل به امارات برای دفاع در مقابل حملات جمهوری اسلامی و حوثی‌ها پیشنهاد حمایت و همکاری داد. در حمله موشکی و پهپادی سال گذشته حوثی‌ها سه نفر در ابوظبی کشته شدند.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل در آن‌زمان اعلام کرد که به دستگاه امنیتی اسرائیل دستور داده است تا همه کمک‌ها را به امارات متحده عربی ارائه کند.

در آوریل سال جاری حداقل ۱۰ هواپیمای ترابری سنگین نیروی هوایی امارات در مدت دو هفته در پایگاه هوایی "نواتیم" نیروی هوایی اسرائیل در جنوب این کشور فرود آمدند تا این سامانه‌ها را به امارات انتقال دهند.

سامانه دفاع موشکی باراک چیست؟

باراک ۸ یک سامانه پدافند هوایی در مقابل حملاتی است که از طرف بالگردها، هواپیماها، پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده انجام می‌گیرند.

رسانه‌های ایران قبلا خبر داده بودند که اسرائیل ارتش جمهوری آذربایجان را نیز به این نوع سامانه هوایی مجهز کرده است.

باراک ۱۵۰ کیلومتر برد دارد و می‌تواند به ارتفاع ۳۰ کیلومتر برسد. این سیستم قادر است هشت موشک را از یک پرتابگر شلیک کند و چندین هدف را به طور همزمان مورد حمله قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: